מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' משה פיליפ
פרופ' משה פיליפ
פרופ' משה פיליפבוגר בית הספר לרפואה באוניברסיטת בן-גוריון בנגב, התמחות ברפואת ילדים בסורוקה ותת התמחות באנדוקרינולוגית ילדים באוניברסיטת מרילנד שבבולטימור ארה"ב. פרופ' פיליפ מנהל את המכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז שניידר לרפואת ילדים בישראל מאז 1997. בנוסף, משמש פרופ' פיליפ כסגן דקאן למחקר ופיתוח בפקולטה לרפואה על שם סאקלר באוניברסיטת ת"א.
דר שרי קרפל וולסקי
דר שרי קרפל וולסקי
בוגרת הפקולטה לרפואה באוניברסיטת בן גוריון בנגב. מומחית ברפואת ילדים , התמחות ברפואת ילדים בבית חולים לילדים שניידר.מומחית בהתמחות על באנדוקרינולוגיה וסכרת ילדים בבית חולים שניידר.
רותם דיאמנט
רותם דיאמנט
אחות אחראית מרפאה אנדוקרינית. אחות מוסמכת 25 שנים, בעלת תואר שני בסיעוד מאוניברסיטת חיפה. בוגרת קורס טיפול נמרץ ילדים.
שיר קליר הרפז
שיר קליר הרפז
פסיכולוגית בהתמחות שיקומית במכון אנדוקרינולוגיה וסוכרת, ביה"ח שניידר. בוגרת תואר שני בנוירופסיכולוגיה שיקומית מהמכללה האקדמית תל אביב יפו.
פאטימה צרצור
פאטימה צרצור
דיאטנית ביחידה לתזונה ובמכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז שניידר לרפואת ילדים. בעלת תואר ראשון במדעי התזונה, הפקולטה למדעי החקלאות, המזון ואיכות הסביבה באוניברסיטה העברית בירושלים. בוגרת קורס הטיפול התזונתי בסוכרת, קורס הנחיית קבוצות, קורס תזונת פגים ותינוקות. בעלת ניסיון רב בהתאמת הטיפול התזונתי לילדים, בהתאם לצרכיהם והעדפותיהם של הילדים ומשפחותיהם. מטפלת בילדים ובמבוגרים בקליניקה פרטית.
כמוניבעיות גדילהבעיית גדילה

בעיית גדילה

24/02/16 17:02
4 תגובות

שלום בתי היום בת 12 מטופלת כבר מגיל תשע עשתה את הבדיקה של ההורמון ונמצא תקין כל חצי שנה בדיקת גובה היום, שאלתי לאיזה גובה היא אמורה להגיע? ותשובתה 1.55 לכול היותר בקשתי היא אם יש עוד בדיקות אמורות לבדוק אם יש בעיה? כי כששאלתי היא פתאום התחילה לקרוא את כל התיק שלה ולענות לי תשובות לא מספקות, היא נולדה קטנה ומשקל נמוך יחסית לחודש לידה, בבקשה עזרה.תודה
דרך אגב אני ובעלי גבוהים 1.67/187


תגובות

שלום רב,

מתאורך אני מבינה כי בתך נולדה קטנה לגיל ההריון וכי במהלך השנים גדלה לאורך אחוזונים נמוכים שאינם תואמים את פוטנציאל הגובה שלך ושל בעלך.
האם השלמתם בדיקת קריוטיפ (בדיקת דם פשוטה במסגרת מרפאה גנטית שבודקת את מבנה הכרומוזומים), אם לא-  אז מומלץ להשלים.
בנוסף- לא ציינת האם יש לידלה סימני התבגרות מינית, האם בוצע לאחרונה צילום כף יד ומה נמצא בו
דרושה בדיקה יסודית בבירור שעברה הילדה

בהלצחה!

ג-י
01/03/16 11:14

שלום, לגבי בדיקת הדם אני לא בטוחה בשם אבל אבדוק זאת היא עברה בדיקת דם כדי לשלול את ההורמון גדילה והוא יצא תקין יש לילדה סימני התבגרות מינית אבל טרם קיבלה וסת.
צילום כף יד עברה לפני כשנה ומראה על גיל 11.5 התבקשנו לבצע אותה שוב זה בטיפול, לפי מה שהבנתי מתשובתך אין עוד בדיקות חוץ ממה שציינת.
האם היא זכאית לקבל את ההורמון גדילה? תודה רבה רבה על תשובתך ואשמח לדעת עוד דברים שביכולתי לעזור לבתי, יש לי בת נוספת רק שהיא גבוהה לגילה זה קצת מתעתע קבענו גם לה בדיקה לגובה היא באפריל בת שבע היא בערך 1.20 מ' משקל בערך 30 רק ליידע כללי, שוב תודה רבה מאמא מודאגת


 

אם גובהה כעת על אחוזון 3 ומעלה- היא אינה זכאית לטיפול.
מומלץ לברר לגבי בדיקת קריוטיפ ואם לא בוצעה להשלים בהקדם, חשוב להשלים את הבדיקה ביחוד לאור הגובה הגבוה יותר של יתר בני המשפחה (גם של האחות).

בהצלחה!

 

ג-י
02/03/16 18:36

היי, תודה רבה אני מנסה להשיג את הרופאה והחזור אם תשובה יותר מדוייקת היא מתחת לאחוזון 3 למיטב זכרוני,
יום טוב