מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

עו
עו"ד אדריאנה שוורץ
מתמחה בפניות ותביעות כנגד קופות החולים, הביטוחים המשלימים, בתי חולים ומשרד הבריאות לחייבן לאשר טיפולים משפרים, מאריכים ומצילי חיים אשר אינם בהתוויה או בסל הבריאות או לדאוג לקבלת החזר כספי חלקי או מלא מקופת החולים עבור תרופות, טיפולים, בדיקות ופרוצדורות רפואיות שונות. למשל: סירוב הקופה לממן תרופה לה זקוק החולה; סירוב הקופה לספק לפונה טופס 17; סירוב הקופה להפנות את החולה למרכז רפואי מסוים; סירוב הקופה והביטוח המשלים להחזר כספי עבור ביקור אצל רופא מומחה, ביצוע בדיקה או ביצוע פרוצדורה רפואית ועוד. אני עוסקת גם כן בייצוג על פי חוק לטיפול בחולי נפש, ייצוג באשפוז בכפיה. בעקבות הסיפור האישי שלי, החלטתי שאני רוצה להקדיש את חיי המקצועיים לסייע לאנשים בנבכי הבירוקרטיה הרפואית. אמי נפטרה מסרטן ובמהלך 13 שנות מחלתה, גיליתי שחלק ניכר מהזמן אני מכלה בטיפול באדמיניסטרציה הרפואית והבנתי שצריך להיות אדם מאוד אסרטיבי, עם הרבה סבלנות וזמן פנוי כדי לקבל מהמוסדות הרפואיים את מה שנזקקים לו לשיפור איכות החיים, הארכתם או הצלתם. ויותר מהכל, צריך ידע - לדעת למי לפנות, איך, מה לכתוב או להגיד באופן מדויק.
שמוליק בן יעקב
שמוליק בן יעקב
עבדתי שנים רבות במערכת הבריאות כמנהל מחוז במכבי שירותי בריאות וכמנהל היחידה הרפואית בחברת אבנר ואני מכיר היטב את מערכת הבריאות, מה הזכויות ואיך אפשר לממש אותן אני פעיל שנים רבות במסגרת האגודה לזכויות החולה- פרטים על האגודה ראו באתר www.patients-rights.org rnrnכמו כן אני מרכז את קואליציית ארגוני הזכות לבריאות - קואליציה של כ- 50 ארגונים הפועלים יחד לקדם נושאים מערכתיים למען החולים ובני משפחותיהם
כמוניזכויות החולה דיכאון ואישור או מסמך רפואי

דיכאון ואישור או מסמך רפואי

12/11/16 20:25
3 תגובות

שבוע טוב,

הנני בת 34, רווקה. ב2014 אובחנתי עם גידולים NET. לאחר ניתוח שנאמר לי הכל הוצע, בעקבות דימום פנימי מחודש 10/2015 בקפסולה אובחן גידול נוסף. עד היום מצבי לא השתנה ואפילו החמיר. עדיין עם דימום פנימי. עיכובים של בדיקות ותורים בבתי חולים. אני די לבד בכל הסיפור הזה עד לא מזמן הסתדרתי. לאחרונה פשוט נשברתי. גם בעקבות מיגרנות התחלתי טיפול בDEPALEPT 200MG 40TAB.         

הגעתי למצב שלא יכולתי לדבר עם אף אחד במיוחד רופאים. הסתגרתי בתוך ביתי למשך חודשיים ספטמבר- אוקטובר. כמעט ולא יצאתי מהבית אלא רק לקניית אוכל ולא עניתי לשיחות טלפוניות. ישנתי בין 12 ל14 שעות ביממה. סוג של דרך לברוח מהמציאות כנראה. אני עדיין עובדת במשרה חלקית. משיחה עם הנהלה של קופת חולים מאוחדת נאמר שאין שום מצב לקבל איזה שהוא מכתב אן מסמך רפואי על כך. למרות שלפני זה הייתי אצל רופא נוירולוג והסברתי לו על מצבי הנפשי ומיגרנות והוא נתן לי טיפול DEPALEPT.

לא מזמן חזרו הקאות שלא היו לי שנתיים, וזה היה סוג של סימן בשבילי "להתעורר" ולנסות לחזור לשגרה.

השאלה מה ניתן לעשות בנדון, איך אפשר לקבל איזה שהוא מכתב או מסמך רק בשביל עבודה שמסביר את מצבי הנפשי. לא מקבלת שום תשלום על כך. עובדת במשרה חלקית וחודש אוקטובר כמעט והיה כולו חגים. משרה שלי לא כוללת ימי שישי, שבת וימי חג. מזמן אין לי ימי מחלה בתשלום.  

 

תודה מראש...

 


תגובות

שלום רב,
לא ברור איזה מכתב את זקוקה למקום העבודה.
קופת חולים לא מספקת אישורים על מצב רפואי  - רופא מקופת חולים יכול רק לכתוב לך אישור לימי מחלה, ללא ציון הסברים ונימוקים.
רק רופא פרטי יכול לתת לך אישור על מצבך הרפואי.
יתכן ושיחה םע מנהל משאבי אנוש במקום העבודה הי אהפתרון הנכון יותר
בברכה

שמוליק
 

1enigma
13/11/16 10:35

שלום שמוליק, תודה על התייחסות מהירה, הכוונה הייתה מסמך שמסביר את מצבי הנפשי עקב שימוש בתרופות. כי הבנתי שימי מחלה רטרואקטיבית לא ניתן לקבל. בחיים לא ישנתי 14 שעות ביממה. האם יש מצבים חריגים שניתן לקבל ימי מחלה רטרואקטיבית?

שלום רב,
תלוי ברופא - יש כאלו המאשרים זאת ויש כאלו שמסרבים לאשר
השאלה האם לא נצלת את מלוא המכסה של ימי המחלה - במקרה כזה אין משמעות למכתב מהרופא, אלא אם המעביד מוכן לשלם לך גם במקרים מסוג זה

שמוליק