מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדה התקף פאניקה באמצע בדיקת גסטרוסקופיה

התקף פאניקה באמצע בדיקת גסטרוסקופיה

נטלי
10/12/14 14:40
9 תגובות

היום הייתי צריכה לעבור בדיקת גסטרוסקופיה. זאת בדיקה כזאת שמכניסים לך צינור לקיבה ובודקים את מערכת העיכול.



לפני הבדיקה צריך להיות בצום של 8 שעות. אבל בגלל שקבעו לי אותה ב-12 בצהריים יצא שהייתי בצום יותר מ-12 שעות. שזה גם באופן כללי נורא מלחיץ אותי לא לאכול בזמן כי אז מתחילות לי כל מיני תופעות לוואי כמו כאבי ראש, בחילות ופאניקה.



כל ההמתנה לבדיקה היתה נוראית. גם כשכבר הגעתי חיכיתי שם משהו כמו שעתיים עד שהרופא יתפנה אלי. גם ככה ממש חששתי מהבדיקה עוד כמה ימים לפני. אבל כשהגעתי התגברו לי הנשימות והייתי ממש לא רגועה. בעיקר הייתי לחוצה שאני בצום כבר כל כך הרבה שעות ובכלל הרגשתי חלשה.



נכנסתי לרופא ואמרתי לו שאני לא רוצה צריזת טשטוש. אני ממש ממש פוחדת מהדברים האלו. מכל ההרגשה של אובדן שליטה וכל זה ועוד במצב הפאניקה שהייתי בו זה היה ממש מסוכן לדעתי להזריק לי טשטוש. פעם ניסיתי לקחת כדור ואבן שזה סוג של כדור שינה שגם לוקחים אותו נגד חרדות, ונכנסתי לחרדה איומה יותר גדולה ממה שהייתי בה קודם. ביקשתי ממנו שרק יעשה לי ספריי הרדמה מקומית לגרון. אני הייתי מוכנה להתמודד עם האי נוחות אבל הכי נורא לדעתי זה להתמודד עם חוסר שליטה.



ההתקף פאניקה הגיע מעוצמת החוזק של הספריי המרדים. הוא הרדים לי את הלשון ואת הגרון ברמה שלא יכולתי לנשום ולא יכולתי לבלוע רוק. הרגשתי כאילו יש לי גוש בשר בפה שאני לא יכולה להפתר ממנו. זה היה ממש נורא. והוא עוד רצה להמשיך להשפריץ לי את הספריי הזה אפילו שאמרתי לו שדי שהכל רדום אצלי לגמרי וגם ככה הייתי בפאניקה. הוא התחיל בבדיקה עם החדרת הצינורית והוא כמעט הצליח כבר עד הסוף, עד שפתאום הרגשתי אני לא יכולה לנשום. באותו רגע הדופק שלי זינק ל-160. מצב שגרם לאחות להבהל ולרופא להפסיק את הפעולה. זה לא כאב לי אבל זה פשוט היה נורא בכל צורה אפשרית אחרת. הוא אמר לי שהוא לא מוכן לעשות לי בלי זריקת טשטוש ואני לא הסכמתי.



 



יצאתי משם מאוכזבת מעצמי, כועסת על עצמי שלא יכולתי להשלים את הפעולה. בעיקר כועסת על עצמי שנלחצתי כל כך מהר מכאלה שטויות אני כל כך כועסת על עצמי שאני כל כך חלשה, לא מסוגלת אפילו להיות מספיק חזקה בשביל בדיקה שמאות עוברים אותה כל יום. פעם הייתי הרבה יותר חזקה אבל למה אני כל כך חלשה פתאום? למה אני לא מסוגלת להיות אופטימית וחזקה? לפעמים אני מרגישה שלא שווה לי לחיות בכלל, זה פשוט סבל כל הזמן להלחץ כל כך בקלות מכל דבר.



תגובות

meirshr
10/12/14 20:55

נטלי

את בסדר, הרופא דביל !

בלי טשטוש ? הרופא מטושטש.

הזריקות וההזלפות של היום זה ממש כלום.

אלו לא המחטים של פעם.

חבל על כל ההשקעה.שהלכה לטמיון.

את תלכי שוב לבדיקה ולא תוציאי הגה.

