מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)

קשה

02/04/16 14:19
5 תגובות

היי לכולם,
שוב אני מוצא את עצמי עם תחושות מוזרות, כאילו הכל הזיה אחת גדולה, לחץ בראש, בלבול, אוזניים סתומות בלי הפסקה.
כבר מתחילות לעלות שאלות האם זה באמת היה שווה להפסיק לעשן בשביל לסבול את כל תופעות הלוואי האלה? האם זה עובר מתישהו? אם אני אעשן זה יעבור?
כבר מתחיל להתיאש, זה כבר שבוע שביעי בלי סיגריה, חשבתי שאני אהיה אחרי הכל אבל לא רואה את זה קורה :\
בקיצור לא חשבתי שיהיה לי כזה קשה, אבל מאוד קשה לי בעיקר התופעות לוואי, פחות הצורך לעשן. אשמח לעצות


תגובות

meirale37
02/04/16 23:14

כל הכבוד ! שבעה שבועות זה המון ולדעתי זה יעבור ,מקווה בשבילך שמהר , בעיקרון הניקוטין כבר לא דומיננטי ויכול להיות שמה שאתה עובר קשור להתמכרות הפסיכולוגית שהיא הכי קשה , ממה שלמדתי עד עכשיו , לשתות הרבה מים ,לנשום עמוק כמה פעמים ביום , ויטמין c , אם אתה יכול לעשות ספורט זה גם עוזר , ותחזק את עצמך , אתה בדרך החוצה , תקרא כמה שאתה יכול על כל הדברים הטובים שהרווחת ותרוויח ,מאחלת לך גמילה קלה בהמשך ושתשכח שאי פעם עישנת

היי תמיר,
מצטרפת למה שמריאל כתבה לך - שבעה שבועות!!! כל הכבוד. כברת דרך.
גמילה מעישון היא תהליך, שיש בו עליות וירידות. לרוב התחושות הגופניות הן בעיקר בשבועיים-שלושה הראשונים אבל כל אחד שונה וחווה את הגמילה אחרת, וזה בהחלט נורמלי שגם אחרי 7 שבועות יש עדיין תופעות.
אתה שואל האם זה היה שווה - חד משמעית כן! אין דבר שיותר טוב לגוף שלך מאשר להפסיק לעשן. כל סיגריה מכניסה לגוף 7000 כימקלים שונים, מעל 300 הם כימקלים מסוכנים ומזיקים מאוד לאדם, ומעל 50 הוכחו כמסרטנים ודאים. יש בסיגריה דברים שבחיים לא היית מכניס לגוף ככה כמו אמוניה (חומר שיש בחומרי ניקוי לשירותים), בנזן (חומר בדלק), פולניום (חומר רדיואקטיבי) ועוד. 
אבל הגוף היה רגיל לקבל את החומרים הללו יום יום במשך שנים ולכן הוא למד להפריש כל מיני חומרים ו/או לשנות את הפעילות שלו כדי להתמודד עם החומרים הללו, וכשמפסיקים לעשן, לוקח לו קצת זמן ללמוד איך לתפעל את עצמו מחדש. 
אם יש משהו שאני יכולה להבטיח ב- 100 אחוז זה שהתופעות הלוואי הללו ישתפרו ויחלפו. 

נקודה אחת רק למחשבה - אם התופעות ממשיכות/מציקות ממש, כדאי לשקול בכל מקרה ללכת לרופא ולוודא שהכל בסדר. לא תמיד הכל קשור לגמילה מעישון...

נילי-בראון
03/04/16 12:38

הי תמיר

אני מצטרפת לעצות החשובות שכתבו קודמיי. השתחררות מהתמכרות כוללת תסמיני גמילה פיזיים ופסיכולוגיים, לא תמיד קל להבין (והאמת שזה גם לא ממש משנה) מאיפה זה בא. תסמיני גמילה, כשמם כן הם, בסופו של דבר חולפים כשתהליך הגמילה מסתיים. 

כדאי לשים לב לשאלה ששאלת, בין השאר, אם אני אעשן זה יעבור?
האם השתנו הסיבות שלך להפסיק לעשן? אם אתה עדין רוצה להפסיק לעשן - איך הדלקת סיגריה תפתור את הבעיה?

אם תדליק סיגריה אתה לוקח סיכון לחזור לעשן ומחזיר את הגוף עוד צעד אחד אחורה בכך שהערת את מנגנון ההתמכרות ושוב העמדת את הגוף במצב שעליו להתמודד עם גמילה מעישון. 
 

tamirmo
03/04/16 18:52

היי תודה לכולם על העידוד!!! מעריך את זה מאוד!
ד"ר יעל אני בהחלט מבין את הסיכונים בעישון, אך התופעות לוואי נורא מציקות והייתי אצל רופאים בשבועות האחרונים ובדיקות דם, CT הכל יצא תקין עד כה. מפה גם נובע התסכול שלי, שאני לא מבין מאיפה זה מגיע בכלל ולכן גם אין לי שום דרך לטפל בזה. מה גם שהתופעות שאני חווה נורא קשות לתיאור, וכך רופאים מסוימים אומרים שזה "הכל בראש" וזה מתסכל נורא שאתה לא יודע להסביר מה יש לך מצד שני אתה סובל ואין לך שום פתרון... :\
נילי, אני בטוח שחזרה לעשן בטווח הארוך לא טובה לי, ואני חוזר ומדגיש אני פחות מרגיש את הצורך לעשן, כן לפעמים ממש בא לי סיגריה, אבל התדירות שזה קורה הולכת ופוחתת. אך בהנחה שהתופעות שאני חווה אכן קשורות לתהליך הגמילה עוברות לי בראש המחשבות שאולי ככה אצליח להיפטר מהן ולחזור לחיים נורמליים

עופר11
05/04/16 7:25

תמיר זה עובר ...! מי שזוכר אותי פה בהתחלה שיתפתי פה תופעות לוואי מכאיבות והזויות.
אפילו יצאתי מעבודה כמה פעמים בצהריים לקחתי חופש בגלל הגוף נלחם תמיר .
אם מבחינה בריאותית ביצעת בדיקות ויצאו תקינות תן לזה זמן ...לי הופיעו בערך בשלושה חודשים התקפי חרדה שהכותרת שלהם "רוץ לסיגריה תרגע "רק הסיגריה תרגיע אותי " למה אני צריך את זה שעישנתי הייתי בריא " וכו כו.
אתה צריך להרגיע ולענות לכולם מחשבות תשובה נחרצת ושלמה וזה יעבור.
בהצלחה ✌