מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

סימה לבני
סימה לבני
רוקחת בכירה, מנהלת המרכז לייעוץ תרופתי אישי, מחברת הספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי". לבני עוסקת בהפצה והטמעה של מאגרי מידע תרופתיים בחברת "זיעור". בעברה, ניהלה את בתי המרקחת של בתי החולים "הלל יפה" ו"רמב"ם". סימה שמה לה למטרה לקדם את הרוקחים כיועצים ורוקחים קלינים כמומחים לתרופות, כחלק מהצוות הרפואי. היא נותנת הרצאות ברחבי הארץ לקידום הניהול העצמי של התרופות באמצעות איתור מוקדם של בעיות שנובעות מתרופות, והספר "לעשות סדר בתרופות ובתוספים - בעידן שבו המידע אינסופי" הינו באותו עניין.
ליאת נסים
ליאת נסים
רוקחת קלינית בקופ"ח מאוחדת תואר ראשון בביולוגיה תואר שני ברוקחות קלינית וניהול רגולטורי
רוקחים קליניים- אוני
רוקחים קליניים- אוני
כל המשיבים הינם רוקחים מוסמכים הלומדים בבית הספר לרוקחות של אוניברסיטת בן-גוריון, במסלול לתואר שני ייחודי לרוקחות קלינית קהילתית וניהול רגולטורי (MSc) של בית הספר לרוקחות באוניברסיטת בן גוריון. המענה ניתן על ידי רוקחים מוסמכים במסגרת שיתוף פעולה ייחודי בין "כמוני", לבית הספר לרוקחות שבאוניברסיטת בן גוריון וזאת כחלק מקורס ייעוץ רוקחי תרופתי מתקדם, המקנה בין היתר מיומנויות מעמיקות בייעוץ ותשאול רוקחי ובמתן מענה לבעיות הקשורות בטיפול התרופתי, את הקורס מרכזים ומנהלים פרופ' איל שורצברג וד"ר אורלי שמעוני. .
ד
ד"ר פזית שקד רוקחת קלינית מומחית
שלום. אני ד"ר פזית שקד, רוקחת קליניתמובילה ופורצת דרך בישראל, היחידה בעלת תעודה מארה"ב של מומחית בטיפול תרופתי בקהילה. מאחוריי 23 שנות ניסיון שבהן הבאתי אלפי מטופלים בארה"ב ובישראל לאיזון תרופתי ובריאותי. צמצום תרופות מיותרות, איזון מחלות דרך תזונה ומניעת תופעות לוואי מתרופות הם נר לרגליי. במהלך שנות עבודתי התמקצעתי בנושא הטיפול בסוכרת וכיום אני משלבת הדרכה וליווי תזונתי יחד עם טיוב הטיפול בתרופות. בעבודה שלי משולבים יחס אישי חם, עוטף ומתחשב למטופלים ומקצוענות בתפירת הטיפול התרופתי היעיל והבטוח ביותר תוך השגת שיתוף פעולה מיטבי של הרופאים איתם אני מתקשרת באופן אישי לגבי כל מטופל/ת. לאחר תואר ראשון ברוקחות באוניברסיטה העברית השלמתי תואר ד"ר ברוקחות קלינית באוניברסיטת דוקיין בפיטסבורג, פנסילבניה בארה"ב, סטאג' בבית חולים Albert Einstein Medical Center בפילדלפיה, פנסילבניה. שימשתי 8 שנים כמנהלת שירותי רוקחות קלינית בבית חולים St. Mary Medical Cente בפרברי פילדלפיה , 13 שנים כרוקחת קלינית ב"שרותי בריאות כללית" ומזה 12 שנים נותנת שירות פרטי בלבד במסגרת הקליניקות בתל אביב וחדרה
כמוניתרופות ורוקחות גמילה מאלפרליד חצי כדור של 0.25 מג

