מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)

הריח הריח..

אורן
10/03/16 8:54
9 תגובות

אני מנסה להפסיק לעשן אחרי 12 שנה אינטנסיביות בין 1-2 קופסאות ליום. פאקטים מהדיוטי על בסיס קבוע וכו
אבל איפה שאני לא יוצא מעשנים ויש ריח של סיגריות אני מתחרפן בטוטלי
אז מה לנעול את עצמי בבית לא אופציה


תגובות

אורן - כל הכבוד! את הצעד הראשון ואולי החשוב ביותר עשית - הגעת להחלטה שאתה רוצה להפסיק.
כתבת שאתה מעשן 12 שנה, אינטנסיבי, 1-2 קופסאות ליום - זה התמכרות שלוותה אותך הרבה מאוד זמן ולכן גם הגמילה היא תהליך שיכול להיות שיקח זמן. 
נכון זה קשה מאוד להגמל כשכולם מסביב מעשנים, אבל זה לא בלתי אפשרי. יש לנו כאן בקהילה אנשים שנגמלו למרות שבני הזוג שלהם בבית מעשנים לידם (אז אפילו לנעול את עצמם בבית הם לא יכולים)
איך אתה מתכוון להתמודד עם הגמילה? כמו כל תהליך כדי שהיא תצליח צריך תוכנית פעולה
ממליצה לך בשלב ראשון לשבת עם עצמך, לנסות להבין מהם הרגעים שבהם אתה הכי צריך סיגריה ולמה, ולנסות לחשוב על דרכי התמודדות. כדי ללמוד על ההרגל שלך אתה יכול למלא יומן עישון - בלינק הבא תוכל למצוא דוגמא עם הסבר - http://www.camoni.co.il/index.php?idr=400&p=210949
תנסה לתכנן מה אתה יכול לעשות כשאנשים מעשנים סביבך והריח משגע אותך?
אחת האופציות היא לנסות למלא את השעות הפנויות שלך במקומות שבהם אסור לעשן - קולנוע/תאטרון/מסעדה - בכל אלו תוכל לשהות מבלי שיעשנו לידך
דרך אגב - האם אתה נעזר במשהו? תמיכה דרך קופת החולים? תרופות?

נילי-בראון
11/03/16 11:23

הי אורן

מצטרפת לעידוד שקיבלת מד"ר יעל - קודם כל אתה רוצה, וזה הכי חשוב.
שנית, כל הכבוד על כך שאתה מוכן לשקול איך עושים את זה...וחושב על המכשולים שמחכים לך בדרך - במקרה שלך שמעשנים סביבך.

הייתי מציעה לך להתקדם לאט יותר - צעד צעד. אל תרוץ למקום הכי קשה שמחכה לך... כמו שכתבה ד"ר יעל, נסה לחשוב על תכנית פעולה. אנחנו ממליצים על הסדנאות בקופות החולים, שם ילוו אותך באופן מקצועי לאורך כל הדרך.
עם הזמן וההתקדמות בתהליך אתה תקבל ביטחון ויהיו לך יותר אפשרויות להתמודד עם הרגעים הקשים. 

בדוק בפוסטים הקודמים בקהילה שלנו - תמצא שם דיונים על ההתמודדות של נגמלים עם מי שמעשן סביבם. מקווה שתקבל מהם השראה :)


 

עופר11
11/03/16 15:02

היי אורן נחישות החלטיות ורצון זאת הנוסחה לנצח ,רצון קבלת החלטה ,ונחישות .
בחודש חודשיים יש כמה מצבים של המנעות ,של חוסר ,בלבול . אבל ברגע שתובנה מגיעה אתה על דרך המלך בהצלחה ✌

מוג-ו
13/03/16 13:52

שלום אורן וכל הכבוד - רק על ההחלטה להפסיק לעשן.
אני כמוך - כולם מסביבי מעשנים: אישתי, חברים, משפחה וחבורה של חברים לעבודה שיורדים לעישון חברתי כמה פעמים ביום. אני גמול כבר 3 חודשי והתחלתי את הגמילה בידיעה ברורה שאין לי ולא תהיה לי סביבה סטרילית. אם אני רוצה להפסיק לעשן עלי לעשות זאת למרות שיהיה עשן סיגריות וריח של סיגריות בקרבתי. וכך עשיתי, אבל לא לבד. השתתפתי בסדנה של קופ"ח ואני נוטל (עדיין) כדורים שמאוד עוזרים לגמילה. אני ממליץ לך את אותו דבר ושיהיה בהצלחה!

אפרת_זיו
13/03/16 14:24

תודה
מנסה לבד קודם כל
יש לי משמעת ברזל כשאני רוצה
ירדתי 24 קילו רק בהחלטה
לקח זמן כמובן והכל

מוג-ו
13/03/16 14:31

כל דרך שמצליחה היא דרך טובה. ברגעים קשים טוב שיש מישהו לדבר איתו ולשפוך את הקשיים החוצה, אנחנו פה בשביל זה.

אפרת_זיו
13/03/16 14:35

אלי התמיכה שלך מקסימה!

עופר11
14/03/16 18:56

בנוסך צריך לחזק ולתחזק את החלטה להגמל כל יום ושעה ...התחלה לפעמים קשה ומבלבלת אבל להשמר גמול ונקי מניקוטין קשה לא פחות .
תהיו נחושים תדברו וספרו לעצמכם כל הזמן כמה זה כיף להיות נקי תבנו בראש מסלול ארוך טווח .
תציבו מטרה ואחת !
זה אפשרי ולא ליחידי סגולה כל אחד/ת עם רצון ונחישות יצליחו .י

נילי-בראון
14/03/16 19:03

לרדת 24 ק"ג זה הישג שיגרום להרבה אנשים לקנא בך....זה ממש לא קל ודורש הרבה משאבים. - אולי תוכל להשתמש בכוחות שהפעלת אז שיעזרו לך גם במשימה הזאת? מה עזר לך לרזות?