מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

רמי יולזרי
רמי יולזרי
מתמודד עם פוסט טראומה מאז מלחמת לבנון הראשונה, רץ למרחקים ארוכים , מאד .  אב ל-3 בנים, תושב נס ציונה, יזם חברתי , מנהל חברה משפחתית למחקרי שוק , ועוד 
עמותת נט
עמותת נט"ל
נט"ל, נפגעי טראומה על רקע לאומי, היא עמותה (מלכ"ר) א-פוליטית, אשר הוקמה על ידי ד"ר יוסי הדר ז"ל ז"ל, הוגה המרכז ויוזמו, ויהודית יובל רקנאטי, יו"ר העמותה. נט"ל הוקמה בשנת 1998 מתוך רצון להעלות למודעות הציבורית את תופעת הטראומה על רקע לאומי, קרי השלכותיו של הסכסוך הישראלי-ערבי, ולהבחין בין נפגעיה של טראומה זו לבין נפגעי טראומה כתוצאה מאירועים א
גלי דגן
גלי דגן
גלי דגן -סמנכ"ל שיווק והסברה בנט"ל

צריך עזרה

24/07/14 22:03
7 תגובות

כתבתי כאן לפניי שבוע בערך אני ממש חייב עזרה כל פעם באזעקות אני נכנס לפאניקה לא יכול להרגיע את עצמי אני מנסה נשימות מנסה לחשוב על מקומות כיפים ורגועים לא עובד אני נכנסתי לדיכאון על החיילים שנהרגו ואני די מאשים את עצמי שאני לא יכול לעשות יותר שאנשים מסכנים את החיים שלהם בשטח.. אני מרגיש שאני משתגע ההפרעת אכילה שלי בכלל מתפרעת אני מוצא את עצמי מקיא לפחות חמישה פעמים ביום שלפניי המבצע זה היה שתיים שלוש אני רואה איך המבצע הזה משפיע עליי ואני ממש רוצה שזה יגמר !!


תגובות

אבי-1959
24/07/14 23:36

שלום שלומי,

אני בהחלט זוכר שפנית לפני כשבוע וסיכמת שאתה מרגיש הרבה יותר רגוע ותנסה ליסם את ההמלצות שקיבלת.

 

אני מתחבר לתחושות אשם שאתה כותב אליהם ואגיד לך במה? 

 

רצף שידורים האין סופיים שלשים ולשים את אותם הדברים בטלביזיה, פשוט לא עושה לי טוב. מרגיש שמעלה את סף החרדה. אולי גם בגלל שהבן שלי נמצא בגזרה אבל גם קודם בארועים דומים ישיבה מול הטלביזיה לא עושה לי טוב.

ואז אני חושב לעביר ערוץ לסרט קליל או מה שהוא דומה. ופתאום יש לי מן הבזק ואני חושב לעצמי איך אתה מסוגל? אתה תראה סרט כשמדווחים בטלביזיה על מצב כוחותינו וכ"ו.

 

ולצערי התשובה כנראה כן. אם אני אראה חדשות פעם בשעה או שעתיים לא יוריד מרמת האיכפתיות ואהדה שלי לחיילינו. זה יכול רק לעזור לי לעבור את התקופה הזו בשלום.

 

היום לשם שינוי הלכנו ליום כיף בחמי געש. בזמן שאני בבריכה בשיא הנירווה אזעקה.

אני אומר לך, דבר אחרון שעניין אותי באותו רגע היה המרחב המוגן והאזעקה. אבל הידיעה שאם היה קורה לי מה שהוא היו אומרים הנה אידיוט שלא נשמע להוראות פיקוד העורף , וזה גרם לי לצאת מהמים ויחד אם יתר הנופשים וללכת  לממ"ד. 

 

זה הזמן לציין לשבח את פיקוד העורף בהכנת הציבור למערכה זו. הציבור קיבל הנחיות מצילי חיים, יודעים מה צריך לעשות, יודעים גם שיש מי שמיירט את רוב הטילים , כבוד לצוותי כיפת ברזל!!!