גמילה מאלפרליד חצי כדור של 0.25 מג

09/01/17 21:56
5 תגובות

ערב טוב

הנני סובל מתופעות של הפרעת חרדה וכדי לעבור את התקופה אני נוטל מזה 3 שבועות חצי כדור של המינון הכי נמוך 0.25 מג לפני שינה , זה עוזר להעביר את הלילה בלי תופעות , לגבי שעות היום אני כמעט ולא נוטל את החצי כדור השני גם בגלל הנהיגה לעבודה וגם מהפחד שלא להיות לא ממוקד או צף בעבודה , נטלתי את הכדור רק פעמיים  בשיות היום במקרים קיצוניים שחוויתי התקף פאניקה, אני מעונין לרדת מהכדור בכלל ולהתחיל טיפול פסיכולוגי בשילוב עם אלטרנטיבי או שילוב תרופתי כמו ssri,  ידוע לי כי הכדור מאוד ממכר, בגלל שאני כבר לוקח חצי כדור במינון הכי נמוך איך אפשר במקרה זה להיגמל ? הרי אי אפשר כבר לחצות אותו במינון יורד של 25% אני מניח, (לפי ההמלצה של דר דמארי בשרשורים של הודעות קודמות)  מה עלי לעשות ? אני גם מאוד חושש שאם אדלג על לילה שלם ולא אקח כדור, תהיינה תופעות לוואי של הגמילה ..אשמח לתשובות, תודה מראש


תגובות

סימה-לבני
12/01/17 9:11

שלום רב,

מאחר שאתה לוקח אלפרליד Alprazolam שהוא ממשפחת הבנזודיאזפינים, במינון כל כך נמוך, וגם זמן יחסית מאד קצר, באפשרותך לנסות להפסיק בבת אחת, או בהדרגה על ידי כך שתקח יום כן, יום לא, ואח"כ יום כן, ויומיים לא, וכן הלאה, עד שתתעורר בקר אחד ותגלה שחלף שבוע בלי שלקחת את הכדור ונגמלת.

אלא שכדאי להתחיל את תהליך הגמילה, תוך כדי טיפול בגורם לחרדה, שכן כל זמן שהגורם לחרדה לא מטופל, הכדור בעצם נחוץ.

מכאן שהסדר הנכון הוא לפנות לטיפול הפסיכולוגי שכתבת עליו, עם או בלי טיפול אלטרנטיבי, כדאי לעשות זאת בליווי של הרופא המטפל העיקרי שלך, זה שמכיר את כל הסיפור וההסטוריה שלך כדי שאם נכון, אזי הוא יציע לך SSRI כמו שכתבת, אבל אולי זה לא הטיפול המתאים, ואולי צריך לתת צ'אנס קודם לטיפולים שאינם פרמקולוגים.

אני מקווה שגם אתה מרגיש, שיותר חכם לטפל בגורם לחרדה ולנסות להשתלט עליו, מאשר להחליף טיפול תרופתי אחד בטיפול תרופתי, או אלטרנטיבי אחר.

לעלון לצרכן של אלפרליד הקלק כאן.

מקווה שעזרתי קצת,


בברכה,
סימה לבני
רוקחת
המרכז לייעוץ תרופתי אישי
www.mypharmacist.co.il
מחברת הספר: "לעשות סדר בתרופות"
 

אורן88
12/01/17 19:09

סימה המון תודה על התשובה, אני מתחיל השבוע טיפול פסיכולוגי עבור החרדה שאני מניח שיקח יותר זמן לטפל מאשר טיפול תרופתי  , ידרש אני מניח מס שבועות פלוס הייתי אצל הפסיכאטרית שנתנה לי כדור סרנדה, 25 מג לשבוע הראשון ו50מג ל3 שבועות הבאים שאחרי, אמרה שאקח את האלפרליד במקביל לסרנדה עד שהכדור ישפיע.
במידה ובכל זאת אחליט לקחת לחודש הקרוב במקביל לסרנדה גם את חצי הכדור השני של האלפרליד בשעות היום כי לאורך זמן כבר הגוף מתרגל לכדור , והסיפטומים מציקים, האם תהליך הגמילה של כדור שנלקח פעם ביום 0.25 מג בעוד חודש יהיה קשה הרבה יותר , האם אני עלול להיות כבר מכור לכדור בשימוש של חודשיים ? 

סימה-לבני
13/01/17 15:33

שלום רב,

האמת היא שאי אפשר לדעת.
התגובה היא אינדיבידואלית לגמרי.

בברכה,

סימה

Bentf
04/06/17 12:24

אני כבר סובל מחרדות שבועיים עשיתי את כל הבדיקות האפשריות וזה רק חרדה 

אני כבר מותק ורוצה ללכת לטיפול אבל אני לא יןדע איזה טיפול הכי טוב אשמח שתעזרו לי 

אורן88
04/06/17 14:22

שלום לך

תפנה אלי בבקשה בהודעה פרטית

תודה