מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישוןשנה טובה ומתוקה

שנה טובה ומתוקה

27 תגובות

לכל חברי ומשתתפי קהילת גמילה מעישון, מאחלת לכם שנה נפלאה, מתוקה, בריאה ומאושרת. למי שנגמל שתהנו מההצלחה שלכם, והרווח שגוף שלך קיבל, ושתתמידו בהחלטה ובשינוי. למי שבתהליך כעת מאחלת שתצלחו את הקשיים ותתמודדו בהצלחה, ותפסיקו לעשן. ולמי שעדיין מתלבט מאחלת שתמצאו את הכוח בתוכם לעשות את הצעד הראשון הקטן לקראת ההפסקה. האמת - עשיתם אותו כבר כי אתם איתנו כאן.
מאחלת שיצטרפו אלינו עוד אלפי משתתפים ושנדע כולנו לתמוך אחד בשני בתהליך השינוי ושנהנה כולנו משנה של בריאות ואוויר נקי.

לקראת יום כיפור שבוע הבא תעצרו, תנשמו עמוק, תמחלו לעצמכם ולגוף שלכם, ותתקדמו עוד צעד אחד לקראת השגת המטרה של גמילה מעישון.


תגובות

מישמיש3
05/10/16 10:20

הי חברים:-) ובכן....... חודש וחצי ללא עישון:-) עדיין חולפת פה ושם מחשבה על סיגריה.... אבל לא נוגעת... קשה לי עם התאבון פתאום לדברים מתוקים, ומנסה להתמודד באמצעות הליכות מרובות, אבל זה בהחלט מתסכל... כיוון שעבדתי קשה מאוד לרדת במשקל. מקווה שמתישהו יימצא איזון :-) שנה מבורכת תודות על התמיכה באתר המקסים הזה:-)

מישמיש - כל הכבוד! תקראי את מה שכתבת כאן בעבר ותקראי עכשיו את מה שכתבת - ממחיש את התהליך ואת ההתקדמות. וזה מה שיקרה בהמשך גם עם התאבון לדברים מתוקים - זה ילך לאט לאט ויפחת. התשוקה לנשנוש היא מאוד נורמלית אצל אנשים שנגמלים, ואני בהחלט מבינה את התסכול. חשוב לזכור שהגמילה מעישון יותר חשובה מבחינה בריאותית לגוף מהמשקל (גם אם מישהו עולה 20 קילו אחרי שהוא נגמל הוא עדיין מרוויח יותר מזה שהוא הפסיק). מה עשית בעבר כדי לרדת שעזר לך? הליכות זה בהחלט דרך מצוינת להתמודד.

נילי-בראון
05/10/16 17:43

שנה טובה לכל המשתתפים!!!
אני מצטרפת לאיחולים של ד"ר יעל, המון בריאות ושלווה לכולם. אל תשכחו שהבריאות הנפשית והבריאות הגופנית שלכם שזורות זו בזו ושתיהן זקוקות לתשומת הלב שלכם... מאחלת לכם שההצלחות הקטנות שאתם אוספים בדרך יעזרו לכם להתחזק ולהגשים את חלומותיכם. 

הי מישמיש - כל הכבוד על ההתמדה! המחשבות על הסיגריה ייחלשו ככל שיעבור הזמן ואת תסגלי לך הרגלים חדשים ושגרה חדשה. שגרה של הליכות היא ממש מבורכת, לא רק בגלל הפסקת העישון והתיאבון למתוקים, יש להליכה השפעות חיוביות מאוד רחבות על הבריאות בכלל. מקווה שאת נהנית מההליכה, זה מה שיעזור לך להתמיד בה.

איך מוצאים איזון זאת השאלה... השגת איזון זאת מטרה ששווה להשקיע בה. תנסי לבדוק בעבר מתי הרגשת מאוזנת בהרגלי האכילה שלך? אולי לדמיין את המטרה בעתיד - איך ייראו הרגלי האכילה שלך כשתשיגי איזון? 

מישמיש3
07/10/16 10:03

הי יעל :-) לפני שנה וחציהעברתי ניתוח שרוול ירדתי 67 קג , לקח לי בערך עשרה חודשים להגיע למשקל החדש ומאז שומרת בכל כוחי לא לעלות חזרה..... הפסקת העישון מאוד מקשה, אבל התעודדתי לשמוע שיש איזשהו סוף לרצון לנשנש ושבסוף באמת ניתן להגיע לאיזון כלשהו..... זה באמת מפחיד אותי להשמין חזרה, שיניתי את כל הראש שלי בנוגע לאוכל והרגלי חיים בריאים :-) וחוששת שמה לא אוכל להתמיד:-) שתהיה שבת שלום לכולם:-) 

