מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אורי אלקיים
פרופ' אורי אלקיים
מומחית לראומטולוגיה, מנהלת המכון הראומטולוגי במרכז הרפואי תל-אביב (איכילוב), יו"ר האיגוד הישראלי לראומטולוגיה.
ד
ד"ר חגית פלג
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
פרופ' מרב לידר
פרופ' מרב לידר
בוגרת ביה״ס לרפואה של אוניברסיטת תל אביב cum laude מומחית ברפואה פנימית (2000) ובראומטולוגיה (2006) פרופ׳ חבר קליני באוניברסיטת תל אביב. מחברת מעל 100 מאמרים ופרקים בספרים בתחום הפמפ, המחלות הראומטיות והאוטואימוניות. מנהלת היחידה הראומטולוגית במרכז הרפואי שיבא.

מובילי קהילה

רם בלס
רם בלס
יו"ר מתנדב בעמותת ענבר למחלות ראומטיות, אוטואימוניות ודלקתיות. מטפל כבר למעלה מ-20 שנה באישתי ומתמודדים יחד עם ראומטיק ארטריטיס (RA).

דלקת פרקים

17/11/16 14:00
10 תגובות

יש לי דלקת פרקים, כ10 שנים בערך, כרגע אני מטופלת במטרוקוסט, אבל יש לי כאבים לא נורמלים ביד שמאל, וגם בגב תחתון. כשבועיים בערך. אנני יודעת מה לעשות. האם למישהו יש רעיון.


תגובות

תמי-29
17/11/16 15:14

זה נשמע כמו התלקחות,אם אין לך תור זמין לראומטולוג,כדאי לך ללכת לרופא משפחה שיכול לתת לך כדורים נוגדי דלקת או קורטיזון לתקופה מוגבלת.זה מה שהייתי לוקחת כשהיו לי התלקחויות.

אפרת_זיו
18/11/16 1:02

את במעקב? פנית לרופא שלך?

רונית-כהן
20/11/16 9:24

ברור שאני במעקב, בעבר לפני בערך שנתיים בערך אולי אפילו יותר , הדלקת נרגעה ואפילו לא לקחתי כדורים באופן קבוע.

Sides-David
18/11/16 10:26

באיזה דלקת מפרקים את מאובחנת?
מתי עשית לאחרונה, בדיקות דם,מדדי דלקת ו mri ?
הייתי ממליץ לך לקבוע לראומטולוג ולבקש מרופא המשפחה, את חבילת בדיקות הדם עבור הראומטולוג + ארקוקסיה שתעזור עד שתגיעי אליו...
 

רונית-כהן
20/11/16 9:21

תודה על תשובתך, יש לי דלקת מפרקים שגרונית. יש לי תור לראמוטולוג ביום שלישי הקרוב, ה22 לחודש, הבדיקות דם מגיעות לראמוטולוג דרך המחשב. העניין שהוא שעכשיו שבשתיי הידיים יש לי זרמים, אין לי כוח בידיים להרים כלום. זה פשוט סיוט התשובה של השקיעת דם, esr כתוב 23, האם זה תשובה טובה?

אפרת_זיו
20/11/16 9:29

מעולה שיש תור לרופא
נשמע שיש התלקחותאבל אני איני רופאה.
אין תשובה טובה או לא טובה בבדיקה :)
תוצאות בדיקות יש להשוות לתוצאות הקודמות שיש לך של אותה בדיקה, להוסיף נתוני קליניקה ולשקלל הכל יחדיו ולשם כך יש רופא :)
תרגישי טוב ובהצלחה!

רונית-כהן
20/11/16 9:35

תודה לך, אבל השאלה שלי האם את יודעת מה זה הזרמים האלה בכפות הידיים..?

ד--ר-חגית-פלג
מומחה כמוני
רופאה ביחידה הראומטולוגית בבית החולים הדסה עין כרם בירושלים . מומחית בפנימית וראומטולוגיה. 
20/11/16 19:47

זרמים בידים נובעים מפגיעה עצבית . לפגיעה כזאת יתכנו סיבות שונות . בחולה עם מחלת מפרקים שגרונתית יש לעתיים דלקת בשורשי כפות הידים שגורמת ללחץ על עצב העובר באיזור ואז יש נימול אופיניי. לעיתים נדירות ביותר  יש מעורבות דלקתית של העצבים במחלה.  יתכן נימוול ממקורות אחרים כמו לחץ על עצב צוארי באיזור המרפק  . בדיקת רופא ובמידה הצורך בדיקות עזר יכולות לאפיין את הבעיה. בנוגע לשקיעת דם .  ערך שקיעת הדם תלוי בגיל ( בדכ באישה יכול להיות ערך של גיל חלקי 2 + 5 )  ובגורמים נוספים כמו אנמיה ועוד.  כמו כן כדאי להשוות את הערך לבדיקות קודמות שלך.  יש אנשים שבדיקת הבסיס שלהם נמכה מאוד ואז 23 מהווה עליה משמעותית עבורם ויש אנשים ששקיעה כזאת היא תקינה עבורם . 

עלמהרון
13/12/16 19:20

היי, אמא שלי סבלה מדלקת פרקים חריפה עם פזוריאזיס, המליצו לה על תוסף טבעי והוא עשה לה פלאים בדלקת, הפחיד את רמת הדלקת  משמעותית לפי הבדיקות דם. אם את רוצה שלחי לי הודעה אגיד לך את שמו.

Sides-David
15/12/16 0:13

טוב שנחסמה. 
פירמידות וניצול חולים, לא כאן!!