מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' סער מנחה
פרופ' סער מנחה
מנהל היחידה לקרדיולוגיה התערבותית (צנתורים) במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). רופא עצמאי ומצנתר- קופ"ח מכבי. פרופ' בחוג לקרדיולוגיה, אוניברסיטת תל-אביב. תחומי עניין: קרדילוגיה התערבותית, קרדיולוגיית ספורט, מניעת מחלות לב, מחלות לב מבניות, מניעת שבץ מוחי.
ד
ד"ר אבישי גרופר
אני בוגר בית הספר לרפואה של האוניברסיטה העברית והדסה בירושלים. השלמתי התמחות ברפואה פנימית במרכז הרפואי תל אביב ע"ש סוראסקי, ובקרדיולוגיה במרכז הרפואי שיבא, תל השומר, והתמחות בתחום של אי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי (LVAD) במרכז הרפואי MAYO CLINIC במינסוטה, ארה"ב. לאחר החזרה לארץ עבדתי כרופא בכיר ביחידה לטיפול נמרץ לב ובמכון לאי ספיקת לב, ומנהל מרפאות המערך הקרדיולוגי בשיבא, תל השומר. כיום אני מנהל היחידה לאי ספיקת לב במרכז הרפואי שמיר (אסף הרופא). אני יו"ר החוג לאי ספיקת לב באיגוד הקרדיולוגי בישראל וחבר באיגוד האירופאי לאי ספיקת לב ובאיגוד הבינלאומי להשתלות לב. אני מרצה בכיר בפקולטה לרפואה ע"ש סאקלר באוניברסיטת תל-אביב ומעורב במספר רב של מחקרים בארץ ובחו"ל בתחום אי ספיקת לב, השתלות לב ולב מלאכותי (LVAD). מרצה בכנסים בארץ ובחו"ל. במסגרת עבודתי אני עוסק בטיפול במחלות שריר הלב, אי ספיקת לב, השתלת לב מלאכותי (LVAD), השתלות לב, מחלות מסתמיות ויתר לחץ ריאתי. אני רואה חשיבות רבה בהדרכה לאורח חיים בריא ומניעת מחלות לב.
ד״ר בתלה פלאח
ד״ר בתלה פלאח
רופאה מומחית ברפואה פנימית וקרדיולוגיה. בוגרת הטכניון לאחר השלמת התמחות כפולה בב״ח הדסה עין כרם. כעת במהלך השתלמות בצנתורים וקרדיולוגיה התערבותית בבית החולים שיב״א תל השומר.
דייאנה קליין
דייאנה קליין
פסיכולוגית שיקומית מומחית, קליניקה בפתח תקווה. עד לשנת 2022, הייתי פסיכולוגית אחראית במכון לשיקום חולי לב, בי״ח שיבא תל השומר.

מובילי קהילה

איתן אביר
איתן אביר
הי לכולם, שמי איתן, בן 44, אב לשלושה ילדים מקסימים, מאוד אוהב לרכוב על אופניים אופניים בשטח, טיולים, בילויים ובעיקר אוהב אנשים. בחודש נובמבר 2015 עברתי השתלת לב בארצות הברית , לאחר המתנה בישראל של מעל שנה, כחצי שנה מתוך תקופה זו באשפוז בבית חולים. בגיל 17 אובחנה בליבי קרדיומיופטיה. עד גיל 41 לא תסמיני כלל ואז תוך זמן קצר מאוד (חודשים ספורים) חלה הרעה משמעותית במחלת הלב שהוגדרה אז כאי ספיקה חמורה שהכניסה אותי לרשימת המתנה להשתלת לב. כבר במהלך האשפוז הארוך אפשר לומר שגיליתי את עצמי מחדש ונוכחתי שיש לי כוחות נסתרים שאף פעם לא ידעתי על קיומם. תקופה ארוכה באשפוז בבית חולים היא לא פשוטה ושואבת כוחות פיזיים ובעיקר מנטליים רבים. במהלך תקופת האשפוז נוכחתי שההתמודדות היא שונה לגמרי בין חולה לחולה ולא כולם מצליחים לאזור את הכוחות הדרושים להתמודדות הקשה והארוכה. לחוות על בשרי את החוויות הלא פשוטות לעיכול ומצד שני לצפות מהצד בדרכם הייחודית של חולים אחרים להתמודד הביאה אותי להחלטה להקדיש מזמני ומנסיוני לתמיכה ועזרה לחולי לב.
גיל מלצר
גיל מלצר
בן 56. נשוי. אבא של עומר (8) ומיקה (6). חולה לב. מייסד ומנכ"ל אגודת הלב הישראלי - העמותה למען מטופלי לב וכלי דם
ורד שיראזי
ורד שיראזי
חולת לב מילדות, חולת פיברומיאלגיה ומושתלת לב כ4 שנים. מורה בנשמתי ועסוקה בלעשות טוב בעולם.
כמונימחלות לבמחלתHOCM עיבוי שריר הלב

