מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישון גמילה מעישון וקשיי ריכוז- זקוקה לעזרה מבין בנושא

גמילה מעישון וקשיי ריכוז- זקוקה לעזרה מבין בנושא

17/01/16 17:51
8 תגובות

שלום,



עישנתי 10 שנים , קופסא ביום.



הפסקתי לעשן לפני 6 ימים, היו לי את כל תופעות לוואי האפשריות.



חלקן עברו לי, מה שמאוד קשה לי הוא שיש לי הפרעות קשב וריכוז ( מטופלת ע״י ריטלין) ולאחר הפסקת העישון המצב מן הסתם החמיר, גם הריטלין לא עוזר ואני כרגע בתקופת מבחנים מה שמאוד מפחיד אותי לא לעבור אותם בגלל הגמילה.



האם זוהי תופעת לוואי שאמורה לעבור תוך כמה ימים? האם יש פתרון? ( חוץ מלקחת תחליפי ניקוטין, אני רוצה להיגמל לגמריי)



בנוסף, בכתבות שקראתי, כתוב שהרצון העז לסיגריה חולף בין 30-90 שניות. למה הרצון העז שלי לעשן חולף לאחר 7 שעות?



תגובות

נילי-בראון
18/01/16 12:29

הי ברכות על הנחישות להיגמל מעישון למרות הקושי. מה שאת מתארת הוא טבעי, קשיי ריכוז הם אכן חלק מתסמיני הגמילה ויש אנשים שחווים את זה יותר מאחרים. החדשות הטובות הן שמבחינה פיזיולוגית השלב הגרוע ביותר של הגמילה ברובו כבר מאחוריך. השבוע הראשון הכי קשה ולאחריו תסמיני הגמילה פוחתים בהדרגה.

לגבי הרצון, או החשק לעשן...גם זה חלק מתהליך הגמילה. תחשבי שעישנת 10 שנים 20 פעם בכל יום. ההרגל הזה הפך לאוטומטי,  ומצבים שונים מזכירים לך 20 פעמים בכל יום שזה הזמן להדליק סיגריה... הרבה פעמים זה אפילו לא בגלל שאת רוצה לעשן, זאת פשוט תגובה אוטומאטית שמתעוררת במצבים שבהם היית רגילה לעשן. 

כשהחשק לעשן מגיע, את יכולה לבחור להעסיק את הפה (לשתות מים עם קשית, ללעוס מסטיק או לשים בפה סוכריה ללא סוכר וכד'), להסיח את הדעת (לצאת מהסיטואציה שמזכירה לך סיגריה ולעשות משהו אחר), לנשום לאט ועמוק חמש נשימות ארוכות ולהרפות את הגוף בנשיפות. את יכולה גם לנסות תרגיל דמיון מודרך: דמייני שהחשק לעשן מגיע כמו גל: הוא עולה ועולה וזה מלחיץ...אבל בסוף הוא גם יורד. דמייני שאת גולשת עליו במקום לנסות להילחם בו ולפחד להיסחף...זה יקצר לך את משך הזמן שאת חושבת שהגל הזה קיים ביומיום השיגרתי שלך.

החדשות הטובות הן, שזה עובר. אחרי כמה זמן הגלים של החשק לעשן נעשים קטנים יותר ואפשר להתגבר עליהם יותר בקלות. אל תשכחי ללמד את עצמך לזהות אילו סיטואציות מעוררות את החשק הזה, נסי ללמד את עצמך לעשות משהו אחר במקום לעשן. במילים אחרות, אמצי לך הרגלים חדשים שיחליפו את הסיגריה. 

נשמח מאוד לשמוע איך הולך לך. בהצלחה !


