מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישוןאני לא מעשנת כבר...

אני לא מעשנת כבר...

04/02/16 7:16
10 תגובות

הי לכולם.
אחרי הרבה מאד ניסיונות להפסקת עישון בכל מיני שיטות בכל מיני דרכים.
(אחרי ארוע מוחי, אחרי שהתחלתי להזדקק למשאפים..)
הפסקתי חזרתי וחוזר חלילה.
החלטתי לנסות לא לעשן ללא עזרה חיצונית.
מיום שישי 29.01.16 אני לא מעשנת.
בא לי? כן בא לי.... ולפעמים גם מאד בא לי...
מקווה שאצליח להמשיך לא לעשן.
מה שכן אני כבר גאה בעצמי ! שהצלחתי לא לעשן בנתיים 6 ימים בזכות עצמי בלבד!
כל יום ללא עישון הוא ברכה בשבילי.


תגובות

כל הכבוד!!! בהחלט כל יום לללא עישון הוא ברכה, וכל הכבוד על 6 ימים שלמים ללא עישון. שומעים את הגאווה על כך שהצלחת לעשות את זה לבד ללא עזרה. 
איך את מתמודדת עם הרגעים שמאוד בא לך?
אחד הדברים שמאוד עוזרים להצלחה בגמילה מעישון הוא תכנון. כמו שכתב פה לפני כמה זמן אחד ממובילי הקהילה שלנו, עופר, תכנון הוא מילת המפתח. כדאי להכין מראש תוכנית להתמודדות עם רגעים קשים. אפילו לשבת ולחשוב מתי יותר קשה לי? באיזה מצבים אני עלולה לרצות יותר את הסיגריה? ולרשום לכל מצב 3-5 דרכי התמודדות. זה כמובן לא חקוק בסלע - אם מה שכתבת עוזר - מעולה - ממשיכים להשתמש. אם מה שכתבת לא עוזר - יושבים וחושבים על דרכים אחרות.

בהצלחה בכל יום נוסף שעובר ואת מצליחה! נשמח שתמשיכי לשתף אותנו.

חאק
07/02/16 7:02

הי ותודה... השאלה היא באמת מה לעשות הלאה אם הרגעים שבה לי? האם כן לקחת את השאכטה או לא? האם זה כמו בדיאטה שמותר מידי פעם לקחת חתיכת שוקולד או לא? האם להשאיר את החשק הזה כחשק בלבד? התלבטות קשה. היות והפעמים הקודמות שהפסקתי לעשן היו בעזרת כדורים...דיקורים וכו'.... הפעם אני די בהתלבטות. מה את אומרת?

נילי-בראון
07/02/16 10:57

הי חאק, ברוכה הבאה לקהילתנו וברכות על ההחלטה לעשות מאמץ ולהשיג מטרה שחשובה לך :) כל הכבוד שאת מצליחה - שימי לב לדברים שעוזרים לך בשבוע הזה - מחשבות שעוזרות? אנשיםשתומכים? הרגלים חדשים?

שאלת שאלה חשובה. הרבה מעשנים מתלבטים עם השאלה הזאת. לפני שאני כותבת מה דעתי הייתי מחזירה את השאלה אליך - מכל הניסיונות שעשית, מה למדת שיכול לענות לך על השאלה הזאת?
בסופו של דבר כל אחד מוצא לו אסטרטגיות אחרות להתמודד עם מצבים שעושים "חשק" לעשן. 

בסדנה האחרונה שהנחיתי היה משתתף שהיה לו ממש קשה במוצ"ש לא לעשן. למרות שכבר לא עישן תקופה  - עדין בכל מוצ"ש היה צץ החשק הבלתי נלאה לסיגריה. לאחר מחשבה, החליט שבכל מוצ"ש יצא מהבית לסיבוב הליכה קצר וזה הפך להיות ה"טקס" החדש שסוגר את השבת ומכניס את המחשבות על השבוע הקרוב. זה עבד ממש טוב עבורו והפך להרגל חדש.
השאלה היא באילו מצבים מגיע אצלך החשק הזה וממה שאת מכירה את עצמך מה יכול לעזור?

לגבי ההשוואה בין הפסקת עישון להרגלי אכילה נכונים - ההבדל הוא גדול. בשוקולד יש גם דברים שטובים לגוף במינון המתאים. לגבי אוכל זאת יותר שאלה של מינון. לגבי עישון - אי אפשר להמליץ על שום כמות שכדאי ואפשר לעשן. כל כמות איננה בריאה, גם לא "שאכטה". חוץ מזה שאחרי שמפסיקים לעשן יש לכל חזרה לעישון אפקט של כדור שלג....

עופר11
07/02/16 17:30

ברוכה הבאה חאק והרבה בהצלחה ✌.

