מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישוןתופעות גמילה מעישון

תופעות גמילה מעישון

10/03/16 23:32
19 תגובות

שלום לכולם,
הפסקתי לעשן אחרי 7-8 שנים. בראשון הקרוב זה כבר 3 שבועות ללא סיגריה!
אני סובך מתופעות מאוד קשות ואני לא יודע האם זה קשור לזה שהפסקתי לעשן ואני נהיה כבר דיי לחוץ. תופעות כמו לחץ בראש, תחושת בלבול, ותחושה שכאילו אני לא פה והכל כאילו הזוי כזה...לחץ בחזה, אוזניים סתומות וכו'. אלה התופעות העיקריות שמהן אני חושש, יש לציין כי בעקבות התופעות ניגשתי לבדיקות וכי כל הבדיקות שלי יוצאות תקינות!
האם אלה תסמינים ידועים של גמילה? אני רואה מהתגובות פה שהשבוע הראשון הוא הקשה ביותר, דווקא בשבוע הראשון לא הרגשתי כלום והיה לי דיי קליל...
אשמח לשמוע את דעתכם בתקווה שאוכל להירגע קצת :)


תגובות

tamirmo
10/03/16 23:39

כמה פרטים שלא ציינתי ( פעם ראשונה שאני כותב פה אשפר בהמשך :))
אני בן 27 , הפסקתי לעשן לבד, לא לוקח שום תרופות או מדבקות ניקוטין או משהו כזה

סיקיי
21/03/16 13:42

תמיר, כל הכבוד. אני עישנתי מגיל 16 וכיום אני בת 43.5. מעולם לא ניסיתי להפסיק לעשן. עישנתי בין 2-3 חפיסות ביום. יום אחד הלכתי לסדנא של אלן קאר ותוך 5 שעות הפסקתי לעשן. מה- 4.3.16 עד היום לא נגעתי בסיגריה וגם לא אגע. אני לא מתגעגעת אליה ואין לי שום תופעות לוואי. חוץ מטעם מתכתי שגם זה עבר. פשוט לא להאמין. לא תיארתי לעצמי שכ"כ קל להפסיק לעשן. נכון זו הרגשה כייפית ? אני מרגישה כמו השתחררות מהכלא. עכשיו החופש האמיתי מתחיל. גם אתה?

שלום תמיר וברוך הבא לקהילה שלנוsmiley
כל הכבוד על ההישג - שלושה שבועות ללא עישון!!!
בהחלט כל מה שאתה מתאר אלו תופעות שכיחות מאוד של גמילה - התיאור שלך"כאילו אני לא פה, הכל הזוי"... מאוד מדויק כי לרוב אנשים מתקשים לתאר את איך שהם מרגישים ופשוט מרגישים כאילו "הם לא עצמם"
גמילה היא תהליך מורכב ושונה מאדם לאדם. יש אנשים שהשבוע הראשון נורא נורא קשה ואז זה נהיה קל ככל שהולך, ויש אנשים שדווקא בהתחלה נורא קליל ופתאום אחרי שלושה שבועות או חודש נהיה מאוד קשה. אין מתכון אחד שנכון לכולם.
טוב שעשית את הבדיקות ליתר בטחון ומצוין שהכל תקין. 
טיפים שיכולים אולי לעזור לתחושה הזאת - לשתות הרבה מים ולנשום נשימות עמוקות. נשמע קצת קלישאתי אבל זה עוזר. תנסה לקחת את זה קצת יותר ב"איזי", לנוח יותר וזה יחלוף.

tamirmo
10/03/16 23:45

היי יעל, תודה על התגובה המהירה!
הרגעת אותי קצת! מקווה שישתפר במהרה!
אעדכן בהמשך

נילי-בראון
11/03/16 11:49

שלום תמיר :)

מצטרפת לברכות, שלשה שבועות ללא עישון זה בהחלט הישג - ועשית את זה לבד! אתה יכול להיות גאה בעצמך. זה הרבה יותר קשה בדרך כלל ובהחלט משפיע גם על מצב הרוח ואולי גם על ההרגשה המבולבלת.

