מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישוןגמילה מעישון

גמילה מעישון

24/08/16 13:11
6 תגובות

אני בת 41 מעשנת כבר 20 שנה. אני מעשנת קופסא ביום. מאוד רוצה להפסיק לעשן ולא מצליחה. הייתי בסדנה של מכבי לפני שנתיים. לקחתי צ'מפקס, עליתי במשקל ולא הפסקי לעשן. עכשיו מנסה להפסיק עם מסטיקים. מי גם מנסה להפסיק לעשן. אשמח לקבל טיפים איך להפסיק לעשן לתמיד


תגובות

נילי-בראון
25/08/16 12:03

שלום ריטה, ברוכה הבאה לפורום ותודה על השיתוף.
את לא לבד, להרבה מעשנים קשה עם זה שהם לא מצליחים להפסיק לעשן. 
הייתי מציעה לך, ממש כצעד ראשון, לשנות את הדרך שבה את אומרת את זה. במקום להגיד "אני לא מצליחה" להדגיש "זה חשוב לי ולכן אני ממשיכה לנסות, עד שאצליח". לפעמים זה לוקח זמן, תלוי באדם.

יש אנשים שמה שמפריע להם בתהליך הגמילה זה שהם לא באמת החליטו שהם רוצים להפסיק לעשן. חלק מהם רוצה להמשיך לעשן.
יש אנשים שמה שמפריע להם זה שהם בטוחים שהם לא יכולים להתמודד עם סיטואציות מסוימות בלי סיגריה.
מה מפריע לך בתהליך הגמילה? מה למדת מהניסיון הקודם שלך?

ניסית צ'מפיקס, עכשיו את מנסה תחליפי ניקוטין. ניסית סדנה, יכול להיות שכדאי לנסות שוב סדנה, הפעם זאת תהיה קבוצה אחרת. כל ניסיון להיגמל הוא ניסיון אחר ואפשר ללמוד ממנו הרבה דברים על עצמך. דברים שיעזרו לך יותר.

האם המסטיקים עוזרים לך? זאת יכולה בהחלט להיות דרך להיגמל מעישון - השאלה אם זאת דרך שמתאימה לך. וודאי שאת משתמשת במינון המתאים לפי מה שכתוב על האריזה - מה המינון שאת לוקחת? כמה מסטיקים ביום? האם ירדת בכמות הסיגריות?

נשמח לשמוע ממך, המשיכי לשתף אותנו בתהליך שאת עוברת. בהצלחה :))



 

ריטה3
25/08/16 13:36

אני כבר יומיים לא מעשנת אבל כל הזמן אני לועסת מסטיקים. אני חושבת שבפעם שעברה כשניסיתי להפסיק לעשן לא הייתי מספיק רוצה. והבנתי שאני פשוט מפחדת שלא אתמודד במצבים שונים בלי סיגריה. כי אני רגילה שסיגריה עוזרת לי במצבים שונים, כמו שאני נלחצת, או שלצאת להפסקה כל שעה, או כשיוצאים לבלות ואני לא רואה את עצמי בלי סיגריה. עכשיו אני כל פעם מסבירה לעצמי שסיגריה זה לא פתרון . ושסיגריה לא עושה לי טוב ושאני לא נהנת ממנה. היא פשוט רעילה אותי. ולכן יותר קל לי עכשיו להתמודד עם תהליך גמילה מעישון. אני מאוד מקווה שאצליח. כרגע אני לועסת כל הזמן מסטיק ושבוע הבא אני רוצה לסות להוריד בכמות של המסטיקים.

roiosdona
25/08/16 20:43

מעוניינים להיגמל מעישון? בואו וקבלו ייעוץ והכוונה חינם!
ייעוץ והכוונה חינם לגמילה מעישון!
http://www.pelozen.co.il//campaign/view_campaign/eshon/342310

ריטה שלום,

יפה מאוד! את כבר יומיים לא מעשנת ומה שניכר ממה שכתבת הוא השינוי המחשבתי כחלק מהתהליך שעברת. הטיפ שנתת שבו את משתמשת הוא מצוין - לחזור ולהזכיר לעצמנו שהסיגריה היא לא פתרון וכן הלאה. מצוין שמצאת משהו שעוזר לך.

