מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
01/04/12 20:06
1 תגובות

תגובות

iCanPiano
02/04/12 14:33

מוזיקה עוזרת להתמודד עם דברים רבים ברמה הנפשית.

אם חולים וצריך להיכנס לפרופרציות בדבר המחלה והתייחסות העצמי אליה ואל העולם מומלץ לנגן. הנגינה עוזרת הרבה יותר מאשר שמיעה פסיבית.

הסיבה לכך היא הפעלת המוח בדרכים רבות יותר. ריכוז, תפיסה מרחבית, האזנה תוך כדי נגינה ועוד...

לכן אני ממליץ לכל מי שחולה להתחיל לנגן ובעיקר בפסנתר או אורגן - שם ניתן להפיק את כל המוזיקה על כל רבדיה כמו קצב, לחן, ליווי הרמוניה וכן הלאה.

מבחינה פיזית עדיף לטעמי פסנתר שכן המיתרים הרוטטים יוצרים גלי קול שעוברים דרך הגוף ומרטיטים בו אזורים מסוימים. הרטט הזה - יש לו תכונות מרפה והוא חשוב לטיפול המוזיקלי.
שמיעה מרדיו או מערכת סטראו יוצרת גלים באופן דיגטלי והם אינם בדיוק אותם הגלים כמו במוזיקה אקוסטית.

לסיום - אם אתם רוצים לנגן אני ממליץ על שיטת iCanPiano - שיטה פשוטה בה תוכלו לנגן גם את באך מהרגע הראשון. לא תדרשו ללמוד תווים. תוכלו לגעת במהות מהרגע הראשון.

אם זה יעזור להרגיש טוב יותר - ודאי! האם זה ירפה את המחלה? זה כבר סיפור אחר אבל... נגינה מאפשרת לכם להביט על בעיות שונות מנקודות מבט שונות, ולכן יש סיכוי שתמצאו דרך להקל על עצמיכם רק בגלל שחוויתם את הנגינה.

פעם לפני שנים הייתי חולה במחלת הנשיקה. מחלה איומה שלא מותירה בך כוח.

לא ריפאתי אותה באמצעות המוזיקה אולם עצם זה שאני מנגן, אפשרה לי להתייחס למחלה בדרכים לא מקובלות ולשלוט בה.

המוזיקה עזרה לי להתבונן במחלה כאילו היתה ישות חיה וכך להתייחס אליה. היחס הזה למחלה כאילו היא יצור חי העומד בפני עצמו, נשמעה לאנשים מסוימים כהזייה פרועה. בעיקר לרופא -- אולם בפועל ההתייחסות הזו גרמה לי לשיח מוזר עם המחלה ולסילוקה בטרם עת.

מוזיקה יוצרת איזון נפשי. בשל העובדה שמתנסים בנגינת יצירה או שיר שוב ושוב ובכל פעם זה נשמע קצת אחרת, לאט לאט נטמע בנו הרעיון שלכל בעיה יש פתרונות רבים.

המוזיקה מאפשרת לנו למצוא את זוויות ההסתכלות הללו ושלב אותן בין העולם הפיזי לעולם הרוחני ולמצוא פתרונות יצירתיים כמו לדוגמה, התמודדות עם כאב פיזי או נפשי.

http://icanpiano.net/land3.html