מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
25/03/12 18:29
10 תגובות

האמת שאני מיואשת ואולי למישהו תהיי עצה..

אני אחרי ירידה של 25 קילו, ומרגישה שאני מאבדת שליטה..כאילו כל המודעות והערכים שחשבתי שסיגלתי לעצמי כבר לא מצליחים להחזיק אותי כמו קודם..בחודש האחרון העלתי 4 קילו. כן אני יודעת שזה המון. מה עושים?? איך מצליחים לא להיכנע אל מול מתוקים? רוצה לחזור אל ההרגשה שהתהליך שעברתי הינו אמיתי ונצחי,ואני חזקה יותר מהכל, אך משהו מתעתע בתוכי.


תגובות

עכסה
26/03/12 11:57

השאלה מה זה מתוקים?לא חייבים להפסיק לאכול מתוקים,אלא להעדיף מתוקים ללא תוספת סוכר.
אני הפסקתי לאחרונה לאכול חלבה ושוקולד,ובמקומם אני אוכלת כל בוקר כריך עם טחינה גולמית וסילאן טבעי,ובערב אני אוכלת תמר או תאנה עם התה;וזה מספק אותי מבחינת המתוקים.
גם אני מרגישה שקצת נתקעתי מבחינת הירידה במשקל.
לעיתים לוקח לגוף זמן כדי להתאפס על משקל ,צריך לדעת שזה קורה,ולא להתיאש,לפעמים יש לעשות שינוי בתזונה כדי לחדש את התנופה,כמו להחליט להפריד פחמימות וחלבונים,או כמוני,כשהחלטתי לאחרונה להפסיק לאכול דברי חלב.
על כל מקרה. אל תאבדי תקווה.יגעת ומצאת-תאמין!

לנושא המתוקים
יש לי חברה טובה שהשילה עשרות קילוגרמים ממשקלה( והיו לה הרבה) הבעיה שלה היו המתוקים.
הפתרון שלה היה לחשוב שהמתוקים מורכבים מקמח וסוכר , ובדימיונה חברה אותם לרעל עכברים.
כך שכל פעם שראתה מתוקים זה היה רעל עכברים מבחינתה.
כל מי שמנסה שיגיד לי אם זה יכול לעבוד גם אצלו.
בברכה
ד"ר יעקב פוגלמן

ד"ר פוגלמן היקר,
באנגלית pie זה עוגה או פשטידה. 22 שנה לא טעמתי עוגה גם ביום הולדתי, אבל פשטידות אני אוכל דבר יום ביומו. קמח וסוכר הם הרכיבים
העיקריים של העוגה. לא ניתן לרדת על העוגה ולרדת במשקל בו-זמנית. סותמים את הפה בפשטידה ונגמלים מהתשוקה למתוק.

פשטידת פילפלים

המיצרכים
1 ק"ג פילפלים ירוקים וצהובים חתוכים לרצועות
1 בצל פרוס
250 גרם גבינת כנען
גביע גבינה לבנה 5%
2 ביצים טרופות
חצי כוס אורגנו טרי קצוץ
רבע כפית מלח
רבע כפית פילפל שחור
קורט כורכום
תבנית עגולה מס' 26
מרגרינה לשימון התבנית

אופן ההכנה
מאדים את הפילפלים והבצל במעט מים עד לריכוך. מסננים, מוסיפים את יתרת החומרים ובוחשים היטב. יוצקים את התערובת לתבנית משומנת ואופים 40 דקות בחום בינוני.

חג פסח שמח
ברוך

yogibear
27/03/12 18:11

אמנם אינני מייצג את מפחיתי המשקל הגדולים, אבל כמוני כמוך, גם אני "בבעייה" עם מתוקים. אני לא חושב שהמנעות ממתוקים הוא ערך כפי שרשמת. המנעות ממתוקים יכולה להיעשות כמו אצל ברוך הלוי-סגל ב"מכה אחת " , אך אם אינך יכולה וההמנעות מדירה שינה מעינייך , הרי שאם אין מניעה בריאותית (סוכרת) אני הייתי חוטא מידי פעם במשהו מתוק וקטן , אך לא הייתי נכנס לבולמוס מתוקים שיפצה אותי על כל החוסר. בעיית ההשמנה במידה ואין בעייה בריאותית נובעת אצל רבים מאיבר מקומט להפליא המצוי בין האזניים. אם התזונה שלך נכונה בעיקרה, משמע אינה כוללת שומנים, והפחתת פחמימות, ומתוקים נותר לעשות צעד אחד קדימה והוא ספורט כגון הליכה. אי אפשר לעשות שינוי בין לילה. לכי לאט . למה את מתבוננת על ה 4 ק"ג שהעלת , ואינך מחמיאה לעצמך על ה 25 שהתעופפו ? הכל עניין של נק' מבט. הרי הצלחת להפחית 25 ק"ג. לא קל להפחית משקל כזה, פרגני לעצמך, לכולנו יש מעידות מידי פעם. אז העלת 4 ק"ג ... אז ???? נסי לבחון את הגורמים שגרמו לעליית המשקל הזו, ולהמנע מהם. תתבונני על התמונה הכוללת, התמונה הכוללת טובה, טובה מאוד. אל תתני לאף אבן נגף לעמוד בדרכך. התנזרי ממתוקים לאט , הרשי לעצמך לחטוא מידי פעם, אך החטא המתוק הקטן הזה חייב להיות ע"ח משהו אחד, כלומר אם אכלת פרוסת עוגה או וופל, ההתחשבנות הקלורית לגביה תבוא ע"ח משהו אחר. אולי זה יועיל. אצלי זה + הליכה רגלית אינטנסיבית תמיד עזר.

