מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ורד עזריאלי
ורד עזריאלי
עובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית. בעלת ניסיון רב בתחום האונקולוגיה ובריאות הנפש. כיום עובדת כפסיכותרפיסטית בעמותת "בית חם".קליניקה פרטית בירושלים.
לנה קורץ
לנה קורץ
מטפלת ויועצת במיניות, יועצת מיניות באגודה למלחמה בסרטן. מלמדת בחוג ללימודי המשך של עבודה סוציאלית, בקורס טיפול מיני כללי ובקורס טיפול מיני לאנשים עם צרכים מיוחדים, אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת חיפה. בוגרת אוניברסיטת תל אביב: B.A בסיעוד. בוגרת אוניברסיטת חיפה: MA בבריאות נפש קהילתית. בוגרת קורס לטיפול מיני באוניברסיטת בר אילן. התמחות בטיפול מיני במרפאה לטיפול מיני, בית חולים "מאיר" כפר סבא. לינק לאתר שלי http://www.lenak.co.il/
שלומית שדמון-אזרד
שלומית שדמון-אזרד
אנתרופולוגית רפואית מנהלת מערך התמיכה בארגון הישראלי לבני משפחה מטפלים בישראל CareGivers Israel שותפה לכתיבת מחקר (מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל) על בני משפחה מטפלים בדמנציה בארץ ובעולם בעלת ידע מניסיון כבת משפחה מטפלת- Caregiver

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמוניבני משפחה מטפליםאיך מתמודדים עם בת משפחה הלוקה בדיכאון וחרדה?

איך מתמודדים עם בת משפחה הלוקה בדיכאון וחרדה?

30/11/14 9:44
9 תגובות

שלום רב,



לבתי החלו התקפי חרדות בגיל 5 שבחמירו עם הזמן. בהתחלה לא הבנתי מה זה, חשבנו שיש לה מגרנות. אך עם השנים היא הובחנה כסובלת מחרדות והתקפי חרדות. כיום היא בת 14. ללא חברות כלל. חרדה וחוששת מכל דבר. ואני מאוד דואגת לעתידה. היא עצובה רוב הזמן.... אחרי פגישה עם פסיכיאטרית היא המליצה לה כדורים SEROXAT. האם יש משהו שמכיר את הכדורים ואת השפעתם? היא מאוד חוששת שהכדורים ידביקו לה סטיגמות של פסיכית...וחוששת להיות סכיזופרנית.... כי היא קראה הרבה חומר בעניין. ואיך בכלל מתנהלים בבית עם הילדה? 



תגובות

שלום מרי:

אני מבינה את החשש של בתך מפני תיוג, מאידך חשוב לציין שלא הטיפול והתרופות גורמים לתיוג, אלא המחלה עצמה.

סכיזופרניה זאת סוג של מחלת נפש, אבל היא לא נגרמת מתרפות.

מה בתך חושבת על כך? האם היתה רוצה לשנות את מצבה הרגשי, לקבל עזרה?

קיימים היום הרבה מרכזים לנערות, בהן ניתן טיפול מקצועי ומסור. האם לדעתך תשתף פעולה? חשוב לדרבן אותה לכך ולהסביר לה שככל שתקבל יותר סיוע כך יגדלו הסיכויים דווקא לתפקד כמה  שיותר בצורה נורמטיבית (מה שמאוד חשוב לה).

צריך לזכור שבגיל הנעורים דברים יכולים להיחוות בעוצמה גבוהה ולעיתים זה נרגע במהלך השנים, מאידך חשוב ששמת לב לבעיה שלה ושאת פונה לייעוץ ולטיפול כבר כעת.

ומה לגבייך? עם מי את חולקת את הקושי והדילמות? מה לגבי האבא של הילדה? האם הוא שותף ובעל השפעה?

נשמח שתעדכני ,

ורד

 

אגב, ישנם היום מרכזים טיפוליים או יעוציים למשפחות שמאפשרות לקיים שיח על ההתמודדות הקשה והם נותנים כלים בהמשך, האם יכול לעניין אותך?

מרי4
03/12/14 7:48

ורד שלום, המון תודה על תגובתך.  אני הבנתי מהביקור אצל הפסיכיאטרית שבתי לא סובלת מסכיזופרניה אלא מחרדות ודכאון. בתי מאוד מאוד מודעת למצסה הנפשי. ולבעיות שיש לה. כיום יש לה טרפיסטית והיא הצטרפה לםרוייקט שנקרא ידידים. הצמידו לבתי סטודנטית לעזרה סוציאלית והיא מגיעה אליה אחת לשבוע ואחת לשלושה שבועות כל הנערות עם המטפלות נפגשות ועושות פעילויות. אנה עדיין לא התחילה את הטיפול SEROXAT. אני כל כל מתלבטת אין לך מושג..... גם בתי מתלבטת להתחיל לקחת או לא. בנוגע לתמיכה בגבי. אני לא מקבלת תמיכה. משתדלת לקרא הרבה ונפגשת אחת לכמה חודשים עם הטרפיסטית של בתי.... שם אני מרשה לעצמי להשתחרר מכל הבחינות... האבא של בתי לא חי בישראל. ולא תומך כלל. בתי לא אוהבת לשוחח בטלפון והוא לא מגיע לארץ. הבנות שלי נוסעות אליו בקיץ למספר שבועות. אבל למצבה הנפשי הוא לא מודע כלל. ההתמודדות היא רק שלנו. שאלה לי אליך: אנה ממש נמנעת כמעט מטיפוח עצמי. מתקלחת פעם במספר שבועות. לא לא מטפלת בעור הפנים. ולא דואגת להיגיינה אישית. זה מאוד מפריעה לי!!!! אבל אני לא מצליחה להכניס למודעות שלה את הנושא הזה ואת המשמעות שלו. מה עושים? להכניס אותה בכוח למקלחת? למנוע ממנה דברים אחרים, אבל היא כבר גדולה.... ): אני מבינה שממש העמסתי עליך... תודה מראש על העזרה וההבנה. דרך אגב האם יש באשדוד תמיכה בהורים לילדים עם בעיות נפשיות?