מחלתHOCM עיבוי שריר הלב

25/09/14 16:49
7 תגובות

שלום וחג שמח

מזה 20 שנה אובחנתי עם המחלה של עיבוי שריר הלב הנקרא HOCM ,אני בן 66 .עד לשנה האחרונה תפקדתי היטב, כולל פעילות ספורט
לאחרונה חל הרעה במצבי כך שיש לי קושי בהליכה ומאמץ כל שהוא,
הוחלף לי כדורים ול א נראה השפעה
הכדורים שאני לוקח היום זה :
5 מיל קרדיולוג
3X רטמיקל 150 מיל
בבדיקת אקו האחרון אין שינוי מה קודם
אאורטה עולה :32 ממ
סינוסים אאורטלים 28ממ
פרוזדור שמאלי (D ) 40
שטח פרוזדור שמאלי(V-C )29סמ "ר(15>)
רוחב חזר שמאלי בזמן דיאסטולה 50ממ (53> )
רוחבחדר שמאלי בזמן סיסטולה25 ממ
עובי המחיצה הבין חדריות 11ממ (9-11 )
עובי המחיצה הבין חדריות (בבסיס הלב ) 15ממ
עובי דופן אחורית 11ממ (9-11)
המיסתם המיטרלי MAC
SAM - תנועה סיסטורלית קדמית MILD MR
A.> E
המסתם האאורטלי 3עלים מסוייד במידה קלה ללא הגבלה בפתיחה
מסתם טריקוספידלי - TRIV TR 30MMHG
לסיכום :
נ מדד מפל תת אאורטאלי עד 84 ממ כספית במנוחה שעלה ל100 לאחר VALSALVA
חדר שמאלי היפרטרופי קונצנטרית ובעקר ספטום בזאלי
התכווצות תקינה גלובאלית ואיזורית
חדר ימין תקין בגודל ותפקוד
הרחבה של עליה שמאלית
אאורטה עולה אינה מורחבת
הסתיידות קלה של מסם אאורטאלי עם פתיחה טובה
הסתיידות טבעת מיטראלית ,תנועה סיסטולית קידמית שלעלה קדמי SAM -דלף קל
לא הודגם תפליט פריקרדיאלי
IVC אינו מורחב
בדופלר
SEVERE DYNAMIC SUBAORTIC STTENOSIS
MILD MR
lmpaired relaxation
pap=35 mm hg

לאור ממצא האקו אשמח לקבל התייחסות ולקבל הכוונה למומחים למחלה זו
אשמח לסיוע כי קשה לי אד המצב של קשיים בהליה ומאמץ בגין תעוקת חזה גם בשכיבה

בברכה וחג שמח ובושורות טובות


תגובות

המקרה שאתה מציג אכן מצדיק מעקב ואיזון תרופתי על ידי רופאים אשר עיקר עיסוקם הוא קרדיומיופויות בכלל ו HCM בפרט. חסרים עוד מספר נתונים קליניים ובדיקות (שיתכן שאת חלקן ביצעת) על מנת ולהחליט באם ניתן לשנות/לאזן את הטיפול התרופתי שאתה מקבל כרגע. אני יכול באופן אישי להמליץ על פרופ׳ מיכאל ארד מתל השומר שאחראי על מרפאת HCM בשיבא. חג שמח ושתהיה שנה טובה...

