מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר גרשון פינק
מנהל יחידת הריאות במרכז הרפואי קפלן.
דר-ניסים-אריש
דר-ניסים-אריש
בוגר הפקולטה לרפואה האוניברסיטה העיברית, ירושלים. מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה . רופא בכיר ביחידה למחלות ריאה במרכז הרפואי שערי צדק.
אורנה יריב
אורנה יריב
www.PhysioClick.co.il יועצת בכירה לפיזיותרפיה. פיזיותרפיסטית משנת 1989. בעלים, מנכל״ית ויזמית של פיזיוקליק- PhysioClick : המרכז הארצי לייעוץ מהיר, לווי והתאמה של פיזיותרפיה פרטית, מתוך מאות פיזיותרפטרפיסטים פרטיים בכל הארץ ובכל התחומים. טיפול בקליניקה, ביקור בית או יעוצי פיזיותרפיה און ליין . www.PhysioClick.co.il מרצה בכנסים וקורסים בארץ ובחו״ל למדתי באוניבסיטת תל-אביב ובית חולים "אסף הרופא".  מאז עוסקת בעיקר בחולי ריאות בגילאים השונים. בעבר 10 שנים במכון פיזיותרפיה ב"מכבי" בתחום האורטופדי, ובבית חולים ״ לניאדו״ בשיקום ריאות ובמחלקת ילדים בתחום הנשמתי. כל 30 שנות עבודתי עשיתי אלפי ביקורי בית למטופלים שסבלו מבעיות מכל הסוגים: בעיות אורטופדיות, נשימתיות, תפקודיות ועוד. שנים רבות טיפלתי בחולי CF כולל ליווי לחו"ל להשתלת ריאות. השיתתפתי בקורסי ריאות וכנסים רבים בארץ ובבלגיה. חברה באירגון ERS האירופאי למחלות ריאה. מוזמנים: https://physioclick.co.il
כמונינשימהכמוני - חברים לבריאות

כמוני - חברים לבריאות

06/10/16 13:28
6 תגובות

רוצה לשתף את הקהילה בשיטת בוטייקו, שיטה שהמציא רופא רוסי שבתרגול עצמי, עשויה להעלים אסתמה, נחירות והפרעות נשימה אחרות. אני עברתי לפני שנים סדנה כזו ונגמלתי מהתקפים ומשאפים. לתחושותי, אין מידע בקרב ציבור החולים על השיטה הזו שצועדת אם בכלל צעדים מהוססים בארץ. ממליצה לכל סובל לבדוק במה מדובר וכיום גם קופות החולים מפעילות סדנאות כאלה. 


תגובות

ד--ר-קובי-שדה
17/10/16 21:15

זו שיטה ישנה והיא אינה מעלימה אסתמה מי שמצהיר עלכך טועה ומטעה
יש תלמידים רבים של שהשיטה המקווים להתפרנס מכך, היא אולי מקלה על הנשימה אבל היא לא מעלימה אסתמה או מחלות ריאה אחרות וזו הטעיה שאסורה עפי החוק והמוסר.
 

גלית-פריד
17/10/16 22:18

השיטה אכן ישנה אך רבים נרפאו מאסתמה בעזרתה ואני ביניהם. אם השיטה אסורה, כיצד הנך מסביר את העובדה שחלק מקופות החולים מציעות סדנאות בשיטת בוטייקו. האם אנו לא נתקלים גם הפעם בסירוב של הרפואה הקונבנציונלית לקבל שיטה אלטרנטיבית? קל וחומר תעשיית התרופות. (אגב, אין לי כל כוונה להתפרנס מלימוד השיטה הזו...) אני חושבת שבפורום שעוסק בבעיות אסתמה ונשימה, חייבים להביאה לידיעת החברים.

אף אחד לא יכול להרפא מאסתמה עקב תרגילי נשימה - אמן וכן 
תרגילי נשימה , מדיטציה יוגה ואולי בוטייקו הם שיטות מצוינות להרגעה והסדרת הנשימה אך אינן יכולות לרפא אסתמה או מחלות אחרות - עלייך להבין וללמוד מהי אסתמה ולא להטעות בייחוס סגולות שווא לטיפול כזה או אחר - מה גם שזה אסור עפי החוק.
קופות החולים הן חברות מסחריות (חברות ביטוח) לכל דבר ולכן גם להן מותר למכור - אך לא להטעות... חג שמח (:

גלית-פריד
18/10/16 10:50

ד"ר שדה, עם כל הכבוד הראוי, אנחנו לא חייבים להסכים. האם יש לך נתונים סטטיסטיים לגבי אי יכולתה או יכולתה של שיטת בוטייקו לרפא אסתמה? אגב, גם אם לא מרפאת כליל אך חוסכת שימוש במשאפים או תרופות, דיינו.
חוזרת שוב, אם יש איסור חוקי הכיצד מאפשרים לקופות חולים להציע את השיטה? אגב, לגירסתך אני אמורה לחשוש מכל טיפול או תרופה שמציעים לי בקופת חולים כי היא חברה מסחרית... 
אז בוא נסכם שאיש אינו מטעה ויבחר כ"א מה שמתאים לו. חג שמח ושנה טובה :)

 

מטי58
19/01/17 8:45

נדמה לי שאת מתעלמת מ התשובה של ד"ר שדה כי נוח לך לעשות את זה. קופות החולים רוצות להרוויח כמו שאר מוכרי תרופות אלילים שאין ביכולתם לרפא, זרקתי המון כספים על שיטות דומות לשלך, חלק מהדברים הטבעיים באמת הקלו (בטח לא ריפאו) וחלק גדול מאוד היה לשים כסף על קרן הצבי.

גלית-פריד
19/01/17 11:28

מטי שלום, ראשית השיטה לא שלי ולא התעלמתי מתגובתו של ד"ר שדה, להיפך, התייחסתי אליו בפירוט. כולי צער שתרופות אליל לא סייעו לך. שיטת בוטייקו אינה תרופה, אלא שיטה מבוססת על רציונל שמשתמשים בו שנים רבות ברחבי העולם (אולי תעשיי גוגל), שסייעה לי ולרבים אחרים ולכן כדאי להביאה לידיעת הציבור.אגב, קופות החולים ממש לא גילו התלהבות להכניס את השיטה. הכללית הכניסה רק בעקבות לחץ של חולים וגם זאת במשורה..