אם באמת חושבים על זה , מה באמת תועיל תעזור שאכטה ? רק תזיק יקירה ותשאיר אותך מכורה על אש קטנה ....בחרת בדרך נכונה תעניקי לעצמך מתנה חירות מהניקוטין

אדם-י
07/02/16 17:42

כל הכבוד חאק! אני ממליץ לך לא לקחת אפילו שאיפה אחת, את השבוע הכי קשה כבר עברת... לא חבל לעבור את כל הסבל שבגמילה פעם נוספת?!

היי,

שאלה סופר קריטית - "האם מותר שאכטה פה ושם? מה זה כבר יזיק?"
התשובה היא שמבחינת הגמילה כדאי להימנע מכך. במוח שלנו יש קולטנים שאליהם נקשר הניקוטין. הקשירה של הניקוטין גורמת לשחרור של חומר (דופאמין) שגורם לנו לתחושת הנאה וסיפוק, תחושת גמול. לאנשים שמכורים לניקוטין (בפועל כמעט כל מי שמעשן) יש כמות קולטנים הרבה יותר גדולה לעומת מי שלא מעשן, והם עובדים בצורה יותר מוגברת.
ברגע שמפסיקים לעשן, הקולטנים הללו נכנסים לתרדמת (ואם יעשו בדיקה זה יראה כאילו הכמות שלהם פחתה ויש פחות שפעילים). אבל, וזה האבל בגדול! כל שאכטה מעוררת מחדש את הקולטנים ומחזירה אותך בחזרה למצב של מכורה.

מכאן שכשאת לא מעשנת כשבועיים הקולטנים נכנסים לתרדמת אבל אם תקחי שאכטה תחזרי את עצמך למצב שהיית לפני שהפסקת - לא חבל? זה רק יהפוך את כל התהליך ליותר ויותר קשה.

החשק ילך ויתמתן עם הזמן, כל פעם שתצליחי להתגבר זאת הצלחה מדהימה וזה יעזור לתהליך להיות טיפ טיפה יותר קל. 

הצלחת כבר חודשיים להחזיק מעמד - מציעה לך לקרוא את התגובות הקודמות, ולנסות להבין מה יכול לעזור לך לעבור את הרגעים הללו.

חאק
10/02/16 6:25

ממש תודה לכולם על העידוד והתמיכה.
על התובנות והעצות.
מקווה שאצליח להתמיד בזה.
כמו שאמרתי שפוסט הראשון שלי... כל יום ללא סיגריה הוא ברכה בשבילי.
אגב.... עשיתי לי מנהגון קטן. היות והסיגריה האחרונה שלי הייתה ביום שישי בשעה 16:00 .
כל יום בשעה 16:00 - אני משלשלת לקופה שרכשתי לכבוד זה - 30 ש"ח. עלות קופסת סיגריות ליום. :-)
נראה מתי אגיע לחסכון לטיסה לתאילנדwink2 ציפורים במכה - גם קופת חסכון לנסיעה וגם אם לא אעשן לא תהייה לי בעיה בטיסה ארוכה שכזאתcheeky(10 שעות רצוף-ישיר).
 

עופר11
11/02/16 20:54

אחלה רעיון , בסדנה שהשתתפתי בה המליצו לעשות כך כדי להבין כמה כסף הלך על כלום על עשיית נזק בריאותי חברתי אישי נפשי ומה ולא ועוד עולה למעשנים כסף

נילי-בראון
12/02/16 17:38

רעיון נפלא. יש לך עכשיו מטרה שחשובה לך ותפנק אותך. זה מאוד מחזק להתמקד במשהו חיובי שאת עושה בשביל עצמך. 

מוג-ו
14/02/16 10:19

שלום חאק וברוכה המצטרפת לנגמלים. קודמי היו עדינים קצת בתגובתם ובתור "מנוסה" בגמילה אגיד דבר נחרץ: אין ולא תהיה לנו אף פעם את הפריבילגיה ל"שכטה אחת וזהו". אנחנו עובדים על עצמנו ומשקרים בנפשנו אם אנחנו חושבים שנוכל לקחת סיגריה אחת פעם בשנה, בחודש או בשבוע. אין דבר כזה. "שכטה קטנה" תמיד, אבל תמיד תחזיר אותנו לעשן ממש כמו לפני שהפסקנו. אז העצה שלי זה להמשיך עם מה שהחלטת, לקחת את כל העצות הטובות של חברינו ולהפוך לגמולה אמיתית מעישון. אל תחפשי תחליפים ואל תחפשי הקלות. אין הקלות. גמילה מעישון זה לא דבר קל ויש לעבור את התקופה הראשונה בגבורה - כמו שאת עושה. בהצלחה!
(ד"א אני גמול כבר חודשיים תמימים ועוד קצת אני שוכח שאי-פעם עישנתי).