מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
אנונימי
אנונימי
13/11/12 8:52
1 תגובות

כמה זמן ואיך הכי מומלץ לאחסן שוקולד איכותי?


תגובות

טלי-בוכסווילר
מנהל קבוצה
15/11/12 10:43

הי עמרי. תודה עבור השאלה, היא מביאה אותי דרך צריח קטן אל מבוא גדול יותר: כששואלים על אחסון או חיי מדף של שוקולד , כדי להיות מודע לאבחנה בין שוקולד בלבד, לבין פרלינים שהם מעטפת שוקולד ובתוכה מליות על בסיס קרמל, שמנות, אגוזים, פירות, אפילו פרחים, ובעיקר גם שוקולד. כשלעצמו, השוקולד (ולא פרלין) כחומר מחזיק למשך שנה בקירוב, בהנחה שהוא נשמר כראוי - איך? שמירה על שוקולד משמעה, מקום לא מואר (אחרת מתחמצן), מקום ללא לחות (אחרת הוא "מזיע" ולאחר שהרטיבות עליו תתנדף תיוותר שכבה לבנה שמכערת את השוקולד (אם כי לא מקלקלת אותו במובן שאסור לאכול) הלובן הזה הוא סוכר שעשה באמצעות הרטיבות "אימיגרציה" אל משטח פני השוקולד וזהו צבעו הלבן.
באשר לטמפרטורה - בין 12-18 מעלות. זהו ההסבר בנוגע לשוקולד ללא מלית ללא תוספת. מאידך כשמדובר בפרלין, מדובר במוצר שיכול להכיל "גנאש", גנאש משמעו בעיקר עירוב של שמנת ושוקולד. לגנאש אורך חיי מדף קצר יותר ולכל היותר ניתן לצרוך אותו כעבור ארבעה שבועות. פרלינים במליות של קרמל יכולים להאריך תוקף גם שלושה חודשים וחצי שנה, ופרלינים ללא שמנת על בסיס אגוזים יכולים להחזיק מעמד גם תשעה חודשים. כמו השוקולד, גם השמירה של פרלינים מחייבת 12-18 מעלות, אזור יבש ומוצל.