מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישוןחומר למחשבה .

חומר למחשבה .

03/10/16 15:41
3 תגובות

המוצר היחידי בעולם שיש עליו אזהרה מפורשת לגרימת מוות זו חבילת סיגריה.
בחודשיים האחרונים המדינה געשה ורעשה על כמה מוצרים שנמצאו בהם סלמונה .
מפעלים נסגרו בצו משרד הבריאות.
טונות של מוצרים הושלחו לפח.
בנושא הסיגריות שקט ודממה , וטונות של כסף ממיסים מועברים לקופת המדינה .
ולטענה זו הם ימשיכו להגיד ולטעון ,זה בידיים שלכם להפסיק לעשן ולשלם אלפי ש"ח כל חודש אם הם רק היו יודעים כמה זה קשה .
אם המדינה תבחר להיות הוגנת ומדינה שרוצה בטובת האזרח שתממן תוכניות גמילה לכל אחד ואחד ותשקיע בחינוך מכיתה ט' איך להמנע מסיגריות ולא כמו היום מורים מעשנים לצד תלמידים.
אני מתקרב לשנתיים ללא עישון ועדיין מידי פעם מנקר לי במחשבה .
תהיו חזקים בריאים ונקיים מניקוטין ,בהצלחה✌


תגובות

נילי-בראון
03/10/16 16:10

היי עופר שנה טובה והמון בריאות 
מאחלת לך ולכל המשתתפים בפורום - אלה שכבר נגמלו ואלה שעדין בתהליך - שתתחזקו מהיכולות שלכם להתמודד ושתנצלו אותן כדי להשיג עוד שינויים חיוביים שאתם רוצים בחיים שלכם בשנה הקרובה :))

אתה צודק, המוצר היחידי שהורג את המשתמשים בו - אם הם ממלאים בדיוק אחר ההוראות - הוא הסיגריות
אבל הבעיה מאוד מורכבת.. מצד אחד המדינה מרויחה ממיסים אבל מצד שני משרד הבריאות משקיע המון מאמצים וכסף כדי להילחם בחברות הטבק ולעזור למעשנים להיגמל. הלובי של חברות הטבק מאוד חזק ונלחם נגד יוזמות חקיקה שמגבילות את חברות הטבק למשל בתחום הפרסום. 

יש מחשבות וניסיונות כל הזמן לעבוד עם בני נוער בנושא של מניעת עישון וגמילה מעישון, זה לא פשוט כי הם עדין בשלב שהם מאמינים שקל להפסיק לעשן ולא מפנימים את הנזק שהעישון גורם עם השנים. אם עולים לך רעיונות איך לעבוד איתם ואילו מסרים כדאי להעביר - נשמח מאוד לשמוע.

 

עופר11
03/10/16 19:26

היי נילי אני מאחל  לך ולכלל הפורום שנה טובה , בריאה , שמחה מלווה בהרבה אהבה ונחת .
המחשבה צריכה להתמקד במשוואה עישון =קול.
ברגע שנמצא את הדרך לשחרר את הנוער מהמחשבה שעישון עושה אותם גבריים, נחשבים משם הדרך קצרה להצלחה.
אני חושב שמשרד החינוך במימון משרד הבריאות צריכים לעשות שיעור כבר מכיתה ט' פעם בשבוע או שיעור כפול פעם בשבועיים , ולא רק כדי להסביר את הנזק אלא שבאמת אין צורך בעישון בכלל.
משהו בסגנון הסדנאות שמעבירים בקופ"ח אבל לעשות אותם רגע לפני הנגיעה הראשונה שמשם קשה לחזור .בגיל הזה בני הנוער מרגישים סופרמן , האגו וההורמונים בשמיים ואין הכי תקשורת.
ברגע שנער/ה לא טעמו והתמכרו יהיה לסדנה הרבה יותר יעילות ,משהו דומה לטיפול מונע.

פשוט להגיע רגע לפני ולאסוף אותם לדרך אחרת

נילי-בראון
05/10/16 11:18

תודה עופר, מעניין.
אני מסכימה איתך שהכיוון צריך להיות שינוי מחשבתי. אני יודעת שבפרויקט שעבד עם בני נוער היה באמת דגש על "נטרול" החשיבות שבני נוער מייחסים לסיגריות וניסיון להראות להם את המציאות המורכבת למשל שהעישון לא תורם לתדמית והרבה פעמים דווקא פוגע... או שגם אם נראה להם שהרבה בני נוער מעשנים, הרוב דווקא לא מעשנים...וכו'.