מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)

דלקת גרון

מנסה לא מתחייב
09/06/16 12:00
5 תגובות

בעקבות סטרפטוקוקוס יצא שלא עישנתי 9 יום שזה השיא שלי
עכשיו איך אני ממשיך את זה ולא חוזר לסיגריה?
חייב להודות שמת מת מת לסיגריה


תגובות

Rahav
13/06/16 8:13

לך לקופת חולים ותרשם לסדנא לגמילה מעישון הקרובה. 
שתה כמות גדולה של מים לאורך היום (אחד מהגורמים שעזרו לי מאוד בגמילה) והכי חשוב תאמין ברצון שלך להעיף מחייך את הגורם אשר מרעיל את גופך!
בהצלחה רבה

נילי-בראון
13/06/16 18:59

הי מנסה לא מתחייב, ברוך הבא לקהילתנו.

מצד אחד אתה מת לסיגריה ומצד שני גאה שלא עישנת 9 ימים ושואל איך ממשיכים את זה....אתה ממחיש פה בדיוק את המורכבות של תהליך הפסקת העישון. מצד אחד יש משהו בעישון שאתה רוצה להמשיך ומצד שני מת להפסיק עם זה ולהשתחרר מזה אחת ולתמיד.
קשה להתקדם כשיש שני כוחות שמושכים אותך לכיוונים מנוגדים. חשוב להבין את זה ולהיות מודעים לזה. 

אם אני מבינה נכון מהכינוי שבחרת - החלטת שאתה רוצה לנסות להפסיק לעשן. זאת כבר התחלה. הצעד הבא הוא להחליט שאתה מוכן להשקיע בניסיון הזה. אני ממליצה לך להצטרף לסדנה כדי לקבל עזרה ותמיכה ולרכוש כלים שיעזרו לך בתהליך.

אני אנסה לתת לך כמה טיפים כדי להתמודד עם החשק לעשן: קודם כל תזכור שהחשק לעשן מגיע כמו גל. אל תיבהל ממנו ואל תילחם בו. תזכור שהוא גל שיש לו התחלה ויש לו סוף. הוא לא יימשך עד אינסוף ואתה לא תטבע....אפשר אפילו לדמיין את עצמך גולש עליו :)) נשימות עמוקות עוזרות מאוד. גם תרגילי הרפייה.

מה עוד עוזר - לשנות את התחושה בפה - לצחצח שיניים, לשים בפה קוביית קרח, לשתות ברד, לקחת סוכריה או מסטיק בטעם חזק, לנשנש מקלות ירקות חתוכים, להסיח את הדעת - לצאת לסיבוב, לדבר עם חברים, לקרוא, למלא את הזמן בדברים שאתה אוהב לעשות. מה עושה לך טוב?
עדכן אותנו איך הולך לך. בהצלחה

 

היי, מצטרפת לכל מה שקודמי כתבו לך. תהיה גאה בעצמך שלא עישנת 9 ימים - כמו שכתבת זה שיא אישי וזה בהחלט משמעותי. קח כל יום ביומו ואפשר גם כל שעה/דקה בפני עצמה. אל תחשוב על העתיד הרחוק. תתמקד במה אתה עושה עכשיו כדי לעבור את החשק. יש כמה עזרים פשוטים שיכולים לעזור ומצטרפים למה שנילי כתבה: עצור -חשוב-עשה. כל פעם שבא חשק גדול לסיגריה תעצור את מה שאתה עושה, קום, תלך מאותו מקום מצב, תזכיר לעצמך כמה זמן אתה כבר לא מעשן ולמה אתה רוצה לא לעשן, ולך לעשות משהו אחר - לשטוף פנים, לשתות כוס מים גדולה, לעלות ולרדת שתי קומות, לדבר בטלפון עם מישהו, ובעצם כל דבר יסיח את דעתך מהקריז. עוד דבר - אל תתפתה אפילו לשכטה אחת קטנה כי זה יחזיר את המעגל של ההתמכרות ויעורר מחדש את הקולטנים במוח שמתחילים להרדם (מה שגורם להתמכרות). אבל וזה אבל מאוד מאוד חשוב - גם אם קרה שכן התפתת אל תקח את זה כסוף התהליך - זה מהמורה בדרך, תנסה לחשוב מה גרם לך לקחת את השכטה ומה תוכל לעשות אחרת בפעם הבאה. בהצלחה, נשמח לשמוע איך הולך

מוג-ו
16/06/16 9:05

מה שרהב נילי ויעל אמרו! תירשם לסדנה עכשיו! לא יהיו לך עוד הרבה הזדמנויות למנף את הגועל מסיגריות להחלטה להפסיק לעשן. תחזיק את הרגשת הגועל בבטן ותתחיל את תהליך הגמילה. בהצלחה!

ו..אל תפחד להתחייב לזה. זאת ההתחייבות המשמעותית ביותר שתעשה למען איכות חייך. אל תפחד להפסיק! אפשר להנות מהם בלי סיגריות - פי אלף מונים.

אפרת_זיו
18/06/16 23:20

תודה חברים קראתי כל תגובה ותגובה אנסה אין מה להפסיד רק להרוויח