מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישון*שתפו - וזכו! חוגגים את היום הבין לאומי ללא עישון*

*שתפו - וזכו! חוגגים את היום הבין לאומי ללא עישון*

10/05/16 23:59
17 תגובות

חברים יקרים,

החודש מתקיים היום הבין לאומי ללא עישון, לכבודו אנו מחפשים את הסיפורים שלכם, חברי הקהילה, הנמצאים בשלבים שונים של תהליך גמילה מעישון.

אם אתם נמצאים בעיצומה של גמילה, או אחרי תהליך מוצלח, אם אתם מוצאים את הקהילה שלנו כתומכת, מעודדת ומסייעת בדרככם ואם אתם מוכנים לחלוק איתנו את הסיפור שלכם אנא כתבו אותו כאן -
ספרו לנו מה גרם לכם להתחיל בתהליך, מה הקשיים בהם נתקלתם, איך אתם מתמודדים איתם ואיך הקהילה מסייעת לכם.


בעל הסיפור שיקבל את מירב הצבעות "אהבתי" בשקלול עם הצבעת השופטים, יזכה לפרס מפנק מאיתנו, כי אין כמו פינוק טוב כשבאמת מגיע לך...

מחכים לסיפורים שלכם,
צוות כמוני



*שתפו - וזכו! חוגגים את היום הבין לאומי ללא עישון*

תגובות

ossi1
16/05/16 11:34

אני פה כדי להזהיר חברים כמוני שרוצים להפסיק לעשן .. לא ממליצה לעשות את התהליך עם חברת סמוקלס הוא לא יעיל.. אני ניסיתי, חברים וחברות שלי ניסו ואף אחד לא הפסהיק אחרי סדנא של 6 שעות להיפטר מהסגריות.. יש לי עדויות של עשרות אנשים שניסו דרכם ולא צלחו... מעבר לזה יש הבטחות להחזרת הכסף... אז זהו שהרדיפה רק מתחילה
 

היי אוסי, תודה על השיתוף. גמילה מעישון היא תהליך. תהליך שדורש זמן ומאמץ. מחקרים הוכיחו שהדרך היעילה ביותר היא שילוב של ייעוץ התנהגותי וטיפול תרופתי. הייעוץ ההתנהגותי ניתן היום חינם דרך כל קופות החולים (סדנה לגמילה מעישון), והטיפול התרופתי מסובסד בצורה משמעותית למי שמקבל את הייעוץ התנהגותי. ממליצה להרים טלפון לקופה ולהרשם.

מוג-ו
16/05/16 12:12

שלום רב,
שמי אלי ואני גמול מסיגריות כבר 5 חודשים. הפעם הפסקתי לעשן אחרי אינספור ניסיונות להפסיק כבר 30 שנה.
אם אפשר לומר משהו חיובי על כל הכשלונות הקודמים זה שהפעם אני מפנים את כל הלקחים ובראש ובראשונה: לא לצרוך יותר ניקוטין בשום צורה בשום כמות בשום זמן ובשום אופן!
זה נשמע טריויאלי אבל זה לא ממש קל לישום. הרבה מצליחים להפסיק לעשן אבל מעטים נשארים לא-מעשנים לשארית חייהם. אני מודאג בעיקר מהטווח הבינוני והארוך. יופי - אז אני הפסקתי לעשן כבר 5 חודשים אבל מה יהיה עוד שנה? שנתיים? חמש שנים? עשרים שנה??! איך אני מגיע למצב שאני לא חוזר לעשן אף פעם? עד כה ההפסקה הכי ארוכה שהייתה לי היא בת שנה פלוס. ואז "נפלתי" לזה שוב. למה? כי אחרי כ"כ הרבה זמן ללא עישון, הייתי באירוע, כולם סביבי חגגו ובמסיבה עבר ג'יונט ריחני. אמרתי לעצמי שאחרי כ"כ הרבה זמן לא יזיק לקחת שכטה קטנה. השכטה הפכה מהר לעישון חברתי מסיבי. למחרת כבר הייתי חלש מול הניקוטין. אמרתי "נו, טוב, רק סיגריה אחת ליום" וזאת הפכה אחרי יומיים לשתיים ביום וכו' עד לעישון מלא מהר מאוד.
אני לא מאמין בהפחתת עישון. אתה סתם מעסיק את עצמך במחשבות על הסיגריה הבאה ומרגיש כאילו אתה עושה מאמצים מעל ומעבר כדי לעשן 5 ביום במקום חפיסה ובמשבר הראשון אתר מוותר וחוזר לעשן כבד. אני מאמין בגמילה טוטאלית כדי לשכוח מהסיגריה אבל להמשיך לפחד ממנה כל הזמן כדי שלא יווצר מצב של "רק שכטה קטנה אחת". על כל פיתוי אני אומר לעצמי "אתה רוצה לחזות להיות מעשן?". כמובן שלא, אז אני עוצר את עצמי באותו הרגע.

