מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)
כמוניגמילה מעישוןשאלה מנגמל מתחיל

שאלה מנגמל מתחיל

12/12/16 14:10
8 תגובות

שלום חברים,
נגמלתי לפני חודשיים ושבוע לאחר עישון של קופסא כ 15 שנה.
אני עדיין חווה מדי פעם, בערך פעם ביום חלש, ופעם ביומיים - שלשה חזק, תשוקה חזקה מאוד לסיגריה .
השאלה שלי אליכם היא האם ומתי זה נגמר, או נחלש באופן משמעותי ?


תגובות

שלום וברוך הבא לקהילה שלנו,

ברכות על הגמילה מעישון, כולנו יודעים כמה התהליך הזה קשה וכל הכבוד.

מה שאתה מתאר נורמלי לחלוטין וחלק מהתהליך. אני מניחה שאם תזכר בשבועיים הראשונים אחרי הגמילה מספר הפעמים החזקים היה גבוה יותר? וזה הלך ונחלש ועכשיו זה רק פעם ביומיים-שלושה...

זה ימשיך להחלש עם הזמן ולאט לאט החשק יופיע רק פעם בשבוע, ואז פעם בשבועיים ואז פעם בחודש וכו'. הקצב שונה מאדם לאדם. 

נגמר לחלוטין אף פעם, גם אחרי שנים של גמילה עדיין יכול להופיע (בדרך כלל בתגובה לארוע משמעותי) חשק עז לסיגריה. אבל, כל פעם שאתה מתמודד בהצלחה עם החשק הזה הופכת את הפעם הבאה ליותר קלה.

 

haruv
13/12/16 14:08

קיוויתי שתגידי אחרת... הלוואי שיום אחד זה פשוט לא יזיז לי. שלא ארגיש וואו איך היה מתאים סיגריה עכשיו...

צביצבי
12/12/16 20:53

חח צודקת ...הנתק עוזר עובדה.עם אישתי זה עובד..להפליא

 היי,

מבינה את ההרגשה, זה קצת מתסכל לחשוב שזה תמיד יהיה איתי. יכולה להגיד מנסיון ששמעתי מאחרים שאחרי שנים זה יותר כמו דגדוג שמופיע בדרך כלל ולא ממש חשק. קצת כמו המשפט שכתבת יש איזו סיטואציה ועולה המחשבה "היה מתאים עכשיו סיגריה" אבל לא מעבר לזה.

נילי-בראון
14/12/16 11:25

היי חרוב

מצטרפת לברכות על הגמילה מעישון :) 
גמילה מעישון היא תהליך מורכב...מה שיכול  "לעשות קצת סדר"  זה לחלק את התהליך לשלבים: הכנה, החלטה, ביצוע ותחזוק המצב החדש. בכל שלב יש דברים שאתה יכול לעשות כדי להקל על התהליך ולא רק לסמוך על כוח הרצון שלך שינצח במלחמה נגד החשק לעשן. אתה כבר בשלב התחזוק :)

החשק לעשן מתבטא אצל כל אחד קצת אחרת. יש כאלה שקשה להם יותר לעמוד בפניו ויש כאלה שיותר קל להם. עם הזמן החשק לעשן באמת הולך ודועך. מה שיכול מאוד לעזור זה לשים לב מתי הוא מגיע ולהיות מודע למחשבות שמגיעות איתו. 

מתי עולה לך המחשבה "וואו איך היה מתאים סיגריה עכשיו?" אם היית צריך להמשיך את המשפט מה היית אומר? היה מתאים לי סיגריה עכשיו כי.............?   זה כיף? מרגיע? כי מגיע לי פרס? כי אני חייב?

שים לב למחשבות האלה. הן אוטומטיות. לכל מעשן יש סט של מחשבות אוטומטיות שעולות כשהוא רוצה לעשן. לאחר הרבה שנים של עישון הן הופכות בראש לעובדות, ולא בטוח שמגיע להן המעמד הזה...:). כדאי לבדוק את ה"עובדות" האלה. האם יש מחשבות אחרות שכדאי לך לשנן כשעולות המחשבות האוטומטיות הישנות?

הבעת משאלה שיום אחד תשתחרר מהחשק הזה. שהוא לא יגיע יותר בכלל ולא תרצה לעשן. דמיין שהמשאלה שלך מתגשמת. איך זה מרגיש? המפתח להגשמת המשאלה שלך הוא במודעות לעצמך :למחשבות שלך, לרגשות שלך ולהתנהגות שלך. 

נשמח אם תמשיך לעדכן :)
 

haruv
14/12/16 12:03

כל פעם שאני מסיים איזה פרויקט בין אם איזה סגירה של עסקה או לסיים לסדר את הארון בגדים, בסוף כשאני מביט על התוצאה בסיפוק, אני רוצה סיגריה. כמו שאמרת פרס או משהו שכאילו יסגור לי מעגל. גם עכשיו כשקר בחוץ ואני מריח ורואה את העשן של אנשים זה גם עושה לי חשק. בשבועיים הראשונים של הגמילה כל פעם כשעלתה הדודא הייתי לוקח שוט וויסקי כדי לתת לעצמי שוק קטן שימלא את החלל. עכשיו זה קורה פעם בשבוע כדי שלא בטעות אדרדר לאלכוהול ואדגיש שלא תיבהלו שאני לא בכיוון בכלל רק משתף קצת. אני מנסה לדמיין שאני לא ארצה יותר לעשן לעולם. מצד אחד זה מעולה ומשחרר מצד שני משהו בי מספיד את הסיגריה שלעולם לא אעשן... ברור לי שאת הטעות עשיתי כשהתחלתי לעשן ואני כאילו פה מבקש בקשות גדולות מדי, אבל זה דווקא מנחם אותי כשאתם כותבים, סך הכל הכאב סביר ואפשר לחיות איתו. תוך כדי כתיבה התעודדתי :-) תודה

נילי-בראון
15/12/16 18:47

הי, מה נשמע?

אהבתי את התיאור שלך שמצד אחד זה משחרר לחשוב שהשתחררת ומצד שני משהו בך מספיד את הסיגריה. זה ממש ככה. מורכב. מצד אחד אתה מוותר על משהו שהיה חלק מחייך ומצד שני שמח שנפטרת ממנה כי היא כבר הפכה לעול. עם הזמן תלמד לסיים פרויקטים בלעדיה, לסדר את הארון בלעדיה ולתת לעצמך פרסים אחרים. אל תוותר על הפרסים, להיפך - עכשיו מגיע לך יותר כי עשית מאמץ לשפר את הבריאות שלך. 
אתה לא מבקש בקשות גדולות מדי. תהיה סבלני, השיפור מגיע עם הזמן כשעושים את התהליך הזה נכון - לאט, באהבה ולא במלחמה, והכי חשוב - לא לשכוח מה הסיבות שהחלטת להיגמל. לא לתת לנוסטלגיה לצבוע את הכל בוורוד...:)

haruv
18/12/16 10:47

תודה לך וליעל על התשובות והאכפתיות, נרגעתי קצת מתאר לעצמי שמדי פעם יהיו תקופות כאלה ונהיה בסדר. לאותם אלה ששוקלים להיגמל אני רוצה לומר מנסיוני הדל דבר חשוב: תדעו שזה אמנם לא קל, אבל גם לא כזה קשה כמו שחושבים. כתבו כבר מעליי ובצדק הדמיון מטעה ומתנפץ אל המציאות, תעברו כמה ימים של קריז ואחרי כך נרגעים לאט לאט. בהצלחה לכולנו.