אל תלחצי מזה שאת לועסת עכשיו מסטיקים כל הזמן - זה הגיוני. אם עישנת כקופסא ביום את זקוקה למסטיק לשעה בערך או כ- 15 מסטיקים לפחות ליום בשביל להגיע לכמות סבירה של ניקוטין שתפחית את תסמיני הגמילה. בעקרון הייתי ממליצה לך להוסיף מדבקה למסטיק אבל למיטב ידיעתי כרגע יש מחסור בבתי מרקחת.

עצה שלי - אל תנסי עדיין להוריד את הכמויות של המסטיקים. זה מוקדם מידי. תחשבי על זה - את כבר 20 שנה מכורה לניקוטין, שבוע אחד זה רק ההתחלה של התהליך... בעקרון ההמלצה היא להמשיך כמה שאת צריכה ושעוזר לך לפחות חודש שלם לפני שחושבים אם אפשר לרדת. 

החלק המאוד קשה בגמילה מעישון היא שינוי ההרגלים שהיו קשורים לסיגריה (כל אותם מצבים שתיארת כמו כשאת לחוצה, או כשאת יוצאת להפסקה וכן הלאה). קשה שבעתיים לעשות את התהליך הזה כשסובלים מתסמיני גמילה גופניים כמו עצבנות מוגברת, רעד בידיים, חוסר יכולת להתרכז, עייפות, כאבי ראש ועוד ועוד. המטרה של המסטיקים היא להפחית את תסמיני הגמילה כדי לפנות לך אנרגיה להתמודד טוב יותר עם השינוי ההתנהגותי הנדרש.
קחי את הזמן - תרשי לעצמך להשתמש בכמה מסטיקים שאת צריכה ורוצה - כרגע אל תנסי להלחם בזה - זה לא המטרה. המטרה היא בדיוק מה שכתבת - לעשות את השינוי במחשבות ובהתנהגות.

אני מצטרפת למה שנילי כתבה, כולל להמלצה לשקול להצטרף לסדנה נוספת - אם הבנתי נכון בפעם הקודמת לא ממש רצית, ועכשיו את כן רוצה. זה יכול לשנות הרבה מה שתוכלי לקבל ולתרום לסדנה - לקבל תמיכה וטיפים מאנשים שעוברים כעת בדיוק את מה שאת עוברת, ומצד שני גם לתת להם תמיכה וטיפים. עוד יתרון - תוכלי לקבל את המסטיקים בסבסוד בסיבות מסויימות (מי שמשתתף בסדנה ולא יכול לקבל צמפיקס או זייבן זכאי לקבל תחליפי ניקוטין בסבסוד).

נשמח אם תמשיכי לשתף אותנו בתהליך שלך

עופר11
26/08/16 15:49

היי ריטה מעבר למה שכתבו קודמיי .
עישנתי 23 שנה מעל קופסא וכיום אני גמול קרוב לשנתיים ...זה אפשרי זו החלטה משנה חיים וזו המתנה הכי טובה שאת יכולה להעניק לעצמך .
בהצלחה ✌

אמנון-אביעד
27/08/16 17:04
היי ריטה , אנחנו כאן כדי לסייע ולעזור לך. את בדרך הנכונה . נגמלתי אחרי 44 שנים של עישון וכיום כמעט 5 שנים ללא עישון.
קיראי כתבה שתסייע לך

אמנון אביעד מספר איך נגמל מעישון
נגמלתם מעישון !
קבלו טיפ - מה לעשות עם הכסף שחסכתם ?
תעשו - כמוני ! הקישו על הקישור -
http://www.camoni.co.il/index.php?idr=400&p=211108
בהצלחה !!