איך הפסקת? תאר לנו מה עשית? מה גרם לך להחליט שזהו - אתה לא רוצה לעשן יותר?

עופר11
11/03/16 14:58

היי תמיר אני יכול לספר לך שחודשיים הראשונים , סבלתי מהתופעות שסיפרת ועוד כמה שלא הזכרת.
הגוף עובר גמילה מחומרים כימיים ואלו התופעות . מה שעזר לי בימים האלו זה שאמרתי לעצמי שאלו תופעות לוואי שצריך להתמודד . הגוף שלי מתנקה ועוד כמה ימים אני אהיה נקי מכל הכימיקלים .
תן לגוף שלך זמן להתנקות וללמוד לחיות ללא ניקוטין .זו הדרך אולי תשלב סדנה , היא מכוונת ומייעצת ומלווה בהצלחה ✌

tamirmo
11/03/16 19:00

היי תודה על הפרגון!! :)
האמת שההחלטה לא הייתה קשה, תמיד אמרתי לבת זוגתי הלא מעשנת שנורא סבלה מזה שאני מעשן, שביום שארצה להפסיק פשוט אפסיק.
לפני כ3 שבועות הייתי קצת חולה ולא ממש עישנתי...ויום אחד קמתי בבוקר ואמרתי דיי הנה כבר לא ממש עישנתי (סיגריה או 2 ביום) אז יאללה נפסיק וכך זה התחיל. חייב להודות שלא ציפיתי לתופעות שאני חווה כעת. מעבר להרגשה הלא טובה הבעיה הגדולה היא שאני נורא נלחצתי מכל הסיטואציה, לא הייתי מוכן לזה ועכשיו אני מבין כמה זה קשה. לא ממש בא לי סיגריה אבל בא לי שכל התופעות יעלמו. זה הקושי.
עופר, אני שמח לשמוע שהתופעות האלה ידועות וזה לא רק אני, כי כבר חשבתי שאני מתחיל להתשגע. אתה חושב שאתה יכול לתת הערכת זמן לכמה זמן זה עוד צפוי להמשיך?

עופר11
11/03/16 19:42

לדעתי לאחר חמישה שבועות אתה תתחיל להרגיש הקלה בהכול. ולאחר מכן  תבוא התבונה שזה אפשרי ורגע הקסום כזה שמבינים שזה אפשרי.הרגע הזה מחזק אותך ונותן לך עוצמות לאורך כל התהליך.
הרוגע והשלווה יגיעו , תכנס שמחת חיים כמו שכתבתי קודם הכל עניין של רצון החלטה ונחישות וכמובן העזרה של הצוות המקסים פה . אנחנו פה בשבילך בהצלחה ✌

מוג-ו
13/03/16 13:33

הי tamirmo,
אני מצטרף לעופר. תופעות הלוואי מאוד מוזרות ויכולות להלחיץ. אני גמול כבר 3 חודשים ואני זוכר שבהתחלה היו לי תופעות דומות למה שאתה מתאר אבל זה נעלם. אמנם לאט מהמצופה, אבל בסוף זה עובר. אח"כ תרגיש הרבה יותר טוב - באחריות.
בהצלחה בהמשך וזכור - כל סיגריה קטנה ואפילו רק "שכטה אחת קטנה" יחזירו אותך להיות מעשן אז תמשיך באי-עישון כמו שאתה.

אלי - כל הכבוד על השלושה חודשים! ציון דרך משמעותי:)

דפניק
14/03/16 14:05

הי תמיר, אני בשבוע החמישי לגמילה וחווה בדיוק אותם דברים כבר כשבועיים (לחץ בראש, בלבול, עצבים, וכדומה). גם אני הרגשתי בסדר בהתחלה ואז פתאום זה התחיל. טוב לשמוע שאני לא היחידה כי התסמינים מלחיצים וברוב המקומות רק קוראים על תופעות לוואי בשבועיים הראשונים. אני עושה הרבה פעילות גופנית וטיולים. זה לא באמת עוזר אבל זה עדיף מלשבת ולהילחץ. אתה לא לבד :) שיהיה לנו בהצלחה!