רבים כבר עשו זאת ועוד רבים יעשו בלי לצייץ.

אבל העיקר הן תוצאות הבדיקה ולא הבדיקה.

נקווה שהכל תקין.

 

 

 

 

נטלי יקרה. למרות חומרת הסימפטומים כרגע והאכזבה שלך מעצמך עלי לאמר לך שתגובתך איננה לא נורמאלית או קיצונית. ישנם הרבה אנשים החוששים מטישטוש ו/או הרדמה ובוודאי ובוודאי שנכנסים ללחץ כאשר מרדימים להם את האזורים הקשורים בנשימה. למעשה זו הסיבה שנותנים טשטוש כי הליך כמו זה שאת עברת מנוגד לאינסטיקטים שלנו ומפחיד בהרבה. אל לך לכעוס על עצמך, הבקשה שלך הייתה הגיונית וגם התגובה אחר כך. עכשיו צריך לראות איך מתקדמים הלאה.... בעניין הטשטוש - רוב האנשים לא סובלים משום תופעות לוואי אלא ישנים בנועם ובנחת. הבדיקה היא מאוד קלה וגם לא מריכה הכנות מיוחדות פרט לצום. אם הפחד מהטשטוש (שהאמיני לי היא אפילו נחווה כנעים לרוב האנשים) עדיין נמצא בשיאו אפשרי לקחת מספר פגישות טיפול בהיפנוזה או אי אמ די אר אשר יטפלו בפחד הספציפי הזה ויאפשרו לך לגשת לבדיקה בקלות. מה דעתך?

אורן20
02/02/20 23:38

קרה לי גם לפני כמה ימים , מאוד מאוכזב מעצמי כי יודע שצריך לעבור את הבדיקה ולדעת מה מצבי,

Zipo
02/02/20 23:49

אוף.. באסה.. חוויה מעצבנת.. אחרי כל ההשקעה, ההכנות וההתגברות.. כל הכבוד לך אבל על הניסיון:) אולי שווה להיוועץ מראש עם הקופה שלך על רופא לפרוצדורה הזאת שיהיה סבלן ומודע לקושי, ויוכל לעבור איתך את התהליך המלא על כל שלביו אבל בקצב שלך ותוך הסבר ובחינה של ההשפעה עלייך בכל שלב♡

המיואשת
03/02/20 4:46

אני גם עברתי את הבדיקה הזו. אני לא ידעתי שארגיש ככה אחרי הספריי בגרון. זה הלחיץ אותי והכניס אותי לחרדה. זו תחושה מאוד קשה שאת לא יכולה לנשום. והתחלתי להלחץ ואז הרדימו אותי. לא יכולתי לעבור את זה ללא הרדמה. מה שהרגשת זה נורמלי לחלוטין.

יקרים, לסיכום הדיון הזה אומר את דעתי. לא במקרה נותנים טשטוש לבדיקה כמו גסטרוסקופייה. הרפלקסים הבריאים שלנו מתנגדים להחדרה של משהו לגרון. אנחנו בנויים כך. זה נורמלי לגמרי שהגוף מתכווץ ו"ננעל" מפני גורם זר - זאת העבודה שלו והוא עושה אותה ביעילות גם כשהמטרה טובה. הראש בעניין זה איננו משכנע את האוטומט הפיזי. לכן, מומלץ שלא לנסות להיות יותר חכמים מהאפיפיור ולהשתמש בטישטוש הנפלא הזה שנותנים.... במידה והטישטוש עצמו מעורר פחדים - דבר שלעמו אף הוא נורמאלי ניתן ללכת להתערבות פסיכולוגית קצרה בשיטה של אי אמ די או לחילופין היפנוזה. חיבוק לכולם

חנה-
22/06/20 15:45

אני צריכה לעבור בדיקת גסטרו ואני רועדת מפחד אפשר לעשות בהרדמה?

יעליק
22/06/20 21:07

בדיקה כיפית והטשטוש מאוד כיפי. הרגשתי בהיי וזה היה משחרר. אל תלחמי ברופא להבא הוא יודע מה טוב בשבילך.

טל321
22/10/21 12:37

איפה עשית שיצאת ככה מאושרת ושמחה ;) 

תודה