yogibear היקר,
אחרי החטא בא העונש. מתוק דורש מתוק ואין ברירה אלא להפסיק בבת אחת. כמו הפסקת עישון.
החיים יותר מתוקים משוקולד. ראה להלן מכתב
שכתב לי איש יקר ויש בו תובנה לגבי מיגור מגיפת ההשמנה ותוצאותיה.

ההשמנה אינה מחלה סופנית (מכתב שכתב לי איש יקר שנזקק לספרי)

מר הלוי-סגל שלום,

גילי 39, קומתי 170 ס"מ, משקלי 75 ק"ג, מבנה גופי צר עד בינוני. לבשתי עד לפני כשנה חולצות במידה 6XL ומכנסיים במידה xL5 או 60 והיום חולצות במידה XS (Extra small). (לא ידעתי שיש מידה כזו עד לא מזמן) ומכנסיים במידה 38 .

מצב בריאותי – עד לפני מעט למעלה משנה סבלתי מעודף משקל חולני קיצוני, משקלי הגיע בשיאו לפני כ-15 חודשים ל-137 ק"ג ולו התלוו סוכרת מטיפוס 2, יתר לחץ דם, שומנים בדם, כבד שומני, הפסקות נשימה בשינה, בעיות גב וברך, ובעיות פיריון.

בסוף ספטמבר 2008 עברתי ניתוח מעקף תריסריון ומאז הישלתי את רובו המכריע של המשקל העודף ואיתו את כל המחלות הנלוות להשמנה ואת כל התרופות לטיפול בהן (סוכרת, יתר לחץ דם, שומנים בדם, דילול דם) והחלפתי אותן במולטי ויטמין, ויטמין A, ויטמין D וברזל.

דיאטות בעבר – אממממ – כולן כמדומני – מיני תוכניות מבוססות על צריכת שומן מופחתת, קבוצות תמיכה, דיאטניות, כדורי הרזיה למיניהם, טרימקס, מרזי מורית, דיאטלי ועד תרופות מירשם – רדוקטיל וקסניקל.

עכשיו, משהישלתי כמעט את כל עודף המשקל ואני קרוב מאוד לרף העליון של משקל תקין והיות וגופי מסוגל לקלוט ביעילות פחותה חלבונים וברזל, מטרתי היא תפריט עתיר חלבונים (וככזה גם עתיר ברזל). קראתי לאחרונה את ספרו של ד"ר אטקינס ונוכחתי שפרק המתכונים בספרו לא מספק לי את הדרוש לי וכך בחפשי ברשת מתכונים מאותגרי פחמימות נתקלתי באתרך.

בברכה,

ג'

השם המלא שמור מטעמי צנעת הפרט. הקשר שלי עם ג' נמשך והוא מבשר לי שנולדה לו בת בשעה טובה, כלומר גם בעיית הפוריות נפתרה. אני מקווה שמבחר המתכונים שבספרי יספקו את צרכיו ויישמרו את הישגיו.



hory
28/03/12 14:47

תודה רבה על תגובותיכם.
yogibear, תודה מיוחדת על תגובתך. היה במילותייך הרבה נחמה וכוח עבורי כרגע. נכון, ידע לא חסר לי וכל העצות כבודם במקומם מונח, אך הייתי זקוקה לכך שמישהו יאיר את עיניי לנזק של 4 הקילו לעומת הדרך שעברתי, וייתן לי מעט חיזוק וראייה רחבה יותר של המצב.. תודה רבה!!

