מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר גרשון פינק
מנהל יחידת הריאות במרכז הרפואי קפלן.
דר-ניסים-אריש
דר-ניסים-אריש
בוגר הפקולטה לרפואה האוניברסיטה העיברית, ירושלים. מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה . רופא בכיר ביחידה למחלות ריאה במרכז הרפואי שערי צדק.
אורנה יריב
אורנה יריב
www.PhysioClick.co.il יועצת בכירה לפיזיותרפיה. פיזיותרפיסטית משנת 1989. בעלים, מנכל״ית ויזמית של פיזיוקליק- PhysioClick : המרכז הארצי לייעוץ מהיר, לווי והתאמה של פיזיותרפיה פרטית, מתוך מאות פיזיותרפטרפיסטים פרטיים בכל הארץ ובכל התחומים. טיפול בקליניקה, ביקור בית או יעוצי פיזיותרפיה און ליין . www.PhysioClick.co.il מרצה בכנסים וקורסים בארץ ובחו״ל למדתי באוניבסיטת תל-אביב ובית חולים "אסף הרופא".  מאז עוסקת בעיקר בחולי ריאות בגילאים השונים. בעבר 10 שנים במכון פיזיותרפיה ב"מכבי" בתחום האורטופדי, ובבית חולים ״ לניאדו״ בשיקום ריאות ובמחלקת ילדים בתחום הנשמתי. כל 30 שנות עבודתי עשיתי אלפי ביקורי בית למטופלים שסבלו מבעיות מכל הסוגים: בעיות אורטופדיות, נשימתיות, תפקודיות ועוד. שנים רבות טיפלתי בחולי CF כולל ליווי לחו"ל להשתלת ריאות. השיתתפתי בקורסי ריאות וכנסים רבים בארץ ובבלגיה. חברה באירגון ERS האירופאי למחלות ריאה. מוזמנים: https://physioclick.co.il
כמונינשימהעזרה-התייעצות-סטרידור?

עזרה-התייעצות-סטרידור?

18/11/16 14:33
3 תגובות

שלום רב! אני בן 15 וכבר כמעט כ10 שנים אני סובל מהתקפים של מה שנראה כמו סטרידור. תמיד נאמר שההתקפים יחלפו שאגדל אך כיוון שאלו לא חולפים אני די מוטרד.
הססימפטומים שלי בזמן התקף: תחושת אני נוחות בגרון, קושי בבליעה-כולל של נוזלים ורוק , שיעול יבש חמור, לעתים קוצר נשימה וקושי בנשימה לאחר מכן בדכ שיעול לחתי ונזלת. ההתקף מחמיר בעיקר בלילה ולרוב אני קם לפנות בוקר מקוצר נשימה. התחושה בזמן התקף מזוויעה ולעתים יש גם חום עד 38.5 אבל לא תמיד. תדירות ההתקפים משתנה והם יכולים להופיע בכל עונות השנה. עכשיו אני כבר בהתקף השני שלי בחודש האחרון. ההתקף נמשך בחלקו החריף מספר ימים אך שיעול עלול להימשך אפילו שבועיים אחרי.
בזמן התקף אני עושה אינהלציות של בודיקורט ונשיפת אויר קר אך השיפור מינימלי.

הבנתי שסטרידור בגיל הזה הוא מאוד נדיר ובדכ זה סימן לבעיה אחרת. האם צריך ללכת לרופא אא״ג או לרופא ריאות?

יש לציין כי יש לי רקע רפואי כללי- אני חולה צליאק ובנוסף אני בבירורים כמה שנים(3 בערך אך ההחמרה המסיבית זה בשנה האחרונה) למחלה(אין אבחנה) אך אגיד בכלליות כי הסימפטומים שלה הם דלקות חוזרות לא זיהומיות במערכת העיכול(כאבי בטן חזקים,שלשולים לעתים דמיים,בחילות וכו..), אפטות בפה, פריחות בעור מסוגים שונים, תסמיני ארטריטיס ועוד(בבירור לIBD, בכצ׳ט ועוד).

אז האם מדובר באסתמה בעצם? איזה עוד בדיקות כדאי לעשות?


תגובות

דר-ניסים-אריש
מומחה כמוני
בוגר הפקולטה לרפואה האוניברסיטה העיברית, ירושלים. מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה . רופא בכיר ביחידה למחלות ריאה במרכז הרפואי שערי צדק.
20/11/16 8:40

דולב שלום אכן זה נדיר לסובל מסטרידור עד גיל 15.
מציע 1. לפנות לרופא א.א.ג לביצע לרינגוסקפיה (הסתכלות עם מצלמה על מיצר הקול והאזור מתחת למיתרי הקול)
2. לפנות לרופא ראות לשלול אסטמה בבדיקת תגר מטכולין
3.להשלים את ההברור למחלה הסיסטמית(וסקוליטיס?) בהקדם.

Dolev
20/11/16 8:48

האם הלרינגוסקופיה חייבת להיות מבוצעת בזמן התקף סטרידור?

דר-ניסים-אריש
מומחה כמוני
בוגר הפקולטה לרפואה האוניברסיטה העיברית, ירושלים. מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה . רופא בכיר ביחידה למחלות ריאה במרכז הרפואי שערי צדק.
20/11/16 9:48

הבדיקה לא חייבת להיות בזמו התקףאבל רצוי כדי לבחון אם יש היצרות במיתרי הקול (בצקת וכו)
כמוכן  תפנה למרפאה אלרגיה לשלול אנגיואדמה (בצתק אלרגית) במיתרי הקול תוצאה מחשםיה לאלרגן.