מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)

העלאת משקל

15/08/16 23:43
8 תגובות

ערב טוב, אני הפסקתי לעשן לפני כ- חצי שנה מאז העלתי 17 קילו למה ?


תגובות

נילי-בראון
18/08/16 10:15

שלום צילה וברוכה הבאה לפורום

קודם כל - כל הכבוד על הפסקת העישון!! עשית את הדבר החשוב ביותר למען הבריאות שלך.

שנית, תודה על העלאת הנושא החשוב הזה, הרבה אנשים חוששים מהשמנה בעקבות הפסקת עישון וחשוב להדגיש שזאת לא סיבה להמשיך לעשן. בדרך כלל אנשים לא עולים 17 ק"ג כשמפסיקים לעשן. העלייה מתונה יותר, כחמישה ק"ג בערך, תלוי באדם.
יש כמה סיבות לעלייה במשקל בעקבות הפסקת עישון אני אציין רק את העיקריות:

הסיבה הפיזיולוגית העיקרית לעליה במשקל היא שלוקח לגוף מספר חודשים כדי לחזור לקצב חילוף החומרים הטבעי שלו. 
הסיבה ההתנהגותית העיקרית לעליה במשקל היא שאנשים נוטים "להחליף" את הסיגריות בנשנושים.

הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הבעיה הראשונה היא לעשות קצת יותר פעילות גופנית בכל יום. לשרוף בערך 200 קלוריות יותר בכל יום (תלוי כמה סיגריות האדם עישן).
הדרך הטובה ביותר להתמודד עם הבעיה השנייה היא לסגל הרגלי אכילה בריאים. ארוחות קבועות, כמויות מדודות, הרבה ירקות, להקפיד לשתות מים. זאת עצה שנכונה לכולם לא רק למעשנים לשעבר, אבל מסוג העצות שקל לומר וקשה ליישם... ייתכן שתצטרכי תמיכה מקצועית מדיאטנית שתעזור להתאים לך תפריט ותלווה אותך בתהליך שינוי הרגלי האכילה שלך.

לעיתים קרובות מעשנים נוטים לדלג על ארוחות ובמקום אוכל מעשנים ושותים קפה. אלה הרגלים לא בריאים שגם גורמים לחילוף חומרים איטי ולהשמנה. כשמפסיקים לעשן הבריאות משתפרת וזאת הזדמנות נהדרת להמשיך את המומנטום וללמוד גם הרגלי אכילה בריאים.

היי צילה, ברוכה הבאה,

מצטרפת לכל מה שנילי כתבה. אני רוצה לחזק את ידיך עוד יותר - חצי שנה זה הישג מרשים שמעטים מצליחים להגיע אליו לבד. את צריכה להיות מאוד גאה בעצמך.

מה שבטוח זה שמבחינה בריאותית עשית את הדבר הטוב ביותר והחשוב ביותר. הוכח ממחקרים שגם אנשים שהעלו 30 קילו במשקל עדיין הייתה יותר תועלת בריאותית מההפסקת עישון, וזה נכון אפילו לחולים עם סכרת שלהם עליה במשקל יותר בעייתית. אין שום דבר שיותר חשוב לבריאות מאשר הפסקת עישון.

כפי שכתבה לך נילי יש מספר סיבות שונות לעלייה במשקל - ירידה בקצב חילוף החומרים, שיפור משמעותי בחוש הטעם והריח, צורך בהעסקת הפה והידיים במקום הסיגריה, עלייה בתאבון כחלק מסתמונות הגמילה.

את כבר יודעת שאת מסוגלת לעשות שינוי התנהגותי קשה ומשמעותי (הפסקת עישון). כשתרגישי מוכנה תנסי ליישם את כל מה שעשית בשביל להפסיק לעשן כדי לסגל לעצמך גם הרגלי אכילה יותר טובים ובריאים. בינתיים תנסי לחשוב בצעדים קטנים - מה אני יכולה לעשות כעת שהוא לא שינוי גדול וקשה אלא משהו קטן - ללכת 10 דקות ביום? להקפיד על לשתות כוס מים לפני כל ארוחה? להוסיף לפחות ירק אחד לכל ארוחה? 

נשמח אם תספרי לנו קצת יותר על ההתמודדות שלך עם הגמילה מעישון ואיזה טיפים את יכולה לתת לאנשים אחרים כאן מנסיונך.

צילה3
21/08/16 12:06

משום מה כתבתי המון אבל זה לא עלה, איזה בעסה, טוב פעם אחרת, תודה לכם.

נשמח לשמוע/לקרוא בפעם אחרתsmiley

עופר11
21/08/16 20:56

היי צילה חצי שנה זהו הישג ענק שאפו!!
חצי שנה הראשונה מאוד מבלבלת ולא יציבה בקלות נופלים חזרה לניקוטין .
מנסיוני ישנה הקלה בהתמודדות עוברים מלחימה להבנה ובגובה העניים מול הניקוטין.
לגבי המשקל ניתן לקבל הדרכה והכוונה מכל קופת חולים אל תתני למשקל לשבור אותך אומנם זה הרבה קילו אבל שווה וניתן בעזרת הכוונה ורצון להיפטר מעודף משקל.
צילה הצלחה ✌

צילה3
22/08/16 7:30

תודה.smiley

כל הכבוד על הגמילה מעישון במשך חצי שנה. אין ספק שזה לא קל. אם אני עליתי מעל 20 ק"ג בתחילת הגמילה וכיום חלפו עוד מעט 5 שנים שאני בגמילה ועדיין לא חזרתי למשקל שלי הקודם. כדי לרדת במשקל נרשמתי ל"חלי ממן" קבוצת תמיכה לשומרי משקל וזה עוזר לי גם לרדת וגם לשמור שלא לעלות במשקל. ממליץ לך לחשוב בכיוון הזה.
בהצלחה !!!

עופר11
24/08/16 20:09

היי צילה
בפעם הראשונה שנגמלתי עליתי 12 ק"ג במשך קצת יותר משנה .
כיום אני גמול כמעט שנתיים ולא עליתי ק"ג אחד אני עושה הרבה ספורט אוכל ירקות ,קינואה,כוסמת,בורגול וכו ושומר כמה שרק אפשר.
עולים במשקל בהתחלה אי אפשר לברוח מזה אבל ברגע שמרגישים חזקים מול הניקוטין מתפנים למשקל .
בהצלחה ✌