Amygdala
26/09/14 13:45

2 המלצות מנסיון דומה, אני בן 68 והקרדיומיופתיה אובחנה לפני 6 שנים.

1. להתחיל לקחת תוסף תזונה CO-Q-10 (=קו אנזים קיו 10)  במינון 200-300 מ"ג ליום. אין לו תופעות לוואי או נזק ולכל היותר לא תרגיש שהוא מועיל ואז צריך להעלות מינון ולפזר את הלקיחה ל 3 פעמים ביום.

אצלי הוא השפיע מיידית וכמו שמתארים את פעולתו אכן מחזק את שריר הלב כיוון שבלעדיו אני מרגיש די סמרטוט.

2. ללכת מדי יום לבריכה ולבצע תרגילי התעמלות במים ( רצוי תוך כיווץ שרירי הבטן לאחר ריקון הריאות מאוויר) , הליכה, קפיצה ריצה במקום, דילוגים, בעיטות, הכל במים , דחיפת מים (עם צלחת) , תנועות אופניים (תוך ישיבה על נודל)  וכד'  - הכל במים , וכך כל תרגיל שמוכר לך מהתעמלות קרקע - רק לבצע אותו במים .(יש סרטוני יו טיוב להתעמלות במים) . כמובן גם שחיה (עדיף על הגב לפי הנחיות ביו טיוב)

התירגול יעיל אם הוא מתבצע  

א. במקום שאתה יכול לעמוד בו ביציבות בתוך המים

ב. כשכל הגוף עד גובה הכתפיים מצוי בתוך המים.

התוסף האמור והתירגול במים החזירו אותי לתיפקוד סביר שיפרו את היכולת לנוע בגמישות יחסית. כל זאת אחרי שרופאים אחדים הסבירו לי שאלה תהליכים ניווניים טבעיים שנובעים מגילי המתקדם ואי אפשר לחזור אחורנית...

בהצלחה!

MAJER
26/09/14 17:25

AMYGDAIA שנה טובה

תודה על תגובה  גיל 68 זה אמצע החיים, כך אמר זקן  סיני:  :)

המחלה שלי היא  כנראה גינטית ואין כאן  תהליך  ניווני

אשמח לפתוח כאן  פורום לאנשים עם  המחלה הזו H0CM והנקראת  עיבוי שריר הלב

 

בברכה וחג  שמח  ובריאות לכל

 

lartel
10/01/18 16:48

שלום רב, אמא שלי בת 68 התגלתה אצלה המחלה של עיבוי הלב. אשמח לדעת עד כמה המחלה מסוכנת, כיצד ניתן להקל עליה, קשה לה לעיתים לישון, היא מתעייפת מהר, כואב לה בחזה... האם הטיפול הוא תרופתי בלבד או יש אפשרות לביקור כי ומה הסיכונים וההשלכות לכך. כמו כן אשמח להמלצה על רופא מומחה בתחום רצוי שעובד עם כללית מושלם....

MAJER
11/01/18 9:12

שלום אני לא רופא , אבל ניסיון לבבי שלי שעברתי לדעתי אמך נדרשת למעקב אצל קרדיולוג ובמקביל ביצוע בדיקות אקו הרגיל ולבחון אקו מסוג TEE ולבחון תפקוד המיסתמים אצלי עד שלא עשו כן לא פתרו לי הבעיה ובזבזתי 10 שנות איכות ולראיה עברתי ניתוח לב פתוח והוחלפו לימיסתם וגם קוצב לב . ואני מרגיש כמו אדם חדש אז שוב הכל לשיקול דעת רופא ,ולפעמים טוב גם איבחון נוסף אצל מומחה נוסף אחר רפואה שלמה

חלינקה-ש
21/01/18 13:34

שלום MAJER , תוכל לפתוח קבוצה בנושא ולהזמין אליה חברים, מצרפת לינק שמפנה לחלונית פתיחת קבוצה חדשה: https://www.camoni.co.il/411786 בהצלחה ובריאות!

MAJER
21/01/18 17:33

בזמנו פתחתי כנראה בגלל וסר ידע אנשים לא מבינים