נילי-בראון
08/10/16 14:10

הי מישמיש

בשנה וחצי האחרונות התמודדת בשתי חזיתות, ירידה במשקל והפסקת עישון. שני שינויים שממש לא קל לבצע - בלשון המעטה... השגת שינויים משמעותיים באורח החיים שלך. זה מאוד הגיוני שאת שומרת על ההישגים שלך בכל הכוח וחוששת לחזור למצב הקודם. זה לוקח זמן לרכוש הרגלים חדשים ולהטמיע אותם בשיגרה שלך, ואת עדין לומדת לעשות את זה. במובן מסויים החשש שלך הוא טוב כי הוא שומר עליך, אבל הוא גם מעייף. נסי לדמיין מראש מצבים שבהם יהיה לך קשה להתמיד והתכונני למצבים האלה מראש. נסי לחשוב מה יעזור לך לעבור אותם ומי יכול לתמוך בך ולעודד אותך.

כתבת ששינית את כל הראש שלך בנוגע לאוכל והרגלי חיים בריאים - זה מאוד חשוב בתהליך כדי לא לחזור להרגלים הישנים. את בעצם משנה את ההתנהגות שלך ובמקביל את דרך החשיבה שלך לגבי אורח החיים שלך. זה יעזור לך להתמקד ולהשקיע באורח החיים החדש.

מישמיש3
21/10/16 9:51

הי נילי:-) את צודקת!!! מעייפת מאוד המלחמה היומיומית ואני עייפה!!!!!!!!!! כבר יומיים שאני מנשנשת שוקולדים וכאלה....... פתאום לא עוזר שאני אוכלת ירקות טריים או פירות.... זה כאילו שהגוף רוצה דווקא את עשירי הקלוריות ואין לי פתאום כוח התנגדות.... מנסה וגם מצליחה באמת בחלק גדול של היום לא לחשוב על סיגריות, אבל ממש כבר חוששת....... עזרה בבקשה!!!!!!!

נילי-בראון
21/10/16 12:21

הי מישמיש, אני מניחה שאת מתייעצת מדי פעם עם דיאטנית? אם לא - אני ממליצה. הן יכולות לתת עצה תזונתית וגם התנהגותית - כלומר לגבי שינוי הרגלי האכילה. חשוב מאוד שלא תהיי רעבה, שתרגישי נוח עם המזונות שאת אוכלת.
לגבי הכמיהה למתוקים - אולי במקום להילחם בהם תגדירי לעצמך כמות מדודה שמותר לך ביום? לכי לכיוון של המתוקים שגם תורמים לבריאות כמו פירות יבשים או יוגורט שאת ממתיקה בפירות או בדבש. אני בטוחה שאיש מקצוע יכול לתת לך עוד רעיונות מעשיים.

בכל אופן הכמיהה גם לסיגריות וגם למתוקים מתמתנת כאשר ממלאים את השיגרה בדברים אחרים שעושים לך טוב. מה עושה לך טוב? זה הזמן להשקיע בעצמך!! מגיע לך :))

מישמיש3
21/10/16 12:25

יש לי תור לדיאטנית בעוד שבוע:-) אני מניחה שאני עייפה נפשית........... תודה על העיצות:-) שבת שלום:-)

היי מישמיש? איך הולך? האם הדיאטנית עזרה? נשמח לשמוע עצות שקיבלת ומצאת מועילות, ובכלל מה שלומך?

עופר11
21/10/16 21:05

בהצלחה מישמיש תהי נחושה ותקבלי החלטה כל שעה מחדש שאת יוצאת לדרך חדשה ושום שוקולד ושום סיגריה לא תשבור אותך.

מישמיש3
04/11/16 21:39

הי יעל:-) ובכן, עדיין לא נשברתי והאמת שאני סבורה שלא אחזור לעשן!!!!!!! לא מתעסקת עם זה יותר מידי....... כשיש רצון לעשן אני פשוט יודעת שכפי שהיגיע ככה יעבור..... ולמדתי שבאמת תוך כמה דקות החשק סיגריה עובר, בחיי שעובר. עדיין בעיה עם האוכל עדיין רצון לנשנושים והדיאטנית כעסה קצת כי עליתי בקילו והיא אמרה שזה לא בגלל הפסקת העישון. אני בוודאות יודעת שזה שאני לא מעשנת גורמת לי לנשנש שטויות ומנסה בכל הכוח להתמודד גם עם הבעיה הזו:-) שאלוהים יעזור....

מישמיש - איזה כיף לשמוע! smiley

נילי-בראון
05/11/16 10:03

הי מישמיש

את נשמעת פחות עייפה ויותר בטוחה בעצמך שמצאת את הדרך להתמודד עם החשק לעשן. החשק לנשנש יותר בעייתי לך.
את כותבת שבגלל שאת לא מעשנת את מנשנשת. באילו מצבים זה קורה?