hory
28/03/12 14:54

ברוך הלוי סגל,
אני כל כך כל כך לא מסכימה איתך! לצאת באמירה שאין שום ברירה ודרך אחרת להתנהלות מאשר התנזרות מוחלטת ממתוק, היא לא נכונה בעיניי. אני מאוד מאמינה שכל אחד צריך להיות מודע לעצמו ואין דרך אחת שהיא נכונה לכולם, ולכן להגיד שאחרי החטא בא העונש, היא אמירה שחוטאת לאמת.
אם אמנם ההתייחסות לכל אכילת מתוק או פחמימה היא בבחינת חטא, אז מה הפלא שאחר כך יגיע העונש..אך אני חושבת שלא אצל כל אדם, כל אכילת מתוק היא חטא, ובעיניי התפיסה הזו שגויה מבסיסה. המתוק הוא חלק בלתי נפרד מהחיים עבור רוב בני האדם לעניות דעתי, וכל עוד הוא מגיע במידה נכונה ומתוך הקשבה אמיתית לגוף והשכל הישר, הוא מבורך. הקושי הוא להיות במודעות האמיתית, ביכולת הבחירה האמיתית מתוך הקשבה לגוף, לאותותיו השונים ולצרכיו הפיזיים והרגשיים. אני מאמינה בכל ליבי, שהמטרה איננה התנזרות, אלא בחירה מודעת בכל ביס ובכל רגע מחדש. ומאמינה שניתן להגיע לכך מתוך תהליך משמעותי ואמיתי של כל אדם בהכרותו את עצמו.

אני מאוד מכבדת אותך על שמצאת את הדרך הנכונה לך ושאתה מתמיד בה ומנסה לסייע לאחרים מניסיונך, אך בין זה לבין להכליל שדרך זו היא הנכונה לכל אדם..הפער הוא עצום.

אז נכון, לעיתים התהליך הוא ארוך ולא לינארי בהכרח, אך מכיוון שאנו אנשים אנושיים זה טבעי לחלוטין..והחוכמה היא מכל מהמורה, להכיר את עצמך טוב יותר, ולחבור לעצמך להמשך דרך מוצלחת ומצמיחה.

לא מאמינה בהתנזרות, רודנות ושליטה, כי אם בהקשבה, קבלה ורגישות לעצמנו.

horyיהיקרה,
גוף האדם פועל כמכונה משוכללת מאוד שמודעת לצרכים שלה, ואם לא ישבשו את מערכותיו ולא יתדלקו אותו במנת-יתר של פחמימות, יצרוך את מזונותיו באופן מאוזן. בלא לחם תישאר מרבית החמאה במקרר ורוב השמן ישאר בבקבוק אם לא יתנו לו פיתה, באגט, לחמניה או כל מאפה מקמח מלא או קמח לבן, עם סיבים או בלי סיבים. הפחמימה ( Carbohydrate) היא חומר הדלק העיקרי של גוף האדם, והשמנה, כמו נפיחות, דלקת או חום, היא איתות לכוחות הגוף והנפש להתגייס לסילוקם של הפולשים. עודפי פחמימות גם הם נמנים עם הפולשים.

הגוף אינו להוט אחר שומן אלא אחר פחמימות, שהופכות לשומן בתהליך חילוף החומרים, תחת פיקודו של האינסולין, שמופרש מהלבלב באותו קצב שאנו מספקים לו פחמימות.

הלבלב השובב אינו מכיר את צורכי הגוף והוא מזהה ללא קושי את היצריות והחושניות הטבועים באדם, והדיאטה הקלאסית עתירת הפחמימות מותאמת לגרגרן שלא מצא את מה שחיפש, והגרגרן המתמיד ידאג שלא ימצא מה שחיפש, למרות הוצאת האנרגיה רבת הסיכויים במעשה החיפוש.

אשמח לארח אותך בבלוג שבאתר שלי

www.fatgetslim.com
חג שמח ובריאות תקינה
ברוך הלוי-סגל



רחל7
10/06/12 15:19

היי גם אני ירדתי במשקל 18 ק"ג ואני כבר שנה שומרת, לא אגיד שזה קל זה אפילו קשה אבל כשבא לי משהוא שאני לא אמורה לאכול אני מדברת לעצמי ואומרת לא כדאי זה מלא קלוריות ואז אני לוקחת במקום מלפפונים ומרגיעה את החשק בהצלחה.


רחל היקרה,
בבלוג שבאתר שלי תמצאי 100 מתכונים
שירגיעו את הלבלב השובב שלך שיפסיק
להפגיז אותך באינסולין וידרוש את כל מה
שאת לא אמורה לאכול.
שבוע טוב
ברוך הלוי-סגל
www.fatgetslim.com
bhsegal@017.net.il