את ההפסקה הנוכחית התחלתי בעבודה מנטלית. מסביבי - כולם מעשנים. בראש ובראשונה אשתי אח"כ החברים (ערב כדורגל זה אפוף עשן) והמשפחה (ליל סדר אצלנו זה עם מאפרות על השולחנות) . אמרתי לעצמי שאני לא יכול ליצור לעצמי סביבה סטרילית ועם זה אני צריך להתמודד. אז האישה כיבדה את זה ועכשיו היא מעשנת לה במרפסת בצינעה ואני יכול לשבת עם אנשים שמעשנים מבלי להתפתות. למזלי בעבודה קל לא לעשן כי זה בניין ללא עישון ומי שרוצה צריך ממש לצאת מהבנין.
אז השלב הראשון היה להחליט להפסיק לעשן.
אח"כ נרשמתי לסדנה של מכבי.
בסדנה החלטתי על תאריך - שבוע מתחילת נטילת גלולות הצ'אמפיקס.
בתאריך הנקוב כבר לא לקחתי איתי סיגריות ולמעשה הפסקתי מאז.
אח"כ נרשמתי לקהילת גמילה מעישון של כמוני, פה יש אנשים... כמוני, שמתמודדים עם "יסורי הגמילה" ומדברים על זה. זה עוזר. גם שאני כותב ומייעץ אני מרגיש סיפוק גדול.
בסדנה נשארנו חמישה עד הסוף ואפילו הוספנו מפגשים כל שלושה חודשים שמתממשקים עם סיום של הסדנה המתנהלת. כבר קבענו להפגש שוב בהמשך. יש לסדנה תפקיד חשוב בתהליך ואני רציתי למצות כל דבר שיכול לעזור לי להגמל מעישון ולא החמצתי יותר ממפגש אחד. בסדנה כולם מדברים על מה שבאמת אתה צריך כדי לשאוב כוח לגמילה שלך.
עד כה הפסקת העישון טובה לי ומראה לי שהפעם זה באמת זה. נכונו לי עוד מבחנים כמו חופשת קיץ בחו"ל אבל אני מאמין שאני במקום טוב ואצליח להמנע מעישון - תמיד.
אני מאחל לעצמי לא לעשן למשך שארית חיי ולכבוד היום ללא עישון אני רוצה לנקות את המחשבות על עישון.
בהצלחה לכולם!

ossi1
16/05/16 12:25

כדורי הצאמפיקס הם כדורים לדיכאון והם מאד מסוכנים... בדוק בגוגל

אלי כיף כל כך לקרוא את מה שכתבת ואת התובנות שלך, מדהים! כבוד

avim
16/05/16 12:25

אלי.אני הייתי בטוח שיפתחו לי הראות ויהיה לי הרבה אויר והתחושה היא של מחנק. האם זה מוכר לך?

היי avim. אני מבינה ממה שכתבת שגם אתה הפסקת לעשן לאחרונה? הרבה אנשים מצפים לשיפור מיידי בתחושות שלהם אחרי הפסקת העישון ולפעמים זה דורש קצת זמן. בגלל תהליך הניקוי של הגוף (לדוגמא התחלת הפעילות מחדש בצורה טובה של הסיליות - כמו שערות קטנות שנמצאות בדרכי האוויר העליונות - יש דווקא בהתחלה יותר שיעול והוצאת ליחה - זה יכול לגרום לתחושת מחנק שאתה מתאר. הייתה לי מטופלת שבשבוע הראשון להפסקה סבלה מהחמרה של האסטמה שלה עם התקפים קשים. מה שאני יכולה להבטיח בצורה חד משמעית זה שאם תחכה ותהיה סבלני התחושות ישתפרו ותוך 2-3 שבועות תרגיש הרבה יותר טוב.

avim
16/05/16 12:32

ossi1 צאמפיקס לא מסוכן בכלל הוא מתביית בקולטני הניקוטין במח ומשחרר דופמין כך ש"אי אפשר" להיות בדכאון.הוא מאוד עוזר להתמודד עם חודר הניקוטין.אין דודה...אין קריז. ודרך אגב לפעמים זה לא כל כך טוב לקרא את ד"ר גוגל

