מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

דר' זהר לנדאו
דר' זהר לנדאו
מומחית ברפואת ילדים ובאנדוקרינולוגיה וסוכרת בילדים ומתבגריםמנהלת השירות לאנדוקרינולוגיה וסוכרת בילדים במרכז הרפואי 'וולפסון'.בנוסף, עובדת במכון לסוכרת נעורים של 'מכבי' ברעננה ומקבלת במרפאתי בצפון תל אביב באופן פרטי ומבוטחים של 'כללית מושלם'.יש לי הרבה ניסיון בטיפול בסוכרת מסוג 1 בילדים, מתבגרים ומבוגרים צעירים. כמו כן אני יוזמת ושותפה למחקרים רבים העוסקים בסוכרת מסוג 1 ואנדוקרינולוגיה.כל הצדדים הקשורים לטיפול בסוכרת מסוג 1 (טכנולוגיה, היבטים רגשיים ותזונתיים) מאד קרובים לליבי. 
ד
ד"ר מיכל גילאון
דיאטנית קלינית ואפידמיולוגית. בעלת תואר ראשון בתזונה קלינית מהאוניברסיטה העברית, ודוקטורט בחוג לאפידמיולוגיה ורפואה מונעת באוניברסיטת תל אביב.עובדת במכון לאנדוקרינולוגיה וסוכרת במרכז שניידר לרפואת ילדים ובקליניקה פרטית בגבעתיים.בעלת ניסיון רב בהתאמת הטיפול התזונתי בסוכרת מסוג 1 בגילאים השונים, באופן אישי לכל אחד בהתאם לצרכיו ולהעדפותיו. הטיפול כולל התאמה של התזונה לטכנולוגיות החדשות בטיפול בסוכרת (משאבות אינסולין, סנסורים) ובסוגים חדשים של אינסולין.בנוסף לעבודה הקלינית, מרצה במסגרות אקדמיות שונות ומרכזת מקצועית של הקורס הטיפול התזונתי בסוכרת לדיאטניות באוניברסיטת תל אביב.  
ד
ד"ר אביבית כהן
רופאה פנימית ואנדוקרינולוגית ביחידת הסוכרת בהדסה עין כרם ומנהלת מכון סוכרת של מכבי שירותי בריאות בירושלים.
שרון לוטן פסיכולוגית
שרון לוטן פסיכולוגית
פסיכולוגית רפואית מומחית. בעלת ניסיון רב בעבודה עם מבוגרים המתמודדים עם השמנה, לפני ואחרי ניתוח בריאטרי, במסגרת טיפול פרטני או קבוצתי. בנוסף מטפלת במבוגרים ובני נוער המתמודדים עם מצבים רפואיים שונים במטרה לקדם את בריאותם הגופנית ורווחתם הנפשית. עובדת במסגרת ציבורית ובקליניקה פרטית.

מובילי קהילה

בתיה קריטי
בתיה קריטי
אחראית תחום זכויות באגודה לסוכרת נעורים (סוג 1) הנגשת זכויות בסוכרת סוג 1 לכלל הקהילה ועזרה במצוי הזכויות מול גופים ממשלתיים שונים. מתן מענה לקהילת הסוכרתיים סוג 1 בכל הגילאים ובני משפחותיהם
כמוניסוכרת סוג-1שאלה לצוות המומחים

שאלה לצוות המומחים

08/01/17 13:00
1 תגובות

שלום, אני חולת סכרת מזה 3 שנים. כשאובחנתי לראשונה על ידי רופא מומחה סכרת נאמר לי שיש לי סכרת מסוג 1 שמופיעה בגיל מבוגר (אני בת 43) ויש היסטוריה משפחתית של מחלה זו במשפחתי.
כיום אני מטופלת אצל רופאת משפחה שהיא בעלת התמחות מסוימת בנושאי סכרת גם כן, והיא חושבת שיש לי סכרת מסוג 2.
השאלה שלי איזו בדיקה יכולה לעשות אבחנה סופית לגבי סוג הסכרת שיש לי?


תגובות

ד-ר-אביבית-כהן
מומחה כמוני
רופאה פנימית ואנדוקרינולוגית ביחידת הסוכרת בהדסה עין כרם ומנהלת מכון סוכרת של מכבי שירותי בריאות בירושלים.
09/01/17 11:50

שלום חלי
האבחנה בין סוכרת סוג 1 לסוכרת סוג 2 בגיל המבוגר אינה תמיד חד משמעית.
מאפיינים התומכים בהיותה של הסוכרת סוג 1 הינם בין היתר: העדר סיפור משפחתי של סוכרת סוג 2, סיפור משפחתי של סוכרת סוג 1 או מחלות אוטואימוניות נוספות (כגון בבלוטת התריס) אצל המטופל עצמו או בני משפחה, העדר עודף משקל, בדיקות דם חיוביות לנוגדנים ייחודיים לסוכרת סוג 1, צורך באינסולין בזמן האבחנה.
לפעמים האבחנה נשארת "לא ברורה" לאורך שנים רבות.
לכן, בחלק מהמקרים, אין בדיקה "חד משמעית" אלא יש סימנים תומכים לכאן או לכאן.
ישנם גם סוגים נוספים של סוכרת מלבד 1 או 2.
ייתכן וכדאי לפנות לייעוץ מרפאתי אצל אנדוקרינולוג בכדי לנסות לחדד את האבחנה