מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדהאני לא יכולה לנשום רגיל מזה כשנתיים

אני לא יכולה לנשום רגיל מזה כשנתיים

28/08/15 2:31
2 תגובות

חטפתי התקף חרדה לפני שנתיים וחצי, היו לי את כל הסימפטומים שמתארים: בוכה,לא רגועה, חושבת שעומדת למות, נלחצת שזה התקף לב, הזעת יתר, רעידות , חוסר תאבון ,שלשולים והקאות.
רק סימפטום אחד נשאר והוא איתי עד היום ,כל יום :
אני מתקשה לנשום בצורה רגילה
קשה לי מאוד לקחת נשימה עמוקה, יש אנשים במצבי שאומרים שהם מפהקים בכוונה כדי לנשום עמוק אבל אצלי אפילו פיהוק לא עוזר ובגלל זה ציינתי מעלה שלא שמעתי על אף אדם שחווה את שאני חווה.
נגשתי לפסיכיאטרית לראשונה והיא נתנה לי מרשם לרסיטל + אלפרוקס(קסאנקס) 0.25 מ"ג
כשזה לא עזר- הגדילו מינון ,כשזה לא עזר – החליפו לציפרלקס + אלפרוקס 0.25 מ"ג
הפסקתי פתאום על דעת עצמי ליטול כדורים במשך חצי שנה וכמובן ששוב קבלתי התקף חרדה,חזק
הלכתי לפסיכיאטרית אחרת שהחליפה לי כדורים הפעם לסרנדה(לוסטרל) 100 מ"ג לקחתי במשך חודשיים + קסאנקס 0.5 מ"ג (חשוב לציין שהפסיכיאטריות ניסו למנוע ממני כמה שפחות ליטול קסאנקס כי זה ממכר ולכן לקחתי רק כשהצטרכתי באמת) כשזה לא עזר היא הגדילה לי מינון ל150 מג" ,נכון לעכשיו אני נוטלת מזה כשבועיים סרנדה 150 מ"ג + אלפרוקס לעת הצורך,אך עדיין אני לא מרגישה שינוי בנשימה ...
חשוב לציין :
1.עברתי בדיקות גופניות כגון , בדיקת ריאות,CT חזה, בדיקות לב, אלרגיה, אסתמה ,בדיקות דם ,כל הבדיקות יצאו תקינות.
2.אני מעשנת רק סיגריות , כ3 סיגריות ליום במשך שלוש שנים ועכשיו מנסה להפסיק
3.יש רקע לבעיות נפשיות קלות מצד אבא שלי , גנטיקה כנראה
4.אני בת 27, 1.56 ושוקלת 76 ק"ג ולא עושה ספורט בכלל ואוכלת מה שבא לי , בעיקר לחם ומתוקים
5.היתי ב7 מפגשים עם פסיכולוגית קלינית ששעממה אותי נורא ולא הרגשתי שינוי
אני כלכך סובלת שאני לא נושמת בצורה רגילה כמו כל אדם אחר , כל פעם שואלים אותי למה אני ככה, זה מביך ,אני לא יודעת מה לענות , לפעמים כשאני אוכלת ארוחה גדולה אני צריכה להקיא כדי שיהיה לי אוויר לנשימה .
בבקשה אם מישהו פה חווה את זה , שמע ממכר/בן משפחה, או יכול להמליץ לי לעשות משהו אחר אני מאוד מאוד מאוד אודה לו ! 


תגובות

גילה-פז
28/08/15 13:08

מורגן שלום, נשמע שאת ממש סובלת ועברת לא מעט טיפולים. ניכר שאת סובלת מהיפרוונטילציה. זהו מונח רפואי בו הנשימה שטוחה ומהירה והיא גוררת אחריה ירידה בדו תחמוצת הפחמן CO2 ותופעות פיזיולוגיות, כפי שאת מתארת. במצב כזה נוצר מעגל המערב את המחשבות, הרגשות והגוף. המחשבות המפחידות יוצרות רגש של לחץ אשר מפעיל את מנגנון החירום של הגוף (מופעל בעת חרדה) וכאשר הגוף מקבל איתות שיש סכנה, גם אם אינה אמיתית, הלחץ מתגבר ואיתו הסימפטומים הגופניים ובמקרה שלך, הנשימה השטוחה. מציעה שתתרגלי נשימות ארוכות ורגועות ישנו אתר של דר אליצור ובו הקלטות של הרפיה http://www.baruch-elitzur.com/page-hyper.htmlבעת הרפייה, הגוף מפעיל מנגנון הרגעה. האם תרגלת בעבר נשימות או כל סוג של הרפייה? מה את עושה היום כשאת מתקשה לנשום?

לילי.16
12/05/19 10:02

מורגן שלום, אשמח לדעת איך את מרגישה והאם יש שיפור? גם אני סובלת כבר כמה שנים מבעיות נשימה עקב חרדות תודה מראש