מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר אסף טולקובסקי
נוירולוג מתמחה בבי"ח בלינסון

מובילי קהילה

טל-פדרמן
טל-פדרמן
את המסע הנוירולוגי עברתי כשחטפתי שבץ מוחי בגיל 28, לאחר מכן הוכשרתי כמאמנת רפואית וכיום "עמיתה מומחית" בפרויקט שיקום אישי, בקופ"ח מכבי. יחד עם צוותי עו"ס אני בונה תוכניות שיקום ומלווה חולים מרגע המשבר ועד החזרה לקהילה. בנוסף אני גולשת,חובשת באיחוד והצלחה. ומרצה באוניברסיטת ת"א. יש לי קליניקה פרטית ואני מומחית בניהול משברים רפואיים. ספרים נוספים שכתבתי: הכל בראש- אוטוביוגרפי,המספר את מסע השיקום. את לא נראת נכה- ספר שירים ותובנות. המדריך למשתבץ הצעיר- ספרהומוריסטי עם כלים פרקטיים לתהליכי שיקום. למידע נוסף:  www.hakol-barosh.com  
איציק-ניסני
איציק-ניסני
הגמול לאדם על עבודתו אינו מה שהוא קיבל בעבורה אלא ההזדמנות להגשים חזונו .
כמוניאירוע מוחיאירוע מוחי לסבא בגיל 77 בערך האם נכון להיום יש מה לעשות לשפר ?

אירוע מוחי לסבא בגיל 77 בערך האם נכון להיום יש מה לעשות לשפר ?

19/07/16 14:05
5 תגובות

אדם בגיל 77 שהיה בריא בכללי וקיבל אירוע מוחי שפגע לו בתפקוד צד ימין יד ורגל בעיקר האם זהו מצב שאין מה לעשות או יש ?


תגובות

שלום אסי, תמיד ניתן לנסות ולקדם את מצבו. כמה זמן עבר מהאירוע? האם הוא במוסד שיקומי?אילו טיפולים הוא מקבל? מה הם הפעלויות היומיומיות שבהם הוא מעורב? האם הוא במעקב מקצועי?אלו תפקודים מוטורים או קשיים יש לו ביד ורגל ימין?

אסי-10
20/07/16 17:33

שלום,האירוע קרה לפני כשנה וחצי בתחילה היה כשבועיים באישפוז רגיל שוכב בביח לאחר מיכן מוסד שיקומי ואז לבית מקבל כדורים כל מיני בעיקר לדילול כטיפול בקריש היה עושה קצת פיזיותרפיה ונכון להיום לא ככ לגבי התפקוד הוא כאמור ברוב המיקרים צד שמושבת אצלו זה ימין יד ורגל שנפגעו בתפקוד והעצבים כנראה ,כיום הוא עם מטפלת צמודה שגרה עם ההורים פיליפינית לצרכיו בלבד מקלחת אכילה טיול וטיפולים וכאלה 

שלום אסי, עלמנת לנסות ולשפר את המצב של סבך, עליו להיות כמה שיותר פעיל  (כמובן לפי היכולת) , להיחשף לגירויים שונים.
ישנם מועדונים שונים ברחבי הארץ אליהם הוא יכול להירשם ובהם נערכים פעילויות מתאימות שיכולים לספק גירויים אלה.
כמובן ששילוב של טיפולים במהלך השיגרה השבועית שלו יכולים רק לקדם אותו, כגון: פיזיותרפיה, ריפוי בעיסוק, הידרותרפיה,
ומבחינתי גם חשוב מאוד טיפולים ברפואה סינית (גילוי נאות: אני מטפל בשיקום ניורולוגי ברפואה סינית) שבמיקרים רבים אני נוכח לראות כיצד הם מתניעים תהליכים בגוף שאינם מתקדמים כלל.
בכול מיקרה האפשרויות הם רבות והם דורשות השקעה של זמן ,של המישפחה או הסביבה הקרובה, בו. ובמיקרים רבים גם כסף (בתלות במטפלים וטיפולים שאתם רוצים להעניק לו).
חוסר פעילות תניב אפס תוצאות.
בכול מיקרה אני בדעה שתמיד יש מה לעשות ולשפר, וכמובן לאבחן ולראות כול מיקרה לגופו.
בהצלחה רבה.

אסי-10
21/07/16 11:23

אני בכללצ לא שולל אגב רפואה סינית וטיבעית וכל אלה ,,,רק מה שכן בכל זאת גיל עושה את שלו באירוע מוחי ויש לציין שהכל בשילוב של החמרות נוספות באחרונה גם בגפיים ותנועתיות ובנוסף בעיות זיכרון ובלבול ולעיתים הזיות כאלו וכל מיני החמרות שיותר מגבילות אותו ואת האמת זה הוביל לכך שיש פחות פעילות ,,אגב אם תוכל להמליץ לי על מועדון כזה באזור העיר אשדוד שם הם גרים אציע להם או שם נושא שאוכל לחפש ,,,תודה

פרופ--איתן-אוריאל
מומחה כמוני
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
24/07/16 22:19

הטיפול צריך להתמקד בשיפור תפקודי על ידי טיפולי פיזיותרפיה ומניעת סיבוכים וכן בטיפול מניעתי במדללי דם , סטטינים, איזון גורמי סיכון וסקולריים ובירור מקיף.