מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)

בעיה אישית

19/10/16 14:41
3 תגובות

שלום, שמי תהילה יש לי בן בן 18 שלצערי מעשן סמים ונתפס כמה פעמים על ידי ועל ידי בעלי, הבעיה לא נפתרת וכל פעם אנו חושבים שזה הפעם האחרונה כמו שהוא מבטיח אבל זה לא מחזיק הרבה זמן. אנו כבר אובדי עצות ולא יודעים מה לעשות
בעלי התחיל לקחת אותו למרפאה לגילוי סמים, בתוצאות מופיע שהוא נקי אך אני מכירה את בני והוא לא נראה לי כמו מישהו שלא מעשן הוא עייף כל הזמן, אוכל המון. לפי דעתי הוא מביא איתו שתן של מישהו אחר לבדיקה. הוא ישן כל הלילה בבית אך לפני זה תמיד יוצא שהוא אצל חברים. רציתי לדעת האם בבדיקה לגילוי סמים הוא יכול לשמור על שתן מהלילה עד הבוקר בלי שידעו שזה שתן מאתמול או לא טרי?
חייבת את עזרתכם! תודה רבה


תגובות

היי תהילה,
תודה על השיתוף. אני קוראת כמה המצב קשה לך ולבעלך, וניכר הרצון שלכם לעזור לבן. לצערי אני לא מומחית בתחום הסמים - רק עישון של טבק ולא בטוחה בתשובה לשאלתך. 

מציעה לפנות לטיפול במרכז לטיפול בסמים (ולא דווקא גילוי סמים). יש מרפאות שמתמחות בכך. אני מכירה מרפאה אחת בתל-השומר ובטוחה שיש עוד בבתי חולים אחרים. 

נילי-בראון
21/10/16 12:09

היי תהילה

נשמע שהבן שלך זקוק לעזרה. אני מצטרפת להמלצה של דר יעל, פנו למרכזים שמתמחים בעזרה לבני נוער ולאו דווקא כאלה שמתמקדים בגילוי סמים בשתן. אתם יכולים לפנות למועצה או עירייה או לרשות למלחמה בסמים. יש גם הרבה מידע באינטרנט על אלסם שיכולים להגיש עזרה. 

יומיום
23/10/16 15:11

היי תהילה,

אני רוצה לספר לך שאני עישנתי סמים בגיל של בנך. ההורים שלי כמובן נלחצו מזה, והגבירו את הלחץ עלי: בדקו לאן אני הולך, עשו לי חיפושים בחדר, עקבו אחריי.... בקיצור מה שנקרא "שמירה אישית צמודה".
את חושבת שזה פתר משהו?
להיפך, זה רק הגביר את הרצון שלי לברוח מהם בכל דרך אפשרית, וגם הגביר את הרצון שלי לעשות סמים עד כמה שיכולתי, ובגיל 18... תאמיני לי שאין דרך לשמור על בחור בן 18 כל הזמן. בקיצור, זה הוביל למעגל שלא תרם לכלום, אלא רק הגביר את הלחץ ביני לבין ההורים שלי, הגדיל את חוסר האמון והחשדנות ההדדית וההדים של זה נמשכים עד היום למרות שאני כבר שנים לא מעשן. הצלקות מהתקופה הזאת לא יימחקו.
מה שאני מנסה להגיד הוא שאני מבין את הלחץ שלכם, אבל נשמע שאתם מנסים להילחם בזה בכוח ואני לא בטוח שזו הדרך הנכונה. 
אני מאוד ממליץ לכם לשקול לבקש הפנייה לייעוץ פסיכולוגי לכם כדי לחשוב על דרכים לטפל בבעיה, וכמובן גם לילד. יש מצב שזה משהו שיחלוף, יש מצב שיש בעיות עמוקות יותר שרק מתבטאות בשימוש בסם וכדאי לברר את הדברים האלה לפני שאתם מערערים את כל האמון ביניכם, שזה הדבר הכי גרוע שיכול לקרות.

אני מאחל לכם בהצלחה.