מישמיש3
05/11/16 20:12

האמת??? מול הטלוויזיה בעיקר ......... זאת המסקנה שלי, כיוון שכשאני עסוקה בדברים יותר פרודוקטיבים אני לא מנשנשת בכלל, אבל אני צריכה לנוח לפעמים...... ואז זה מול הטלוויזיה ואז הנשנושים

נילי-בראון
06/11/16 20:29

אוקיי, זאת התמקדות חשובה. אז את לא מנשנשת כשאת עסוקה, אבל במצב של מנוחה מול הטלויזיה הנשנוש הפך להרגל שקשה לך לשנות. יכולים להיות כמה דברים שאפשר להציע לך אבל סביר להניח שאת מכירה את עצמך הכי טוב לאורך השנים ויודעת מה עבד לך בעבר ומה לא. משם תוכלי ללמוד מה כדאי לך לעשות עכשיו... תנסי להיות יותר ספציפית, כדי שתוכלי להגיע לפתרון שמתאים לך: באילו שעות זה קורה ומה בדיוק את אוכלת מול הטלויזיה וכמה זמן זה נמשך?
את לא חייבת לענות בפורום הזה כמובן... אבל אולי זה ייתן לך כיוון למחשבה איך לשנות את המצב... יכול להיות שתצטרכי לנסות כמה דברים עד שתמצאי מה עובד הכי טוב. בהצלחה :)

מישמיש3
09/11/16 20:23

אולי למישהו יש טיפ או רעיון כיצד לשנות הרגל של נשנוש מול הטלויזיה?

אפרת_זיו
13/11/16 15:23

לקחת משהו אחר לשחק איתו מול הטלויזיה. למשל בצק של ילדים או כדור גומי

היי מישמיש, לצערי גם אני "סובלת" מכך שזה אחת ההנאות הגדולות שלי - נשנוש מול הטלוויזיה. הנה מה שעוזר לי ואשמח לשמוע עוד המלצות וטיפים. אחד - אני מגבילה את עצמי לפעמיים בשבוע, בשאר הימים לא מרשה לעצמי לנשנש מול הטלוויזיה. שניים - בוחרת נשנוש בריא יחסית (פופקורן שאני מכינה לבד בבית). שלושה - בשאר הימים שותה תה ירוק מול הטלווויזיה בנסיון להתגבר על הצורך בנשנוש:)

אמנון-אביעד
13/11/16 23:08
תעייני בתשובה של נילי לעיל , שהתייחסה בדיוק לשאלתך.

הטיפ שאני יכול לתת לל - תכיני לך ירקות חתוכים , קוביות או פרוסות דקות וקטנות כמו למשל: גזר, מלופפון, כרוב, קולורבי וכו'...
תנשנשי את הירקות בכייף ! לאט לאט ..... וגם זה ממש " חינמי " !
נסי זאת .
זה מה שאני עושה בדרך כלל.
ב ה צ ל ח ה yes
אמנון-אביעד
13/11/16 23:15

היי משמש, אני נוהג להכין לי ירקות חתוכים , חתוכים לקוביות או פרוסות כגון: גזר, מלפפון, קולורבי, כרוב ועוד ...
בצלחת עמוקה, ומנשנש מול הטלויזיה !
זה ממש " חינמי " ואין כמעט קלוריות.
זהו למעשה שינוי הרגלים קודמים שהייתי מנשמש, פיצוחים שונים, שברור שהם משמינים.
נסי את הרעיון ... ואני בטוח שתצליחי.

אמנון-אביעד
14/11/16 11:36

ניסיון

אמנון-אביעד
14/11/16 11:46

ניסיון

נילי-בראון
14/11/16 12:49

שתייה חמה עוזרת גם לי :) וגם ההרגל - אחרי שעושים את זה כמה פעמים זה נהיה קל יותר...

אמנון-אביעד
15/11/16 15:13
היי מישמש, לא רק את "סובלת" גם אני וגם אחרים אבל אתן לך טיפ שאני עושה אותו .
מכין לי קערה וממלא אותה עם יקרות חתוכים כגון: מלופפון, גזר, קולורבי, כרוב לבן ועוד .....
ומנשנש ליד הטלויזיה בכייף. כידוע הירקות אינם משמינים והם "חינמיים".
בנוסף גם אני אוהב פופקורן ואני קונה את הפופקורן שרשום על הקופסה "דל קלוריות" להכנה במיקרוגל - מנשנש בכייך !!
נסי גם את ובטוח שתיהני.
בהצלחה !
אמנון-אביעד
15/11/16 15:14

ניסיון

מישמיש3
16/11/16 19:03

אחלה רעיונות :-) פופקורן לא מומלץ בגלל הניתוח שרוול, אבל ירקות ות ירוק בהחלט מתכוונת לאמץ:-) תודה תודה:-)

נילי-בראון
21/11/16 15:20

מרק...?