מוג-ו
16/05/16 12:36

ossi1, אתה מתבלבל עם זיבן שפותח במקור לדכאון אבל הוסב לגמילה מעישון לאחר שגילו בניסויים שאנשים לא נרפאו מהדיכאון אבל הפסיקו לעשן laugh.
הצ'אמפיקס זה כדור שפותח במיוחד להפסקת העישון ומה שהוא עושה בגדול זה לשחרר חומר שתופס את הרצפטורים שהניקוטין תופס. למיטב ידיעתי שניהם בטוחים לשימוש ולא נרשמה שום סכנה בשימוש (למעט תופעות לוואי לא ממש חמורות).
avim - כן, גם אני סובל ממחנק וקוצר נשימה גם עכשיו אחרי שאני לא נוטל את הכדורים כבר חודשיים ולמרות שאני עוסק בספורט. אני משייך את זה להתנקות האיטית שהגוף שלנו עובר. אחרי שנות עישון אי אפשר לצפות שהגוף יתנקה מיד. יש שלבים שאצל אחדים זה לוקח יותר זמן. אני למשל, אף פעם לא הייתי משתעל, לא הייתי מכייח ולא היו לי "הרעלות ניקוטין", גם שהייתי מעשן כבד. לעומת זאת אחרים שמעשנים ומשתעלים הרבה ומוציאים הרבה ליחה מדווחים על הקלה משמעותית בנשימה כבר אחרי ימים בודדים של הפסקת עישון. זה מאוד אינדודואלי אבל העיקר הוא לא לקחת את זה למקום שיגרום לך לחזור לעשן. תאמין בגוף שלך שידע להתנקות - בסוף הגמול הבריאותי יגיע.

ossi1
16/05/16 12:39

מציעה לך ולכל אחד לגבי כל כדור שהוא רוצה לקחת לקרוא ולחקור על הכדור.. בהצלחה

מוג-ו
16/05/16 12:41

מה שכתבתי יכול להעיד שזה מה שעשיתי - למדתי את הנושא ואני לא כותב רק כדי לענות אלא מידע מלומד, מהאתר כמוני, מחקרים שפורסמו והמידע מסדנת קופ"ח.

אוסי, צמפיקס הוא לא כדור לדכאון. להיפך, זה כדור שפותח באופן ספיצפי למטרות גמילה מעישון. זייבן הוא כדור שפותח במקור כנגד דכאון ועדיין רשום להתוויה זו גם כיום (תחת שם אחר, אבל החומר הפעיל הוא אותו דבר). צמפיקס נחקרה באופן ספיצפי בחולים עם רקע של דכאון ולא נמצאה כגורמת לדכאון בהשוואה לפלסבו. בנוסף, יש קשר הדוק בין עישון ודכאון - אנשים מעשנים הם בעלי סיכון יתר לסבול מדכאון, ואנשים עם דכאון מעשנים בשיעור גבוה יותר לעומת אנשים ללא דכאון (כ- 50%). הרבה פעמים הסיגריה מהווה מעין טיפול עצמי לדכאון בגלל שהניקוטין גורם להפרשת חומרים במוח שעוזרים לחוסר האיזון שקיים. כשמפסיקים לעשן, לאנשים עם נטייה לדכאון או רקע קודם יש סיכוי לחוות ירידה משמעותית במצב הרוח, אבל זה לא קשור לטיפול התרופתי. מה שגם הוכח באופן חד משמעי זה שלטווח הארוך, אנשים שמפסיקים לעשן יחוו שיפור במצב הרוח.

