מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישוןכמעט חודשיים ללא- וקשה

כמעט חודשיים ללא- וקשה

10/06/16 16:14
5 תגובות

היי חברים,
הפסקתע לעשן לפני חודש ו3 שבועות. ההתחלה הייתה קלה כי כבר ממש מאסתי בדבר על שלל נגזרותיו.. אבל נהיה לי חוסר שקט פיזי
העלתי הרבה במשקל וכל הזמן מחפשת אוכל-לא כיף. ברור לי שספורט נחוץ אך עד כה עדיין לא גייסתי את עצמי לכך.
אשמח לעידוד
חג שמח!


תגובות

Rahav
13/06/16 8:03

היי
לפני כשנה הייתי במצבך לאחר 16 שנות עישון.
הכל עובר לבסוף ונשארים עם אוויר נקי ואיכות חיים טובה מאוד. במידה ופיזית מאוד קשה לך נסי סדנא בקופת חולים המשלבת תמיכה וטיפול בצאמפיקס. שתייה מרובה של מים מאוד מסייעת (לפחות לי עזרה מאוד) בהתמודדות עם התופעות הפיזיולוגיות.
בהצלחה רבה זה שווה הכל.

מוג-ו
13/06/16 12:44

שלום לך,
אני יכול לומר רק שזה באמת לא קל. הקטע של האוכל זה נקודה כואבת. מדהים לגלות שהרעב לסיגריות הופך לרעב לאוכל ברגע שמנסים להגמל. שאני נתקל בבולמוס אכילה השתדלתי לעשות את זה עם ירקות וכ"מ מזונות לא מעובדים. בשלושה חודשים הראשונים הייתי כתום מרוב גזר שאכלתי blush.
היום אחרי חצי שנה והרבה ק"מ של ריצה אני מרגיש מאוזן יותר. עדיין החשק לאוכל גדול מבעבר, אבל זה אולי גם בגלל שחוש הריח והטעם מחודדים יותר אחרי שאני לא שורף אותם בעשן ואז אני מתמודד עם זה כמו כל אדם אחר שצריך לשמור על תזונה טובה.
בקשר להפסקת הסיגריות - הסבלנות משתלמת ושתהיי גמולה מסיגריות הגמול יבוא - ובגדול!
בהצלחה!

נילי-בראון
13/06/16 18:04

הי Yaya

ברוכה הבאה וברכות על ההחלטה להיגמל ועל היישום והעבודה שאת משקיעה. תודה לחברים על התמיכה שלכם. התובנות שלכם עוזרות מאוד למי שנמצא כמה צעדים מאחוריכם. אני מאחלת לך שתגיעי מהר למקום שבו את תומכת באחרים. זה אחד הדברים שהכי מחזקים את מי שנגמל מעישון. 

בתהליך שאת עוברת יש עליות וירידות...ועוד יהיו כמה בדרך. היה לך קל ועכשיו את מתמודדת עם חוסר שקט ועם עליה במשקל.
את יודעת שפעילות גופנית תעזור אבל זה שינוי בפני עצמו שדורש תכנון וחשיבה מה הכי מתאים לך. 

הטיפ הכי חשוב שאני יכולה לתת לך הוא לעשות את מה שאת אוהבת. זה בדיוק הזמן לפנק את עצמך. ואני לא מתכוונת באכילה לא מבוקרת כי זה לא כיף. מה את אוהבת לעשות? מה מרגיע אותך. מה מעלה חיוך על פניך? מי האנשים שכיף לך בחברתם? אם את חושבת לשלב פעילות גופנית בחייך - חשבי איזו פעילות תעשה לך טוב. אל תתחייבי כרגע לפעילות שתדרוש ממך מאמץ גדול.

הפסקת עישון גורמת לאנשים להתמקד בהתמודדות עם השינוי ועם הקשיים. דווקא כאן כדאי להשקיע מחשבה בפרסים ופינוקים שמגיעים לך. לגבי העליה במשקל - כדאי לשקול ללכת לדיאטנית אם את מרגישה שאת צריכה מסגרת ועזרה מקצועית. חוץ מזה כדאי לדעת שגם כאן חשובים ההרגלים, בדיוק כמו בהפסקת העישון. מהם הרגלי האכילה שלך היום? איזה הרגל את יודעת שצריך לשנות וכדאי להתחיל בו? אולי ארוחת בוקר מסודרת? אולי להחליט שבכל יום את מכינה לעצמך סלט? בחרי לך הרגל אחד שאת יכולה להתחיל ליישם יחסית בקלות. בהצלחה! עדכני אותנו:))

Yaya5
13/06/16 23:04

היי!
תודה רבה על העצות ההקשבה ועידוד והתמיכה!
בהחלט מתכוונת ליישם. דבר נוסף ששמתי לב הוא שהנשימה שלי די שטחית וכשעישנתי אז הנשימה הייתה עמוקה יותר. כרגע נראה לי ללכת ליוגה ושם לעבוד על הנשימה וגם נראה לי שזה ייתן מענה עבורי מבחינת פעילות פיזית  מרגעעה.
שוב תודה ! אעדכן:)
yaya

היי yaya,
כל הכבוד על החודשיים ללא עישון, בהחלט הישג ואת צריכה להיות גאה בעצמך. קיבלת הרבה עצות טובות וגם הגעת לתובנות בעצמך - יוגה נשמע כמו פתרון מעולה ובהחלט נשמח לעדכון איך הולך.
רציתי גם לחזק אותך ולספר לך שהתחושות שלך מאוד מאוד נורמליות ושכיחות. חוסר שקט ותאבון מוגבר הם תסמיני גמילה קלאסיים.
הסיבות לעליה במשקל אחרי הפסקת עישון מגוונים וכוללים עליה בתאבון, שיפור ניכר בחוש הטעם והריח (כפי שאלי כתב), ירידה בחילוף החומרים (קלה), החלפה של הסיגריה בנשנוש וגם צורך שיהיה משהו ביד ובפה. 
2 דברים שיכולים לעזור אם תרצי - 1. לקבל את זה. זה לא כיף אבל להבין שזה חלק מהתהליך, זה נורמלי, לרוב אחרי כמה חודשים-שנה זה מתחיל להסתדר לבד, והגמילה מעישון חשובה ותורמת לבריאות הרבה יותר ולכן זה פשוט משהו שצריך להבין שהוא חלק מזה.
2. לנסות שינויים קטנים כמו שנילי ייעצה לך שיכולים לעזור אבל שלא יקחו את המיקוד האמיתי מהגמילה מעישון. אני מציעה אולי לראות אם תוכלי להכין קופסת נשנושים בריאה כל בוקר למשך היום - חשוב להכין כשאת לא בקריז, וחשק לנשנש. אפשר להכין ירקות חתוכים, אגוזים שונים, פופקורן שאת מכינה לבד בבית, קרקרים מחיטה מלאה, פירות וכו. אם יש לך מישהו שאת גרה איתו אפשר אפילו לבקש ממנו/ה לעזור לך בזה כחלק מהתמיכה שלהם בתהליך שלך. זה דרך נהדרת בשביל בן/בת זוג לעזור ולתמוך.
בהצלחה ובהחלט נשמח לעדכון