עופר11
18/01/16 16:14

היי
ברכות על החלטה והמתנה שבחרת להעניק לעצמך.
כמו שנילי כתבה האוטומט של ההרגלים זהו טריגר שלוקח זמן עד שהוא עובר.למרות שרובנו לא מודעים אליו הוא קיים ומבלבל.
חשוב להבין שלא תמיד שצצה הרגשה שבא לך סיגריה זה באמת שיש חשק לסיגריה. בכמעט מחצית מהמקרים אלו טריגרים או אוטומט של האדם , מקום מסויים שעישנת פה , אחרי קפה , בנהיגה , אחרי אוכל, מרפסת וכו ...ברגע שאת קוטעת את האוטומט מצב - סיגריה מעל ממחצית האוטומטים נעלמים .
השאלה אך עושים את זה ...פשוט מאתרים בהרגשות ובהתנהגות מתי צץ החשק זוכרים או כותבים ובפעם הבאה שמגיעים למצב הזה רגע לפני מסבירים לעצמך ...אני יודע שתיכף תצוץ הרגשה ,אני יודע שיופיע החשק עכשיו ואני יודע שהיא אוטומטית ולא באמת בא לי סיגריה ומנסיון אחרי פעם פעמיים על כל מצב -סיגריה זה הולך ונחלש עד משתחררים מרוב האוטומטים.
בהצלחה ✌

Rahav
18/01/16 16:31

שלום רב
אני כחודשיים וחצי כבר לא מעשן. אני עישנתי במשך 16 שנה בין קופסא לשתי קופסאות. אני סטודנט ועכשיו תקופת מבחנים ויכול להמליץ על הצ'מפיקס שמאוד עוזר לי גם בנושא הריכוז (קשה מאוד ללמוד למבחנים בזמן גמילה ללא עזרה). גם שתיית כמות מיים גדולה מאוד עוזרת בגמילה.
בהצלחה במבחנים ובגמילה

כל הכבוד רהב!!! חודשיים וחצי הם בהחלט הישג מרשים. נשמח לשמוע ממך איך נגמלת ועוד טיפים מצויינים. בהצלחה במבחנים

עופר11
18/01/16 19:38

בהצלחה ✌

שלום,

אכן יש קשר בין הפרעת קשב וריכוז לעישון שהוכחה מחקרית. ראשית יש סיכוי יותר גבוה להפרעת קשב וריכוז אצל ילדים לאמהות שעישנו בזמן ההריון. שנית אנשים עם הפרעת קשב וריכוז הם בעלי סיכוי גבוה יותר להיות מעשנים וככל הנראה העישון מטפל (כנראה דרך הניקוטין) בצורה חלקית בהפרעה כך שמדובר ב"טיפול עצמי" שאנשים מאמצים כחלק מהתמודדות עם ההפרעה.

בנוסף, יש מחקרים שמראים שאנשים עם הפרעת קשב וריכוז שמפסיקים לעשן סובלים יותר מתסמיני הגמילה בשבועות הראשונים.

בפועל זה אומר שהעובדה שקשה לך מגובה במחקרים ואת לא לבדsmiley

לפעמים עצם ההבנה למה אני סובלת כל כך יכולה לעזור. 

קיבלת כאן עצות מאוד טובות ואני מבטיחה לך שאת תראי שיהיה קצת יותר קל עם כל יום שעובר כך שצריך רק להחזיק מעמד (כמה שזה קשה, יודעת) עוד קצת ועוד קצת וזה ישתפר

דווקא בגלל שככל הנראה יש לניקוטין השפעה על הריכוז ויתכן שתחליפי ניקוטין יעזרו -למה את לא מעוניינת לנסות? תמיד תוכלי להפסיק אותם אם תראי שזה לא עוזר/מחמיר.

את עושה מאמץ כביר ומרשים שדורש ממך כוחות נפשיים - למה לא להיעזר בכל האמצעים שיכולים להקל ולהפוך את התהליך ליותר קל להתמודדות, ובעיקר הוכחו מחקרית כעוזרים?

אילן26
05/12/20 19:07

סובל גם מקשב וריכוז וגם היפר אקטיביות מנסה כבר פעם שלישית להגמל כול פעם 3-7 חודשים איך משקיטים את הרעש בראש

ד-ר-יעל-בר-זאב
מומחה כמוני
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
06/12/20 7:55

היי אילן, ברוך הבא לקהילה שלנו. נשמח לשמוע ממך קצת על הנסיונות הקודמים ועל הנסיון הנוכחי. אתה נעזר במשהו? בעבר נעזרת במשהו? ייעוץ התנהגותי? טיפול תרופתי? לגבי ההפרעת קשב - אתה מטופל? מה עזר לך בעבר להשקיט את הרעש בראש חוץ מהסיגריה?