מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ורד עזריאלי
ורד עזריאלי
עובדת סוציאלית קלינית ופסיכותרפיסטית. בעלת ניסיון רב בתחום האונקולוגיה ובריאות הנפש. כיום עובדת כפסיכותרפיסטית בעמותת "בית חם".קליניקה פרטית בירושלים.
לנה קורץ
לנה קורץ
מטפלת ויועצת במיניות, יועצת מיניות באגודה למלחמה בסרטן. מלמדת בחוג ללימודי המשך של עבודה סוציאלית, בקורס טיפול מיני כללי ובקורס טיפול מיני לאנשים עם צרכים מיוחדים, אוניברסיטת בר אילן ואוניברסיטת חיפה. בוגרת אוניברסיטת תל אביב: B.A בסיעוד. בוגרת אוניברסיטת חיפה: MA בבריאות נפש קהילתית. בוגרת קורס לטיפול מיני באוניברסיטת בר אילן. התמחות בטיפול מיני במרפאה לטיפול מיני, בית חולים "מאיר" כפר סבא. לינק לאתר שלי http://www.lenak.co.il/
שלומית שדמון-אזרד
שלומית שדמון-אזרד
אנתרופולוגית רפואית מנהלת מערך התמיכה בארגון הישראלי לבני משפחה מטפלים בישראל CareGivers Israel שותפה לכתיבת מחקר (מאיירס-ג'וינט-ברוקדייל) על בני משפחה מטפלים בדמנציה בארץ ובעולם בעלת ידע מניסיון כבת משפחה מטפלת- Caregiver

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).
כמוניבני משפחה מטפלים תמיכה במשפחה של חולת סרטן סופני

תמיכה במשפחה של חולת סרטן סופני

25/03/15 0:13
7 תגובות

שלום, 



חברה טובה שלי מתמודדת עם גסיסה של דודה יקרה מסרטן, לאחר שזו החליטה לאחרונה להפסיק את הטיפולים. המשפחה חמה ואוהבת אבל כרגע כל אחד מהם מסוגר בתוך עצמו בניסיון להתמודד, ברור לי שעזרה מקצועית יכולה מאד להועיל להם. הופתעתי לשמוע שלא הוצעה להם שום תמיכה נפשית דרך המחלקה האונקולוגית. אשמח לדעת אילו שירותים קיימים כדי לתמוך בהם בירושלים. 



חשוב לציין: רוב הדור המבוגר במשפחה טופל נגד גזזת בשנות החמישים וזו הרביעית במשפחה שלוקה בסרטן. זה מוסיף רובד של כעס וקושי להתמודדות. כמו כן, החולה עצמה לא מעוניינת בפעילויות העשרה וכו' - הם כולם פשוט זקוקים לתמיכה כנה ואמיצה לקראת התמודדות עם המוות הקרב. 



תודה רבה מראש,



מיכל



תגובות

שלום מיכל היקרה:

ראשית, כל הכבוד על תשומת הלב ורצונך להגיש עזרה למשפחה.

נגעת בדברים חשובים שיכולים להשפיע על התמודדות החולה והמשפחה עם תהליכי סוף החיים.

בכל מחלקה אונקולוגית קיים מענה רגשי, לא תמיד הצוות פונה ביוזמתו לחולה ולמשפחה ויתכן וצריך פשוט ליזום פניה לצוות : עו"ס, פסיכולוג. אגב, אולי הציעו להם והם לא רו מהסיבות שהעלית?

בכל אופן ניתן לבקש דרך האחות האחראית של המחלקה לערב עו"ס או פסיכולוג אם לא מתאתרים אותם.

יש מענה באגודה למלחמה בסרטן, אולם זה בד"כ יותר קבוצתי.

יש גם עמותות שונות ע"פ סוגי מחלות שגם נותנות סיוע, כמו אחת מתשע (לסרטן שד), אמ"ן (מיאלומה נפוצה) וכו'.

ורד

מיכל79
25/03/15 23:37

תודה רבה, ורד. האם ידוע לך במקרה על עמותה או התארגנות שתומכת בחולי סרטן שעברו טיפולי גזזת, ובני משפחותיהם? באינטרנט מצאתי בעיקר התייחסות לזכויות המשפטיות שלהם, אבל זה ממש לא הדבר שהמשפחה מעוניינת להתמודד איתו כרגע. כאמור, יש פה היבט מיוחד של כעס על הפקרה מצד המדינה ונראה לי שקהילה שמנוסה בזה תוכל לעזור. 

 

במרכז הרפואי שיבא תה"ש יש את היחידה לטיפול בנפגעי גזזת. אפשר לבדוק שם, למרות שאני מניחה שזה באמת קשור יותר לזכויות ולפן המשפטי-אבל אפשר לבדוק.

אני חושבת שאנשי מקצוע בתחום הנפש ביחידה האונקולוגית יכולים לתת מענה וודאי תהיה להם רגישות והבנה לגבי נפגעי גזזת וצורכיהם הייחודיים גם אם אינם שייכים ספיציפית לקהילת הגזזת. שכן תחושות הכעס והתסכול שאת מתארת מצד המשפחה יכולים להיות זהים למה שמרגיש אדם שנפגע ממשהו אחר ולא מגזזת ואיש מקצוע מתאים יתייחס לכל אלו.

 

מיכל79
27/03/15 16:43

תודה רבה ורד! 

בהצלחה. 

יהודית-לוי
05/04/15 13:06

שלום,

הרבה אנשים לא מודעים לאפשריות שהם יכולים לקבל על מנת להקל על הכאבים

אני יודעת שניתן לקבל קנאביס רפואי במקרים מסויימים

מיכל79
05/04/15 16:14

אעדכן אותם, תודה.