כל הכבוד!!! מצטרפת לכל מה שנילי ועופר כתבו. גם הבחירה בפעילות גופנית וטיולים מבורכת.

נילי-בראון
14/03/16 18:38

שלום דפניק, תודה על תרומתך לדיון והעידוד שלך. את צודקת, תמיר לא לבד, כולכם עברתם תהליך דומה וזה בדרך כלל מלווה בקושי, מעטים אלה שמדווחים שעברו את הגמילה בקלות.
מגיע לכם כל הכבוד על המאמץ ועל הרצון לטפל בעצמכם ולשנות הרגל שמאוד נוח להמשיך בו אבל החלטתם להיגמל ממנו, למרות הקושי.
אל תשכחו את הסיבות שבגללן אתם עושים את הדרך הזאת. אולי גם זה יעזור לעבור את השלבים הקשים.
זכרו שזה זמני ושבטווח הארוך תרגישו הרבה יותר טוב.
ועוד מחשבה חיובית לדרך: כשאנחנו משיגים משהו שהיינו צריכים להתאמץ בשבילו - אנחנו מעריכים את זה יותר.

עופר11
14/03/16 18:46

לבטח בטווח הארוך תרגישו הרבה יותר טוב .
הגוף עובר שינוי , העצבים והכעסים בשיא , הניקוטין נלחם גופנית ונפשית להחזיר אותכם חזרה לחיקו , תנו מאבק חזרה מניסיוני הכל זמני !
כשהגוף והנפש מבינים שאתם נחושים הם מיישרים קו מול החלטה שלכם . ואז מתחילים החיים הטובים והבריאים ,בהצלחה ✌.

tamirmo
20/03/16 19:51

אהלן כולם
תודה על התגובות אני שמח שאני לא לבד ועוד אנשים חווים דברים דומים למרות שזה די רע להגיד אבל זה מנחם :)
חייב להגיד שהמצב השתפר אבל עוד לא 100%
מחכה בקוצר רוח כבר ליום הזה שעופר אמר שפתאום הכל נהיה טוב יותר!
דפניק מה איתך? ישתפר?

שמחה לשמוע שהמצב השתפר, זה מראה שהגוף שלך בדרך הנכונה. לאט לאט עם כל יום שעובר זה יהיה יותר טוב. מבטיחה שאוטוטו תרגיש 100% ואפילו יותר:)

עופר11
21/03/16 20:09

עד שיגיע הרגע תמיר תהנה מאוסף רגעים קטנים של ניצחון ....הם מופיעים בהתחלה בגלים תהנה תינצור ותספר לעצמך כמה מאושר אתה .
בדרך כלל כל מה שתספר לעצמך יחזור אליך מלווה בהרגשה קסומה של סיפוק וניצחון.

אלה55
17/11/20 19:23

שלום tamirmo נכון לעכשיו לפי תאריך פרום הפוסט שלך עברו עד כה שש וחצי שנים. ממש מעניין אותי האם נשארת לא מעשן? אני עכשיו בגמילה כבר חודש ושלושה ימים עם כל התופעות שרשמת בפוסט שלך, וגם אני נלחצתי מהן עד שקראתי כאן באתר שהכל זמני ועובר. אבל ממש מסקרן האם באמת נגמלת ולא חזרת לעשן יותר

Yael-Ya
מוביל קהילה
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
22/11/20 18:46

הי אלה, אמנם אני לא תמיר, אבל כמוהו נגמלתי לבד ובהצלחה אחרי שנים של עישון כבד וסוגרת 10 שנים שמחות ללא עישון. עדיין השנים בהן עישנתי רבות יותר מהשנים כלא מעשנת אבל 10 שנים שבהן חסכתי כלכך הרבה כסף והרווחתי בריאות, גאווה וחוזק מנטלי וכושר גופני והמון הטבות. עישנתי קופסה וחצי שתיים ככה שזה היה טירטור רציני לעשן כלכך הרבה ולרדוף אחרי הסיגריות כל יום..וזה הרווח אולי הכי גדול- שחרור מכל העיסוק האובססיבי הבלתי פוסק הזה.