מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

פרופ' אהוד גרוסמן
פרופ' אהוד גרוסמן
בוגר בית הספר לרפואה בתל-אביב. לשעבר מנהל מחלקה פנימית ד' והיחידה ליתר לחץ דם במרכז הרפואי ע"ש שיבא. לשעבר מנהל האגף הפנימי במרכז הרפואי ע"ש שיבא, פרופ' מן המנין ומופקד על קתדרה ליתר לחץ דם באוניברסיטת תל אביב. לשעבר דיקאן בית ספר לרפואה באוניברסיטת תל אביב כיום נשיא אוניברסיטת אריאל
פרופ עדי לייבה
פרופ עדי לייבה
מנהל המכון לנפרולוגיה ויתר לחץ דם בבית החולים האוניברסיטאי אסותא אשדוד ומנהל מרפאה מייעצת בפנימית, מחלות כליה ולחץ דם במרפאת מומחים בקרית אונו (מרב מרכזי בריאות, הדובדבן 7 קרית אונו ) מומחה ברפואה פנימית , בנפרולוגיה וביתר לחץ דם, פרופסור מן המניין באוניברסיטת בן גוריון ופרופ. משנה באוניברסיטת הארוורד,ארה"ב. בשנים 2016-2022 שימשתי כנשיא החברה הישראלית ליתר לחץ דם. מומחה בפנימית, הן מתל השומר, והן מבית חולים Mount Auburn בקיימברידג', מסצ'וסטס. סא"ל במיל., יועץ קצין רפואה ראשי למחלות כליה ויתר לחץ דם, ומנהל תחום מחלות כליה ויתר לחץ דם בקופות חולים "מכבי" ו"לאומית". מייסד ויו"ר החוג הנפרולוגי הישראלי פלסטיני בהר"י. בקרו באתר של פרופ' עדי לייבה www.profleiba.com ניתן להתייעץ בווטסאפ דרך האחות אחראית המרפאה , הגב. סיגלית ארי-עם ( RN)- 054-541-9992
כמונילחץ דםהאם יש טעם להמשיך טיפול בלחץ דם שירד בעקבות דיטה ואחרי שינוי בתזונה

האם יש טעם להמשיך טיפול בלחץ דם שירד בעקבות דיטה ואחרי שינוי בתזונה

24/01/17 12:45
4 תגובות

אני גבר בגיל 63 , מדידות לחץ הדם מתבצעות בבית פעמיים - שלש פעמים ביום - השוותי את המדידה במד לחץ הדם שלי מול מדידת לחץ הדם של הרופא כמה פעמים ויצא תקין תמיד.
בעבר סבלתי מיתר לחץ דם עם קשיי איזון וקיבלתי טיפול תרופתי.
ערכי הילד היו כ 180/110 ללא טיפול וירדו ל 140/90 עם תרופות.
בתקופה ההיא קיבלתי אקספורג' (דופלקס) 160/10 וגם פמיד (פעם ביום)
לפני שלש שנים עשיתי דייטה שבה ירדתי 25 קילוגרם ממשקלי ועוברתי לתזונה דלת שומן ודלת מלח .
בעקבות זאת לחץ הדם שלי ירד לערכים של 130/90 ללא תרופות ועם תרופות ירד לערכים מאד נמוכים והרגשתי רע ולכן הפסקתי לקחת את הפמיד לחלוטין ומהאקספורג' אני לוקח חצי כדור ביום.
לחץ הדם שלי כיום עם חצי כדור אקספורג' הוא 120/80 - 117/70 וללא תרופות בכלל הוא 130/90 .
המצב הזה יציב כבר שלש שנים .
השאלה היא האם להמשיך עם החצי אקספורג' והלחץ הדם הנמוך (שהוא קצת מתחת ל120/80), או שעדיף להפסיק בכלל לקחת תרופות ולחיות עם לחץ הדם הבינוני - 140/90 .
הרופא בדעה שלתרופה ...יש תועלת נוספת .. אבל הוא גם בספק בנושא זה.

בנוסף - בעבר סבלתי גם מיתר שומנים בדם- טריגליצרידים מעל הנורמה, וכולסטרול - בינוני- גבוה. ומאז אני מקבל סימבסטטין 20 מ"ג ליום היום הערכים של השומנים בדם נמוכים ותקינים (עם הסימבסטטין , לא ניסיתי להפסיק את הסטטין)
במשפחה שלי יש היסטוריה של מחלות לב ויתר לחץ דם.
לא מעשן , לא שותה אלכהול, אוכל ללא מלח , ללא סוכר, שומר על דיטה דלת שומן , רבת סיבים ירקות פירות, ודלת קלוריות (כמו דיטה ים תיכונית +דש...) המשקל יציב כבר שלש שנים BMI24 .
פעילות גופנית - יוגה ותרגילי כוח והליכה 20 -30 דקות ביום .


תגובות

שלום לך
נשמע לי שאתה מאוזן היטב מכל הבחינות, מרגיש טוב, לא סובל מתופעות לוואי מהטיפול התרופתי שאתה מקבל, ולכן לא מוצאת סיבה לשנות את הטיפול. אני גם לא הייתי ממליצה לעשות כל כך הרבה מדידות של לחץ הדם ביום, אפשר מדי פעם למדוד, בשעות שונות בימים שונים. מדידות תכופות נדרשות רק אם משנים טיפול ו/או יש תקופה שיוצאים מהאיזון.

avi5199
30/01/17 12:10

תודה רבה .

 

adanegev
13/02/17 15:12

היי אבי, מרגישה הזדהות לתהליך שעברת, גם אני ירדתי במשקל ושומרת על אורח חיים בריא זה בהחלט משפר משמעותית את כל המדדים ואיכות החיים. עברתי לתוספי תזונה טבעיים שעזרו מאוד לאיזון לחץ הדם ובכלל לתחושה כללית טובה ואני מרגישה אנרגטית.

אבי519
20/02/17 11:13

תודה על ההזדהות. הרבה בריאות.