avim
16/05/16 13:03

אני מזדהה עם אלי.התופעות שהוא מתאר מהעבר ומההווה הן העתק הדבק שלי.ממש

אלי-צור
16/05/16 15:46

התחלתי לעשן בגיל 17.  בגיל 34 כבר עישנתי 2 חפיסות סיגריות ליום.  ריח הסיגריות נדף מגופי והייתי מכור כבד.  באותו זמן הייתי נשוי עם 3 ילדים (כיום אני בן 70, יש לי 4 ילדים ועשרה נכדים).  בסוף ספטמבר 1981 אבי נפטר מהתקף לב (שלישי) שלדברי הרופאים נגרם כתוצאה מעישון.  ישבנו שבעה בבית אמי.  כידוע בימי השבעה נהוג שלא צופים בטלויזיה.  באותה תקופה היתה בטלויזיה תכנית תחקירים בשם "תצפית" שהוגשה על ידי יעל דן.  מאחר שלא הסכמתי לוותר על הצפיה בתכנית, ישבתי עם אשתי בחדר אחר וצפינו בתכנית, שעסקה באותו ערב בעישון פסיבי.  בתכנית הציגו ריאות של שני אנשים שמתו באנגליה ושלא עישנו מעולם.  האחד שנהרג בתאונת דרכים, וריאותיו היו לבנות כשלג.  השני שהיה ברמן בפאב בלונדון וריאותיו היו שחורות כפחם.   כאמור שניהם לא עישנו מעולם.
אז אמרה אשתי את המשפט (שלא אשכח לעולם) : "תראה מה אתה עושה לנו".
מאותו רגע ועד היום לא נכנסה סיגריה לפי,  ואני "נקי" כבר כמעט 35 שנים.  בתחילה היה קצת קשה אך לאחר כחודש לא חשבתי יותר על סיגריה.
בלי כדורים, בלי היפנוזה, וללא שום התערבות חיצונית כלשהי.
אם רוצים - אפשר !
אלי צור, רחובות.

איך אמר מארק טוויין? "אין דבר קל יותר מאשר להפסיק לעשן. כבר 30 פעמים הפסקתי!"
זו המציאות של רבים, ביסורים קשים אדם מספיק לעשן, וכשהמתחים הראשונים מתחילים שוב לחגוג, הוא חוזר לסורו.
"רק סיגריה אחת"... והסכר נפרץ.
אין ולא יכולה להיות דרך להפסיק לעשן בלי שהיא מטפלת בצורה היסודית ביותר בסיבת העישון - מתח ולחץ.
כמו מארק טוויין, הפסקתי לעשן פעמים רבות.
הייתי מאותם אנשים שמייד כשהתעוררתי, גיששתי כדי למצוא את חפיסת הסיגריות ולהדליק את הראשונה.
הבאות אחריה, הודלקו בסיגריה הקודמת.
לפחות 3-4 חפיסות ליום.
אכלתי עם סיגריה ביד. שתיתי עם סיגריה. צחצחתי שיניים עם סיגריה...
אבא שהיה רופא רדיולוג, ניסה לשכנע אותי מגיל 14-15, להפסיק לעשן.
הוא הראה לי תמונות נוראיות של סרטן הריאות.
ראשית אהבתי לעשן. שנית, הוא עצמו עישן אז, אתה מטיף לי?
אחת הפעמים הייתה לזמן יחסית ארוך.
כשהייתי דוקטורנט, מאוד רציתי תקליטים. עסק לא זול. בייחוד לסטודנט תפרן.
עשיתי חישוב כמה עולות לי הסיגריות והשוויתי את זה לכמות התקליטים שאוכל לקנות בכסף הזה.

סיימתי את כל הסיגריות שהיו איתי ובו ביום הפסקתי.
יש י אופי חזק. זה לא היה קל. אבל התגברתי.
הקמתי לי אוסף מכובד מאוד של תקליטים.
באיזה שלב, היה לי כסף גם לסיגריות וגם לתקליטים, מייד חזרתי בשמחה לעשן.

ביום המבורך בו למדתי מדיטציה טרנסנדנטלית, כבר לא יכולתי לחכות לסיום הלימוד, כדי להדליק את הסיגריה הנחשקת.
הדלקתי... היא הייתה מזה מגעילה.
רצתי למקום בו קניתי את הסיגריות ובצעקות בקשתי שיחליף את החפיסה הישנה והמקולקלת בטובה.
הכנסתי סיגריה נוספת לפה. הדלקתי, ושוב, מגעילה עד כדי רצון להקיא.
מאותו יום, כמעט 50 שנה, לא עישנתי.
לא היה לי ה-"קריז" של ההפסקת עישון.
סיגריות שמעשנים אחרים, מגעילות אותי.
אני לא היחיד שהפסיק לעשן כתוצאה מתרגול המדיטציה הפשוטה והטבעית הזו.
אני מניח שעבורי כל סיגריה היוותה סכנת נפשות של ממש. לכן התהליך היה כה דראסטי וכה יעיל.
rachelbodner
19/05/16 21:09

חברה הפסקת עישון מגיעה מפחד וטוב שכך ,שנת 2013 גילו אצלי סרטן ובאותו יום הפסקתי לעשן, במשך שנתיים חשבתי לפעמים על עישון אבל לא העזתי ,בשנה האחרונה אין לי שום צורך בסיגריה והפעם ברור לי שלא אעשן יותר לעולם

עופר11
19/05/16 23:19

רק בריאות