 

ותוצאות מדברות בעד עצמן. ראה נא את ההבדל ממלחמת לבנון השניה ולבין עכשיו, מבחינת פגיעות בעורף נזקים ו/או פגיעות בנפש. יש סיבה טובה להיות רגועים אם אנחנו ממושמעים.

 

לסיכות המלצתי, להוריד מינון טלויזיה או הרדיו לפעם בכמה שעות. שנית פעילות כיפית שוברת שגרה.

בנוגע להקאות, אולי זה קשור לחרדות? אם ירד מפלס החרדות אולי זה גם יסתדר?

אני מאוד מקווה שבהקדם אנחנו נהיה אחרי כל זה נצא מחוזקים וכל חיילינו יחזרו בשלום.

דניאל-איגר
25/07/14 17:14

שלומי שלום,

אני מקווה שבינתיים אתה מרגיש יותר טוב ושהחרדה פחתה.

 

 

 

מעכיוון שאתה מספר שאתה לא מצליח להסתדר לבד או בעזרת אני מציע לך ליצור קשר עם הקו הפתוח של נט"ל בטלפון 1-800-363-363. הם מתמחים בלסייע דרך הטלפון במצבים כמו שלך, והם יכולים ללוות אותך אם תצטרך גם בהמשך.

 

 

 

כמו שאבי אמר, מתישהו זה יגמר ותחושת הבטחון תשוב.

שלומי-6
25/07/14 20:06

אתה בהחלט צודק אני כל היום דבוק לטלווזיה וכשאני בעבודה אני כל היום מתעדכן בעזרת האפליקציות של ynet mako צבע אדום וכו" אני אשתמש בעצתך להוריד את המינון לכמה שעות תודה רבה על הכל :)

אבי-1959
27/07/14 17:01

שלומי שלום,

מה שלומך? איך עבר סוף השבוע על משפחתך ואליך?

האם הצלחת להוריד מינון? 

בקשר לאפליקציות , המחצה ממני תבטל את האופציה של הודעות מוקפצות.

מבלי ששמתי לב , אולי זה ברירת מחדל, ואללה התחילו לשלוח לי מבזקים על כל אזעקה ועל כל טיל.

מהר מאוד נפרדנו....

לדעתי עדיף ליזום ולהכנס לקבל מידע מתי שבוחרים, ולצאת!!

די לרצף חוכמולוגים ופרשנים שיודעים הכי טוב רק בדיאבד בתוכניות בטלביזיה.

שלומי-6
31/07/14 13:24

מחקתי את האפליקציה אך היום נשבר לי הלב אני מדריך בקייטנה וראיתי אבא מילואימניק נפרד מהבן והבן מסרב להיפרד מהאבא וזה היה כול כך קשה!! עד עכשיו אני רואה את התמונה הזאת בראש שלי שנחסל את החמאס האלו כברר!!

דניאל-איגר
31/07/14 13:35

שלומי שלום,

זה באמת מרגש לראות פרידות כמו שאתה מתאר. האם רק היה לך עצוב בלב? או שהרגשת שזה מקשה עליך להמשיך ולעבוד? אני חוזר ומזכיר לך שאם זה בלתי נסבל אתה יכול ליצור קשר עם הקו הפתוח של נט"ל בטלפון 1-800-363-363.

אבי-1959
01/08/14 17:28

שלומי6 שלום, אכן ימים קשים , ועושה רושם שיידרש יותר זמן ממה שציפינו, במיוחד לאור האירועים מהיום. תמונות של פרדות, סיפורי חיילים שנפלו, תמונות של ילדים בורחים למרחבים מוגנים קשים. יתכן האמונה שאין דרך אחרת ושזו מלחמה מוצדקת יכולה לחזק והאמונה בחוסנו של צה"ל יחזק. האם התקשרת לקו הפתוח של נט"ל כהמלצת דניאל? סוף שבוע נעים שקט ובטוח לך , משפחתך וכמובן לחיילינו בכל הגזרות אבי88