מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר אסף טולקובסקי
נוירולוג מתמחה בבי"ח בלינסון

מובילי קהילה

טל-פדרמן
טל-פדרמן
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
איציק-ניסני
איציק-ניסני
הגמול לאדם על עבודתו אינו מה שהוא קיבל בעבורה אלא ההזדמנות להגשים חזונו .
כמוניאירוע מוחיהליכה הצידה

הליכה הצידה

23/05/16 21:57
8 תגובות

שלום,
בת 28, לפני שלושה חודשים קרה לי מקרה שהיום חזר על עצמו.
לא הצלחתי ללכת ישר.. קמתי וניסיתי ללכת והגוף שלי נטה שמאלה ולא הצלחתי ללכת ישר.. במשך דקה והיום זה קרה לי שוב.
קראתי שזה אחד ממאפייני השבץ...האם זה נכון? ומה הסיכוי לשבץ בגיל 28, האם יש לזה גיל?
והאם מישהו יודע מה זה יכול להעיד חוץ משבץ..אי יכולת ללכת ישר.
תודה רבה


תגובות

שלום לאולי...
אינני רופא.ואני מתכוון לשאול אותך מספר שאלות מניסיוני האישי וללא שום אחריות .את מתארת תופעה שיכולה להיווצר ממגוון סיבות ולאו דווקא אירוע מוחי .האם יש לך מחלות רקע כגון יתר לחץ דם?סכרת?אלרגיה?האם היית מותשת בזמן האחרון? האם סבלת מהאוזניים לאחרונה ? האם את נוטלת גלולות? האם סבלת בעבר ממכת חום ? באם ענית בחיוב על שניים מהשאלות פני מחר לרופא המשפחה.                                                                                                                                קבוצת שאלות שנייה :האם באותו זמן חשת במקביל כבדות או חוסר יציבות בגוף? האם לא הצלחת לדבר או לחייך או להוציא לשון? האם אבדת את הזכרוןלרגע?האם לא הצלחת להרים את היד ? אם ענית בחיוב על אחת  מהשאלות  מציע לך לגשת מחר לרופא המשפחה ולנוירולוג .באם ענית על כל  קבוצת השאלות השנייה בחיוב פני מיד לחדר מיון ..לגבי שאלתך .לצערי מסיבות של קרישיות דם ועישון והשמנה ונטילת גלולות לא מתאימות ולחץ דם הפרעות קצב פרפור פרוזדורים ומפרצות במוח יש מצב שבנות בגילך יקבלו אירוע מוחי .הסיכוי הוא נמוך מאוד .אבל אם כבר שאלת .עשי בדיקות דם בדיקות עורקי צוואר אקו לב התאמת גלולות .מאחל לך רק בריאות 

אוליהפעם
24/05/16 21:07

היי, תודה על התגובה.
השאלות היחידות שאני שעניתי בחיוב בחלק הראשון זה לגבי תשישות. אני תשושה.
בחלק השני רק הרגשתי חוסר יציבות וכבדות.

אני לא נוטלת גלולות, אין אלרגיה, סוכרת או לחץ דם ואין לי עודף משקל.
תודה רבה על ההתייחסות!

אינני רופא .יש הרבה גורמים הרבה צורות לאירוע מוחי יש קבוע ויש חולף יש מכל הסוגים כמו כן יש המון צורות  של פגיעה בתפקוד הגוף אם זה ישירות עקב פגיעה במוח ואם זה עקב בעיות הקשורות להורמונים וכו. זה לא בתחום הסמכות והאחריות של הפורום הזה  לתת תשובה רפואית וקלינית כל שהיא .אנו אמורים  לשתף אותך מניסיונינו בלבד וללא כל אחריות משפטית רפואית שיקומית   משום סוג שהוא  .כל האחריות על בריאותך מוטלית עלייך בלבד   .אני מציע לגשת לנוירולוג ובהקדם.

יעקב8
27/05/16 17:27

בסד
שלום לך!
האם התיישבת מיד והרגשת גם סחרחורות והאם הסטיה מהדרך הייתה מלווה בסחרחורות, והאם היה לך מתח לפני כן
אז ייתכן וזה הגורם הישיר אך עלייך להבדק בצורה עמוקה יותר כדי לשלול חסימה בעורקים


שבת שלום
מוצרפי

פרופ--איתן-אוריאל
מומחה כמוני
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
05/06/16 7:28

קשה להבין מתיאורך מהו המקור לתסמינים שתיארת. לא ברור האם הנטיה לצד היתה על רקע סחרחורת, חוסר יציבות , חולשה ברגל  או סיבות אחרות. למרות ששבץ מוח איננו שכיח בגילך אני מציע לפנות לרופא לצורך בדיקה והערכה. 

אוליהפעם
08/06/16 9:28

תודה על התגובות.
זה לא נבע מסחרחורת . אני לא יודעת להגיד ממה כן זה נבע, אך לא מסחרחורת.
דבר מוזר נוסף שקרה לי כמה ימים אח"כ זה שתוך כדי הליכה רגל שמאל (אותה הרגל המושכת כיוון) נרדמה לי תוך כדי ההליכה הרגשתי נימולים לאורך כל הרגל...

מוזר!!


תודה!!

יעקב8
08/06/16 11:49

בסד

שלום לך!
קרה לי בעבר שהרגשתי רגל רדומה עם הרגשות נימול ועשו לי CT והכל היה תקין ייתכן כנראה שהיתה הפרעה רגעית של זרימת הדם שגרמה לזה מאחר ואני יודע שהרבה אנשים עוברים מיני ארועים בלי שהם מרגישים. אך תעשו מאמצים לברר ולא להזניח כי ייתכן וזה יחזור אם יש משהו משמעותי.

בברכה
מוצרפי

פרופ--איתן-אוריאל
מומחה כמוני
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
17/06/16 16:29

לא ברור מה הסיבה להפרעת היציבה הקצרה שחשת. אני מציע להתיעץ עם הרופא המטפל על מנת שיקבל פרטים מלאים לגבי הארוע ויבצע בדיקה נוירולוגית.