מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר איתן גור
מנהל המרכז להפרעות אכילה ומשקל במרכז הרפואי ע"ש חיים שיבא, תל השומר.
דנה צינמן ליטרט
דנה צינמן ליטרט
פסיכולוגית קלינית. למדתי באוניברסיטת תל אביב, אני מטפלת בילדים, נוער ומבוגרים. אני עובדת כבר הרבה שנים במערך להפרעות אכילה לילדים ונוער בתל השומר, תחילה כמדריכה במחלקה להפרעות אכילה, בהמשך פסיכולוגית באשפוז יום, עשיתי את ההתמחות האשפוזית במחלקה וגם את התזה כתבתי בנושא הפרעות אכילה והפחד מהחיים. בשבע השנים האחרונות אני פסיכולוגית במרפאה להפרעות אכילה (הייתי שותפה בהקמתה). בנוסף, יש לי קליניקה פרטית ברמת השרון שם אני מטפלת גם בבוגרות המתמודדות עם הפרעות אכילה.
מורן וילנר סקאל
מורן וילנר סקאל
שלום, אני מורן, פסיכולוגית לאחר התמחות קלינית. בשנים האחרונות עבדתי במרפאה וגם במחלקה להפרעות אכילה לנוער בתל השומר. בעבודתי פגשתי מקרוב את המצוקה, הקושי והמורכבות שפוגשות המתמודדות ופוגשים המתמודדים עם הפרעות אכילה, ונושא זה קרוב מאוד לליבי. כיום יש לי גם קליניקה פרטית בצפון תל אביב : https://www.moranws.com/ אני מאמינה שחלק חשוב מתהליך ההחלמה הוא היכולת לא לחוש לבד, בייחוד במצבים וברגעים בהם נדמה שאף אחד אחר לא מבין מה עובר עלייך, והתחושה יכולה להיות מאוד בודדה. לתחושתי, כל אחת וכל אחד ראויים לחיות חיים מלאים ועשירים, ואני מאחלת לך להצליח להגיע לכך!
אפרת וייס שורץ
אפרת וייס שורץ
נעים מאד, אני אפרת, דיאטנית קלינית, בעלת 12 שנות ניסיון בטיפול בהפרעות אכילה במבוגרים ובמתבגרים. בוגרת תואר ראשון בתזונה מטעם האוניברסיטה העברית ובעלת תואר שני במדעי הרפואה מטעם אוניברסיטת תל אביב. דיאטנית קלינית בצוות הטיפולי של המרכז להפרעות אכילה במבוגרים במרכז הרפואי שיבא תל השומר, חברה בצוות הטיפולי במסגרת הדיור המוגן של הבית השיקומי לנשים מחלימות מהפרעות אכילה בהוד השרון, ומטפלת במבוגרים ובמתבגרים המתמודדים עם הפרעות אכילה בקליניקה פרטית בהרצליה.
כמוניהפרעות אכילהכאבים בעצמות

כאבים בעצמות

26/04/14 8:48
16 תגובות

יש לי שאלה, אני כבר כמה ימים סובלת מכאבים בעצמות בית החזה, בצלעות ובלב.
יש אולי למישהו מושג מה זה יכול להיות? אמא לא רוצה לקחת אותי לבית חולים לבדיקות/לאשפז לכמה ימים כי אז המרפאה לה״א תשמע על זה , ואנחנו מנסים לא לבוא לשם יותר.


תגובות

הי, לא יודעת מה זה יכול להיות, אבל אם זה כבר נמשך כמה ימים זה מחייב בדיקת רופא. האם רופא בקופת חולים ראה אותך?

Wallflower
26/04/14 13:59

לא, אנחנו לא רוצים שהמרפאה תשמע על זה ולכן אני לא יכולה ללכת לרופא :/

מודה שלא מצליחה להבין את השיקול...איך תוכלי לקבל עזרה בלי לאפשר לרופא לבדוק אותך? 

Tt1
30/10/19 7:49

רופאים הם מטומטמים. הם חושבים שהם אלוהים. הכל על כסף ושליטה. בתי החולים של הפרעות אכילה הם רק על כסף. סליחה. אבל רוב הרופאים הם סתם מזיקים.

Wallflower
26/04/14 20:02

פעם קודמת שהייתי אצל הפסיכיאטר במרפאה הוא רצה להוציא לי צו אשפוז. מאז לא הייתי אצלו ואנילא מתכוונת להגיע יותר למרפאה בעזרת ה. בגלל שהוא רוצה לאשפז אותי אני לא הולכת לרופאים כדי שלא יכתבו לי דברים בתיק הרפואי והכל יעבור למרפאה. לצערי כשכתוב לך בתיק הרפואי אנורקסיה כל דבר קטן מלחיץ רופא.

