מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' הוברט אילה
פרופ' הוברט אילה
אונקולוגית בכירה, מנהלת המרכז לגידולים במערכת העיכול ,מכון שרת ,בית חולים הדסה עין כרם. מרצה בכירה באוניברסיטה העברית ויושבת ראש הקבוצה הישראלית לגדולי מערכת העיכול תחת האיגוד האונקולוגי.
ד
ד"ר רוית גבע
אונקולוגית מומחית בגידולים ממאירים במערכת העיכול מבית חולים איכילוב.
דניאל זכריה
דניאל זכריה
דיאטנית קלינית, המערך האונקולוגי ומרפאות גידולי מערכת העיכול בית חולים איכילוב.

דימום

דוד
23/06/16 13:10
3 תגובות

רקע במשפחה של סרטן. איך אפשר לדעת אם דימום קל שבא והולך הוא מהטחורים או חו"ח סרטן חולחולת? מה הבדיקות לביצוע? איפה להתחיל? תודה


תגובות

אבי10
26/06/16 22:21

תתחיל מכך שתכין לך כמה שאלות ותענה עליהן:האם אני יודע מי חלה.כמה חלו .באיזה גילאים ומי מהם עשה בדיקות גנטיות לסרטן המעי הגס?האם מלבד זה שידוע לך שיש במשפחה מקרה או מיקרים נוספים(מה שבברור מכניס אותך לקבוצת סיכון) יש גורמים נוספים שיכולים לסווגך כאחד שנמצא בסיכון כמו מחלה ממושכת בקרוהן או קוליטיס.האם עברת בעבר קולונוסקופיה ?האם יש במשפחה לדוגמה פוליפוזיס או מרעין בישין אחרים שיכולים לסווגך כאחד בסיכון?האם אתה סובל כרוני מעצירויות ונעזר באמצעים כלשהם להקלה?
באשר לדימום:לא כתבת כמה זמן נמשכת התופעה?האם עשית בדיקות דם לאחרונה?מה רמת ההמוגלובין שלך ובכלל ספירה כללית?
מהי רמת הcrp (מדד כללי לדלקת בגוף)?
מה אני הייתי חושב במקומך לגבי הפסקה והתחדשות הדימום:בהחלט יותר מחשיד כשזה בא לסרוגין מה שיכול להוביל למחשבה שיש אולי (אל תקח זאת כתורה מסיני)פוליפ בנפצע מדי פעם לאחר יציאות(רק אתה יודע אם זה מתרחש לאחר יציאות או לא).
כמובן שאם היציאות היו שחורות ולא עם דם טרי כפי שאתה מתאר .זה מצב אפילו לגשת ללא שהות לחדר מיון אפילו.אבל לפי תאורך יש מקום שתתחיל לבצע בירור (תלוי כמה זמן זה) ותתחיל אצל רופא המשפחה שלך.
בהצלחה

פרופ--הוברט-אילה
מומחה כמוני
אונקולוגית בכירה, מנהלת המרכז לגידולים במערכת העיכול ,מכון שרת ,בית חולים הדסה עין כרם. מרצה בכירה באוניברסיטה העברית ויושבת ראש הקבוצה הישראלית לגדולי מערכת העיכול תחת האיגוד האונקולוגי.
27/06/16 6:04

שלום
אין דרך פשוטה לדעת אם דימום שבא והולך הוא מטחורים או גידול בחלחולת, וההסבר כי מדובר בטחורים היא הסיבה השכיחה ביותר מדוע מטופלים דוחים ברור, מציעה לפנות לבדיקה אצל רופא המשפחה או גסטרואנטרולוג כדי לברר את הסיבה לדמם הרקטלי ,ברוב הפעמים אכן מדובר בטחורים בסופו של דבר.

אפרת_זיו
27/06/16 9:09

תודה רבה לכם ישר כוח!