מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישוןאין לי נשימה כבר יודעת שצריכה להפסיק

אין לי נשימה כבר יודעת שצריכה להפסיק

רינת
07/06/16 17:49
7 תגובות

אבל לא באמת רוצה
רק מבינה שצריך
אבל לא רוצה
יש טעם במצב כזה בכלל להתחיל גמילה?? מישהו התחיל ככה פה?


תגובות

Rahav
13/06/16 8:10

רינת שלום
גם אני "רק" הבנתי אבל ממש לא רציתי. לאחר שהתחלתי בסדנא של קופת חולים הייתי אנטי למרות שידעתי מה ההשלכות של העישון. התחלתי את הטיפול בצאמפיקס והרבה שתיה (מים כמובן) והיום אני כבר כמעט שנה ללא סיגרעה (לא שגיאת כתיב). אין לי צורך לעשן והעשן אפילו מפריעה לי (מסריח נורא) כאשר אני בסביבת מעשנים.
תמיד שווה לתת סיכוי לחיים בריאים !!!
בהצלחה 

כל הכבוד!

אפרת_זיו
13/06/16 9:41

תודה לך!
יש לי חברה שהפסיקה והיום היא מעשנת רק סיגריה לילית בטקס שהיא עושה לעצמה כל יום
מה דעתכם?

Rahav
13/06/16 9:53
no
זה לא גמילה זה מה שנקרא "עבודה בעיניים". אגב ,יש הבדל משמעותי בין להפסיק לעשן (היא מעשנת אחת ביום כלומר היא לא הפסיקה) לבין להיגמל מעישון.
שום תהליך גמילה לא יכול לכלול בכול דרך שהיא עישון של סיגריה/סיגריות. 
קחי צעד קדימה וקבלי החלטה אמיצה וקשה (אני באמת יודע מה זה קשה -2 קופסאות ביום במשך 16 שנה) ולכי על זה בכל הכוח ,אני בטוח שתצליחי להיפטר מהנגע רע הזה.
שוב בהצלחה

כל הכבוד גם לך על הגמילה!

נילי-בראון
13/06/16 18:26

הי רינת,

ברוכה הבאה :)) כן, יש טעם להתחיל, כשאת מקבלת עזרת מקצועית ומוכחת כמו בסדנאות של קופות החולים. כדאי מכמה סיבות: כשתתחילי תהליך בקבוצה - תקבלי תמיכה מאנשים שמתמודדים עם מצבים דומים לשלך, תלמדי מידע חדש ותפתחי מודעות עצמית שכן מגבירה בסופו של דבר גם את הרצון להפסיק לעשן. גם אם זה ייקח לך זמן, כדאי לתת לזה הזדמנות. 

לגבי החברה והטקס - שאלה טובה. הרבה מעשנים היו רוצים להיות במצב הזה של סיגריה ביום. זה מאוד נדיר שמעשן מצליח להגיע למצב כזה...אבל אפילו אם נניח שתצליחי כמו חברתך לעשן אחת ביום, ונניח שלא תסבלי כל היום מזה שאת מחכה בכליון עיניים לסיגריה היחידה הזאת, ונניח שלא יהיו לך תסמיני גמילה בכל יום מחדש (כי הגוף רגיל למינון מסויים של ניקוטין)...אפילו אם כל התנאים האלה יתקיימו - האם סיגריה אחת לאחר יום שלם ללא עישון היא הדרך הכי נעימה לתת לעצמך פרס בסוף היום? 

מלבד זאת כדאי לקחת בחשבון גם את העניין הבריאותי, כשמדובר בעישון אין מינון שאפשר להמליץ עליו כבריא או בטוח. גם סיגריה אחת זה לא בריא...
 

היי רינת,

עצם השאלה שלך מראה את ההתלבטות שלך. גמילה מעישון היא תהליך ובפועל את כבר התחלת את התהליך... את כבר חושבת על הפסקה, את שוקלת למה כן, למה לא, את "חולמת" על האפשרות לעשן רק סיגריה אחת בודדה כמו החברה שלך...
אז בפועל את כבר בהתחלה. ורבים מהאנשים שמגיעים לסדנה נמצאים בדיוק באותו שלב.
מצטרפת לכל מה שקודמי כתבו לך, ומוסיפה משהו אחד קטן - תנסי לחשוב כרגע מה את כן מוכנה לעשות כדי להתקדם. מומלץ מאוד ללכת לסדנה בקופה (או ייעוץ טלפוני אם את בכללית או במכבי - פני לרופא המשפחה) - שניהם חינם והוכחו כיעילים.
אבל אם את עדיין לא שם (וזה בסדר גמור) תנסי לחשוב מה את כן מוכנה כרגע - האם את מוכנה להפחית את מספר הסיגריות? אם כן - מאוד מומלץ להשתמש בתחליפי ניקוטין קצרי טווח כדי לעזור - זה מגביר את היעילות וגם מונע ממך לעשן יותר מהסיגריות שאת כן מעשנת (מה שמאוד לא בריא). אפשר לקנות בכל בית מרקחת בלי מרשם. הדרך היא פשוט להחליף חלק מהסיגריות בתחליף ניקוטין ולנסות ככה לרדת בהדרגה. 
בהצלחה, נשמח לשמוע מה את מחליטה לעשות