Tt1
30/10/19 7:50

כל הכבוד לך. אבל תטפלי בעצמך בדרך אחרת. ממליצה על שיטת מוח אחד מאוד. בהצלחה אהובה.

אנה-אהובתי
26/04/14 20:08

לא תמיד. יש רופאי אדישים או מאשימים את החולים באנורקסיה. צו אישפוז בכפייה מאוד קשה להוציא כך שאל תפחדי לגשת לרופא לקבל טיפול לרופאי

אנה-אהובתי
26/04/14 20:09

* רופאים

מיכל-אפק
26/04/14 20:33

לדעתי את וההורים שלך לוקחים סיכון נוראי, אשר עלול לעלות לך בחייך! אנורקסיה למשל גורמת לאיבוד שריר, מה שנותן לסובלים מאנורקסיה מראה שלדי. הלב כשריר יכול לעבור אטרופיה ולהצטמק, מאמץ פתאומי עלול לגרום להתקף לב ומוות. בנוסף, הקאות מרובות עשויות לגרום לכאב גרון, דלקות בסינוסים, פריצה של קיבה או ושט, דימום, דלקת קרום חלל הבטן ומוות. התייבשות, התעלפויות, כאבי בטן ואולקוס, הפרעה באיזון החומציות, בקע סרעפתי או בקעים אחרים. התכווצות שרירים או התקפים אפילפטיים. חוסר איזון של אלקטרוליטים, במיוחד איבוד האשלגן, יכול לגרום לקצב לב לא סדיר, כאבים בחזה והתקף לב. מצבך דורש מעקב והתערבות רפואית, ונראה לי שהגוף שלך מאותת לך שמוטב דקה אחת קודם. שלך בדאגה רבה, מיכל

האסופית
26/04/14 20:37

סליחה א ל מה זה השטויות האלו?!?! יש חוק שנקרא חיסיון רפואי במדינת ישראל ... מה זה שלטון דיקטטורה?? לכי לרופא ומייד!!! וכמו כן צייני ובקשי לשמור על חיסיון שבין רופא ומטופל!! כאבים בעצמות החזה אצל אנורקסיות זה מאד לא טוב ואינך יודעת בוודאות שהכאב הוא בעצם ולא בשריר..שזה הלב!!!! אני לא אוסיף אבל הדבר המדאיג ביותר בקרב האנורקסיות זו התחלואה כתוצאה מכשל בלב. לכי להיבדק ומייד!!!

Tt1
30/10/19 7:50

המדינה הזאת לא שומרת על שום חוק. צר לי לאכזב אותך חברה

אנה-אהובתי
26/04/14 21:35

מיכל/דנה. מה הסיכוי שכאבים בעצמות מעיד דווקא על בעיה בלב באנורקסיה? איך אפשר באמת לדעת?

נולדת-מחדש
26/04/14 23:02

אני הייתי עם כאב כזה במשך למעלה מחודש עד שהלכתי לרופא ששלחני לבי"ח לבדיקות ושם אחרי ששללו סרטן אמרו לי בעיקום פה את אנורקסית ואנורקסיות סובלות מכאבים בעצמות, תתחילי לאכול נורמלי ולכי לטיפול, כך הכל התחיל פחות או יותר... ואין לי מושג אם הם צדקו או לא. זה היה לפני כשנתיים. מאז זה הספיק לחזור עוד פעם פעמיים וגם דקירות חזקות בלב שהיו כמה ימים. אני עדין חיה אז כנראה זה לא משהו בלב.. אבל אולי זה כן משהו שמשותף לאנורקביות, מי יודע? בכל אופן גם אני בעד שלא לקחת סיכון וללכת להיבדק. תרגישי טוב..

אנה, אי אפשר לדעת בלי ללכת לרופא ולעבור בירור לבבי. א.ק.ג יכול לתת תשובה, אבל חייבים בשביל זה ללכת לרופא! כל כאב באזור החזה יכול לרמז על בעיה לבבית, אבל שוב, רק רופא יכול לקבוע.

אנה-אהובתי
27/04/14 17:40

אם נחכה לאבחנה רפואית עדיף למות

רונית4
28/04/14 19:41

כאבים בעצמות נובעים מחסרים שהגוף מגיע אליהם כתוצאה מתת תזונה