 

מרי יקרה:

ראשית לא העמסת עלי ובשביל זה קיים הפורום.

את בסה"כ אמא מסורה ודואגת שרוצה את הטוב ביותר עבור בתה.

אני מבינה שבתך כן התחילה טיפול, גם אצל תרפיסטית וגם אצל עובדת סוציאלית וכן מקבלת טיפול קבוצתי שזאת התחלה נהדרת.

חשוב מאוד להבין שזה תהליך ויכול לקחת זמן.

לגבי הטיפול התרופתי זאת בהחלט דילמה, חשוב להתייעץ עם הפסיכיאטרית.

לפעמים באמת מנסים להימנכע מתרופות, אולם לעיתים ברמות גבוהות של חרדה ודכאון זה יכול לעשות שינוי וליצור בסיס טוב לטיפול נפשי ויתכן ואפשר בהמשך להפסיק זאת כמובן בשיתוף הפסיכיאטרית.

לגבי הטיפוח וההיגיינה זה חלק מהבעיה של בתך, חוסר המוטיבציה וחוסר החיוניות לקיים דברים בסיסיים.

אני מניחה שעובדים אתה על זה בטיפול, את יכולה לדרבן אותה גם בעדינות, אולם חשוב שתקבלי הדרכה מקצועית.

אני שומעת שלא פשוט לך וגם אין לך תמיכה מבעלה של בתך.

יש באשדוד תוכנית מיל"ם שזה מרכז ייעוץ ותמיכה למשפחות של מתמודדים עם בעיות נפשיות- עמותת אנוש.

יכול להיות לך מעולה לקבל מהם תמיכה פרטנית או קבוצתית.

מיל"ם אשדוד- רחוב העצמאות 93     08-8221225     

 

מרי4
14/12/14 14:22

ורד שלום, שוב המון תודה על העצות החשובות. אני בהחלט אפנה למיל"ם. אני כנראה צריכה עזרה והכוונה שנושאים רבים שנוגעים למצבה של בתי. האם יש ארגון שנותן תמיכה לנערות במצבה של בתי? כי בפברואר המטפלת שלה יוצאת לחופשת לידה וכנראה שלא תחזור יותר. ובתי חייבת לקבל טיפול ריגשי לטווח ארוך. ועקב מצבי הכלכלי הלא קל אני מחפשת לה מסגרת אחרת. לאן ניתן לפנות? אמון תודה מראש 

שלום מרי:

יש היום מספר מסגרות ציבוריות שנותנות תמיכה. 

השאלה היא היכן בתך מטופלת כיום? ציינת שהיא פוגשת פסיכיאטרית ותרפיסטית וכן סטודנטית לעבודה סוציאלית.

האם זה דרך מרפאה לבריאות הנפש, מרפאת ילדים ונוער? מה קורה כשהמטפלת יוצאת לחופשת לידה. יש לה מחליפה?

מרי4
21/12/14 7:41

ורד שלום, אנחנו מטופלים המרפאה לבריאות הנפש לילד ולמתבגר. תמיכה רגשית וטיפול מקבלים דרך מתי"ה. וחונכת שהיא סטודנטית לעזרה סוציאלית אנו מצאתי דרך פרוייקט "ידידים". כרגע לטרפיסטית שתצר לחופשת לידה בפברואר אין מחליפה. האם יש עוד גוף כלשהו שיכול לתת לבתי תמיכה רגשית? תודה מראש! וחג חנוכה שמח .

שלום מרי:

האם לבתך יש ביטוח משלים בקופ"ח? אם כן אפשר לבדוק אתם ולקבל רשימת מטפלים בילד ובנוער.

הייתי מציעה לך בכל זאת גם לדבר עם הפסיכיאטרית שמטפלת בבתך במרפאה ולהסביר לה כמה חשוב שבתך תקבל תמיכה רגשית במסגרת המרפאה.

באיזה תחום טיפלה בה בתרפיסטית במרפאה? (פסיכותרפיה, טיפול בתנועה, באומנות? ) ובמידה ואין מחליפה בדיוק בתחום זה במרפאות לילד ומתבגר יש עוד מספר תחומים ואולי יכולה לקבל תרפיה מתחום אחר. העיקר שתהיה לה מסגרת של הכלה ותמיכה.

במידה ולא ניתן באמת לבדוק דרך הביטוח של קופ"ח.

ומה לגבייך? ניסית את מיל"ם באשדוד?

אגב, אם זה מעניין אותך אני יודעת על קבוצת משפחות בבי"ח ברזילי באשקלון (אם זה לא רחוק לך).

הקבוצה צפויה להתחיל בסוף ינואר בע"ה. היא פעם בשבוע למשך כשעה וחצי למשך כשלושה חודשים וניתנים שם תמיכה, ייעוץ והכוונה לבני המשפחות. כמובן זה בחינם.

אם זה מעניין אותך, אוכל להפנות אותך.

 

שחרשטלריד
01/03/15 11:33

שלום וברכה

קיימת שיטה וגישה מופלאה המבוססת על מדיטציה או בעצם מיינדפולנס.

השיטה פועלת באורח ציבורי ובאופן פרטי.

אשמח לספר לך על השיטה ותרומתה.

פני אלי בפרטי

sniroy@gmail.com