מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישון ההתחלה הייתה קלה,ההתמדה קשה

ההתחלה הייתה קלה,ההתמדה קשה

18/07/16 12:34
7 תגובות

היי כולם

הסיגריה האחרונה שלי הייתה בשבת שעברה היום זה היום השמיני נקי מסיגריות.

ששת הימים הראשונים היו מלאי תופעות לוואי, כאבי ראש, סחרחורות,נזלת ושיעול.

עכשיו כשכל אלה חלפו הרצון לעשן הולך וגובר, השאלה שלי היא האם התחושה הזו תלך ותפחת או שתלווה אותי כל החיים?



תודה לכולם :)


תגובות

אופרה שלום וברוכה הבאה,

ראשית כל הכבוד על השמונה הימים ללא עישוןyes. אם יש משהו שאני יכולה להגיד בוודאות 100% זה שהחשק לסיגריה ילך וירד עם הזמן. השבועיים-שלושה הראשוניים הם בדרך כלל הכי קשים כאשר בימים הראשונים יש תסמיני גמילה מניקוטין  - בדומה למה שתיארת יש אנשים שממש מרגישים חולים, ועם הזמן מה שנשאר זה החשק לסיגריה שהולך ופוחת. בהתחלה הוא יהיה כל יום כמה פעמים ביום חזק, ולאט לאט הוא ירד גם בתדירות לרק פעם ביום ואז רק פעם בכמה ימים ואז רק פעם בשבוע פעם בשבועיים וזה לא שבעתיד אף פעם לא יהיה אבל התדירות תהיה מאוד נמוכה פעם בשנה... גם החוזקה תלך ותפחת. אם עכשיו זה כמו לטפס על הקירות, בעתיד היותר רחוק זה יכול להיות מעין דגדוג קטן של חשק.

סביר כי כבר בעוד שבועיים שלושה את תוכלי כבר להרגיש את ההבדל.
מה שכן חשוב לזכור שזה לפעמים אחרי תקופה ארוכה שהחשק כבר ירד, וכמעט לא מופיע, ואין תסמיני גמילה, יכול להיות פתאום עליה בחשק ופתאום כמה ימים קשים. לפעמים זה כי עובר עלינו משהו, משברון קטן או גדול יותר, ולפעמים זה פשוט כי משהו הזכיר לנו את עצמנו המעשן וגרם לגעגוע.

אם את מרגישה שקשה לך להתמודד כרגע לבד מציעה לך לשקול להיעזר בסדנה של הקופה ו/או טיפול תרופתי. 

תרגיל קטן שיכול לעזור לך לראות את ההתקדמות - כל פעם שיש חשק תרשמי על דף את השעה, ואת העוצמה מ1-10 (1 חשק נמוך מאוד מאוד עד 10 חשק חזק ביותר). ככה תוכלי לעקוב ולראות בעצמך תוך כמה ימים שיש הפחתה בכמות הפעמים ובעוצמה.

נשמח לשמוע איך הולך ואיך את מתמודדת כל פעם שיש חשק לסיגריה?

oprah
19/07/16 12:48

היי
תודה על התשובה ותודה על הפורום הזה!
משום מה כשתופעות הלוואי חלפו החשק לעשן גבר, מנגנון ההתמודדות היחיד שלי הוא שאני מזכירה לעצמי כמה טוב אני מרגישה כרגע ללא הסיגריות לעומת ההרגשה המזופתת כשאני מעשנת, אני מקווה שלא יגיע הזמן שבו אני אשכח כמה רע הרגשתי כמעשנת.
שוב תודה

נילי-בראון
19/07/16 15:47

הי אופרה וברוכה הבאה לפורום:)

יש לך יופי של מנגנון הגנה. הסיגריות באמת נראות טוב יותר באור של הנוסטלגיה ומעשנים נוטים לשכוח למה הם בכלל הפסיקו לעשן!!! אז טוב את עושה שאת מזכירה לעצמך גם את הרע ולא מאמינה לנוסטלגיה.

נקודה מענייינת למחשבה היא שכשעולה החשק לעשן זה מבלבל ומרגיש כאילו את רוצה לעשן. זה לא מדוייק. החשק הזה מתעורר בגלל סיטואציה או מצב רוח שהיית רגילה לעשן בו. זה לאו דווקא אומר שזה מה שאת רוצה לעשות. זה פשוט מנגנון אוטומטי שכדאי להכיר אותו ולהיות מודעים לו.

החשק לסיגריה אכן הולך ופוחת עם הזמן, למרות שזה נראה כאילו הוא יעלה ויעלה עד שלא תהיה לך ברירה ותיאלצי להיכנע ולעשן. זה ממש לא המצב.....

נסי ללות את התהליך הזה בעבודה התנהגותית ומחשבתית, כלומר: היי מוכנה מראש למצבים שבהם החשק לעשן מגיע, דאגי לאסטרטגיות להתמודד איתו (לשים משהו בפה, לצאת לסיבוב, להסיח את הדעת ולצאת מהסיטואציה, לבקש עזרה ממישהו שתומך בך). דאגי לשנות את ההרגלים שהיו קשורים לסיגריה, מלאי את השיגרה שלך בפעילויות אחרות שעושות לך טוב.... 

מבחינה מחשבתית - שימי לב כשמתעורר החשק לעשן - אילו מחשבות אוטומטיות צצות איתו? הסיגריה תרגיע אותי? סיגריה זה כיף? אל תאמיני למחשבות האלה. נסי לחשוב אילו מחשבות יכולות להחליף אותן...?

oprah
20/07/16 16:17

היי נילי, תודה רבה על המילים המעודדות ועל העזרה.
אני אשתמש בעצות שלך ושל ד"ר יעל בר-זאב תודה לשתיכן.

עופר11
27/07/16 9:15

אופרה גמילה מעישון זה תהליך לפעמים קשה לפעמים קל אבל המטרה היא אחת ויחידה לא לחזור לחושך לתלות לסירחון !!

oprah
28/07/16 10:39

היי עופר אכן זה תהליך ואני ממוקדת במטרה, תודה על החיזוק!

עופרה, כולנו מחזיקים לך אצבעות. בהצלחהyes