מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)

מיואשת

אלכסנדרה
23/03/16 8:35
8 תגובות

ניסיתי הכל
סדנה של קופת חולים
ספרים
לבד
היפנוזה
טיפול באבנים
הצלחתי להפסיק ל 9 חודשים זה היה השיא
ותמיד חוזרת
נראה לי שאבוד לי


תגובות

היי אלכסנדרה,

אף פעם אף אחד לא אבוד. למרות שאני מבינה את התסכול והקושי, זה בהחלט מתיש לנסות שוב ושוב ולא להצליח בינתיים. את יודעת מה מבדיל בין אלו שהצליחו לאלו שלא? אלו שהצליחו המשיכו לנסות ולא התייאשו

ראשית הצלחת בעבר 9 חודשים - זה תקופה לא מבוטלת ואת צריכה להיות גאה שהצלחת כל כך הרבה זמן. זה מראה לך שזה כן אפשרי. מה קרה אחרי 9 חודשים? מה גרם לך לקחת שוב סיגריה? תנסי לנתח את המצבים שבהם חזרת לעשן, מה היה הטריגר? מה היו המחשבות שעברו לך בראש? מה את יכולה לעשות אחרת בפעם הבאה באותו המצב?

יש לך יתרון אחד גדול - כבר ניסת כמה פעמים, צברת נסיון, צברת הצלחות וגם כשלונות. מה מבין הדברים שעשית בעבר עזר לך? מה כן למדת ואת יכולה לקחת איתך לנסיון הבא? מה למדת שבטוח לא עוזר לך ואין טעם לנסות את זה שוב?

מחקרים הוכיחו שמרבית המעשנים לשעבר נזדקקו ל7-9 נסיונות כדי להצליח בסופו של דבר. אז את כמעט שם:)
אל תתייאשי י(למרות שזה קשה בטירוף), תקחי נשימה עמוקה, תעשי חושבים ותראי האם את מסוגלת כעת לנסות שוב ואם כן איך
בעקרון השיטה המומלצת ביותר עם אחוזי ההצלחה הגבוהים ביותר היא שילוב של טיפול תרופתי יחד עם ייעוץ התנהגותי (גמו שקיבלת בסדנה). יתכן ששווה לנסות שוב:)
 

עופר11
23/03/16 19:14

היי 
9 חודשים זו תקופה ! אפשר להגיד בבטחה שאת הקושי בלהגמל עברת בגאון ,רק מנסיוני לאחר תקופה כזאת נשארים עם הטריגר האמיתי שבגללו החלטת לצאת למסע ,בגללו החלטת להגמל ,ואם לא חיזקת את הטריגר בתקופה הזאת הוא נחלש ונשארים בלי הכוח רצון להתמיד ולהתמודד .צריך כל הזמן לחזק ולתחזק את הסיבה האמיתית שבגללה החלטת להגמל .תקבלי החלטה תכתבי אותה שימי אותה בארנק וכל תקופה תכתבי עוד שורת מחץ לתחזוק ולחיזוק וכל פעם קוראים מתחזקים מוספים שורה ושוב ושוב עד שאין צורך בזה בערך בשנה וחצי.
בהצלחה ✌

נילי-בראון
24/03/16 14:02

הי אלכסנדרה, תודה על השיתוף, זה לא קל לשתף שלא הולך לך...

אכן קשה. קשה לנסות ולהשקיע ובסוף לחזור לנקודת ההתחלה. זה מאוד מעייף.

חשוב שהעלית את זה כאן. למרות הכל את עדין רוצה להפסיק לעשן. מה הסיבה הכי חשובה שלך להפסיק לעשן?

ד"ר יעל כתבה לך שמהניסיון שלך אפשר ללמוד הרבה דברים. אני מצטרפת לשאלה - מה למדת?

ושאלה אחרונה חשובה: איך עשית את זה כשהפסקת ל-9 חודשים? 
 

מירי7
27/03/16 14:05

רשמת שניסית הכל. את אברהמסון ניסית?
אני רושמת את זה כי בעלי נגמל מסיגריות בזכותם לפני שנתיים. היום הוא לא נוגע בכלום ואפילו נגעל מהריח. הוא נגמל בטיפול אחד וקיבל תמיכה נפלאה במשך שנה שלמה. 
אגב, 9 חודשים זה מאוד יפה להפסיק לעשן. למה חזרת?

אפרת_זיו
27/03/16 14:07

ניסיתי אברהמסון סתם זריקת כסף
כשהפסקתי לתשע חודשים זה היה אחרי טיפול באבנים ועוד הייתי ממש חסרת אמונה שזה יצליח והצליחח
ואז היה משהו קצת קשה במשפחה וטראח בום סיגריה ומשם חזרתי כבר ונגמר

מירי7
28/03/16 10:12

בטוח שנעזרת בכל התמיכה שאברהמסון מציעים? גם לו היו רגעים קשים ואפילו הלך לטיפול נוסף על חשבונם. תמיד שהיו לו רגעים כאלה הוא היה מתקשר לתמיכה והם היו מאפסים אותו לגמרי. מהניסיון שלו איתם הרגיש לי שהם לא יעזבו אותו עד שהוא יגמל ויהיה מרוצה. היה להם ממש אכפת וגם כאלה שנגמלו איתו שם הרגישו אותו דבר.
בכל מקרה לעניינך- אני מבינה את הקושי.  אולי את עדיין לא הגעת להחלטה שלמה עם עצמך שאת רוצה להפסיק?

נילי-בראון
29/03/16 9:54

הי שוב 

מה שלומך אלכסנדרה? נתנו לך כל מיני עצות שלא עבדו עליך בעבר....
מה כן עבד? כשהפסקת לתשעה חודשים איך עשית את זה?

אני אגלה לך סוד שאת כבר יודעת - את יכולה לקבל עזרה מכל מיני מקומות, אבל בסופו של דבר רק את יודעת מה באמת עוזר לך ומה מפיל אותך. מי שתומך בך בתהליך הזה הוא מי שיעזור לך להבין טוב יותר את הנקודות האלה.....אבל הקוסם האמיתי בתהליך הזה הוא רק את. 

יכול להיות שאת צריכה הפסקה קטנה ואז לגייס שוב את הכוחות שלך ולהתחיל שוב תהליך גמילה. מתי לדעתך זה יכול לקרות?

היי אלכסנדרה - אם הבנתי נכון כשחזרת לעשן אחרי 9 חודשים זה היה אחרי ארוע קשה במשפחה?
בהחלט נורמלי ושכיח מאוד. הרבה אנשים חוזרים לעשן גם אחרי שנים רבות כשקורה משהו רע. הסיגריה מהווה איזה מפלט, התמודדות מוכרת שנותנת בטחון במצב קשה. 
שאלה - האם הסיגריה באמת עזרה לך באותו מצב? היא שינתה את מה שקרה? היא שיפרה את הארוע הקשה?
תנסי עכשיו כשאת מעשנת לחשוב מה היית יכולה לעשות באותו הרגע/מצב במקום הסיגריה? אם חס וחלילה עכשיו היו מודיעים לך על משהו קשה, איך היית יכולה להתמודד אחרת? מה היה יכול לעזור?