מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

עו
עו"ד אדריאנה שוורץ
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
שמוליק בן יעקב
שמוליק בן יעקב
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם
כמוניזכויות החולהשימוע לפני פיטורין

שימוע לפני פיטורין

בן
06/09/16 7:04
2 תגובות

שלום רב.

שאלתי דחופה ותשובה מלאה תדרוש מן הסתם יעוץ משפטי ולכן אשתדל לתמצת מצב מורכב לסיטואציה פשוטה שתאפשר, לכל הפחות, עצה חלקית שתתבסס על נסיונכם/ן:



בשל מצב נפשי של דכאון וחרדה, שהתברר כ"עמיד לטיפול", נאלצתי, לפני 5-6 שנים לערך, להפסיק לחלוטין את עבודתי במוסד ציבורי ולמעשה, בשל החמרה במצבי(למרות טיפול תרופתי ואחר) צמצמתי את מגעי עם העולם עד שכמעט לא יצאתי מביתי ולא נפגשתי עם איש. מבחינת בט"ל קיבלתי 100% אובדן כושר עבודה ואחוזי נכות מסוימים שעליהם הגשתי לא מזמן ערעור בשארית כוחותי :). זהו הרקע הכללי, שעבר שיטוח מסוים ע"מ להגיע לבעיה המידית.



יש לציין שהמוסד בו עבדתי ובמיוחד העו"ס ומנהלת האגף שלי השתדלו ככל יכולתם להקל עלי, בתקווה שאוכל לשוב לעבודה, ואף לא ניתקו את יחסי העובד-מעביד במשך כל 5-6 השנים שבהן כמעט לא הייתי בקשר ואני מעריך זאת בכנות.



אך לבסוף, קיבלתי זימון לשימוע שבו יוחלט לגבי אפשרות המשך העסקתי במוסד, ולו באופן חלקי או לחילופין הפסקה פורמלית של עבודתי במוסד.השימוע יערך בתחילת השבוע הבא. נתבקשתי, כמו כן, לאשר הגעתי/אי הגעתי לשימוע. באופן לא רשמי נאמר לי כי אוכל להסתפק במשלוח מכתב.



השאלה אינה האם להגיע או לא! האפשרות שאגיע במצבי הנוכחי קלושה ביותר ומגובה באישורים רפואיים. מה שברצוני לבקש הוא דחייה של השימוע ב4-6 שבועות וזאת מהסיבה הבאה:כל הטיפולים התרופתיים שקיבלתי במשך השנים הקיפו, פחות או יותר, את הרוב המוחלט של התרופות הפסיכיאטריותהמקובלות וקומבינציות שלהן (ssri/snri/ndri/ עם ובלי שילובים מעוררים, אנטי-פסיכוטיים ועוד ממתקים). כל התרופות האלו למרות הגיוון באפשרויות, עובדות למעשה על מערכת של שלושת הנירוטרנסמיטורים המקובלים כקשורים לדכאון וכד'-סרוטונין, נור-אדרנלין ודןפמין(כל זה כמובן באופן גס ושטחי ביותר).



ממש בימים אילו אני מחכה לתשובה לגבי הצטרפות לניסוי בתרופה העובדת על מנגנונים שונים לגמרי ונמצאת כבר בשימוש קליני בחו"ל. גם אם לא אתקבל לניסוי בישראל כבר יש לי כרטיסים לחו"ל כדי לנסות את התרופה ולראות האם יש לה השפעה מטיבה וברת קיימא  על הדכאון שלי, דהיינו האם ההטבה מחזיקה מעמד במשך חודש לכל הפחות, כך שאפשר לבנות עליה המשך טיפול משמעותי?



לפי מיטב הבנתי, אחד השיקולים העיקריים בשימוע כזה הוא האפשרות לחזרה לעבודה והנה אני אומר: "המתנתם 5-6 שנים.אנא מכם, התאזרו בסבלנות עוד 5-6 שבועות"



זהו זה(תודה לאל:)



אודה מאד לחוות דעתכם/ן: האם הנימוק לבקשת הדחיה קביל? האם יש לנסחו בצורה מסוימת? ובכלל כל מה שיעלה על דעתכם/ן להוסיף.

כפי שכבר ציינתי ברור לי שאין תשובתכם מחליפה יעוץ משפטי הולם, ובכל זאת, אנא עזרו כמיטב יכולתכם



רוב תודות

בן

 


תגובות

ן שלום

שאלתך היא מתחום יחסי העבודה וזה לא הנושאים שבהם אנחנו מבינים ומתמחים
לצערנו לא נוכל לסייע לך
בברכה
שמוליק
 

Dana007
03/12/16 17:13

בן תעדכן מה קורה איתך? מה נסגר עם השימוע והכי חשוב איך מרגיש