כמוניחוט שדרהפריצת דיסק צוואר. יום הידיעה

פריצת דיסק צוואר. יום הידיעה

30/01/17 22:03
12 תגובות
שלום, היום נודע לי אחרי שראיתי איך נראה הגיהנום, ויש, והוא כואב עד מוות, פריצת דיסק צווארית, שתיים אפילו, עפ"י צילום רנטגן.
זה כמו שהודיעו לי "יש לך מחלה סופנית"
היה לי התקף כאב נוראי, מה לא קיבלתי? זריקות, כדורים בכל הצורות הצבעים והשמות שאין לי מושג לבטא, מאנטי דלקתיים, משככי כאבים ונפשיים, השבוע יש לי סי טי, אני רקדנית והידיעה הזו משולה לפסנתרן שנשברו לו האצבעות. האם מתמודדים עם זה? כמה זמן עד לשיפור? לקחתי פיזיטרפיסט פרטי. נאמר לי שאוכל להיות פעילה כרגיל, מחלימים מזה? אני לא רוצה את זה בחיים שלי, בכל מחיר ודרך. מצידי ניתוח שיעיף ממני את הצרה הזו. ככ שמרתי על התנועה, חימום והרפייה. כולם בהלם. בא לי למות :(
בהתחלה חשבו קרעים מקרוסקפיים בשריר הזרוע הימני. דלקת בשרירים. ואז מהיד הכאב הגיע מהר לצוואר, חודש של סיוט מתמשך

12 תגובות

עדי-12
31/01/17 15:09
יעלה 9 יקרה כל האמפטיה וההבנה שלי למה שעובר עליך   - מ- ידע אישי. עברתי, ועוברת הכול על בשרי. (כלומר על החוליות הצוואריות שלי :) התחיל ב-2 פריצות לפני 18  שנה. עכשיו  כבר 4... מניסיוני...
יעלה 9 יקרה

כל האמפטיה וההבנה שלי למה שעובר עליך   - מ- ידע אישי. עברתי, ועוברת הכול על בשרי. (כלומר על החוליות הצוואריות שלי :) התחיל ב-2 פריצות לפני 18  שנה. עכשיו  כבר 4... מניסיוני - כל הנוירוכירורגים יציעו לך ניתוח. עם ובלי ניתוח זה סיפור לא פשוט. ראיתי הרבה הסתבכויות. (בלשון המעטה). אבל ברור שיש גם הצלחות. הימור לא קל.

לפני ההחלטה שלך תתיעצי, ועוד תתיעצי ותחשבי . אל תרוצי - למרות הכאב. אולי יש לך סיכוי טוב גם עם ניתוח...

תשקיעי מחקר ומחשבה. ומה שתחליטי שיהיה לך בהצלחה .  

תרגישי טוב והעיקר, נסי לשמור על המורל. מצב רוח ירוד רק יקשה עליך. ליבי איתך.
איציק-66
01/02/17 12:45
גם אני עברתי את החוויה, על אף שאין מקרה אחד דומה למשנהו. כדאי לשמור על פרופורציה, יש דברים קשים יותר. נכון שאם את רקדנית, התסכול והבעיה מועצמים שבעתיים, ובכל זאת... לפני כחצי שנה התפתיתי לעבור ניתוח -...
גם אני עברתי את החוויה, על אף שאין מקרה אחד דומה למשנהו. כדאי לשמור על פרופורציה, יש דברים קשים יותר. נכון שאם את רקדנית, התסכול והבעיה מועצמים שבעתיים, ובכל זאת... לפני כחצי שנה התפתיתי לעבור ניתוח - יחסית מהיר וקל - אצל ד"ר דוידוביץ מרעננה. הוא חביב, הוא מציע שיטה ניתוחית שונה ושיקום מהיר, אבל - - - חבל על הזמן. אחרי שהניתוח שלי נכשל, פתאום שמעתי מכל הכיוונים חוות דעת דומות מפי רופאים ואנשי מקצוע בתחומים משיקים. פתאום כל אחד ידע להסביר, שאין לו מספיק קבלות, ושגם אני הייתי עוד שפן ניסוי. לקח לי פחות משבוע להבין שהמצב נשאר כשהיה.

מכאן עברתי אל כמה וכמה רופאים קונבנציואליים. לא אחד, לא שניים, ואפילו יותר משלושה. בסופו של דבר, באופן אקראי, התפנה תור לניתוח בתל השומר. ניתח אותי ד"ר רן הראל, יד ימינו של ד"ר נחשון קנולר. חלפו למעלה מחודשיים וכמעט שכחתי...

נכון, החודש הראשון הוא בעייתי. זאת תקופת החלמה לא נעימה, אבל אחר כך כאילו לא היה.

אם תהיינה שאלות, אשמח להשיב לכל פניה. yrath@015.net.il
עדי-12
01/02/17 15:31
איציק 66 

כמה חוליות? קיבוע? הצרות תעלה?  גישה קדמית או אחורית?

תודה  ותהיה בריא 

עדי 12

 
איציק-66
02/02/17 10:02
הניתוח שלי בוצע בגישה קדמית (למעשה, גם זה שקדם לו, שעשה ד"ר דוידוביץ), והוא כלל קורפקטומיה C6 ודיסקקטומיה C7-D1 וקיבוע. קדם לניתוח לחץ על חוט השדרה, כאבים ונימול ביד שמאל. כל אלה נעלמו.
פרופ--עמירם-כ--ץ
מומחה כמוני
03/02/17 16:19
בהנחה שמדובר אמנם בכאבים שנגרמו עקב לחץ של דיסק בעמוד השדרה הצווארי ושהכאבים אינם מלווים בחסר נוירולוגי, כדאי בכל החלטה להתחשב בעובדות הבאות: 1. מדובר באחת מצורות ההתבטאות של שינויים ניווניים בעמוד הש...
בהנחה שמדובר אמנם בכאבים שנגרמו עקב לחץ של דיסק בעמוד השדרה הצווארי ושהכאבים אינם מלווים בחסר נוירולוגי, כדאי בכל החלטה להתחשב בעובדות הבאות: 1. מדובר באחת מצורות ההתבטאות של שינויים ניווניים בעמוד השדרה. 2. כאבים שנגרמים ע"י שינויים ניווניים מופיעים לרוב בהתקפים שאחרי זמן, שלפעמים יכול להיות ארוך, פוחתים או חולפים. 3. סילוק הדיסק או הפחתת לחץ בתעלת השדרה עשויים להפסיק את הכאבים, אבל לא ימנעו הופעה או התבטאות של שינויים ניווניים נוספים. 4. בעוד שיש אפשרות שהכאב יחלוף עם הזמן מאליו, אין ביטחון שהתערבות טיפולית כלשהי אמנם תגרום להיעלמות הכאב, אף כי בהחלט יש סיכוי שהתערבות כזו תביא להיעלמות הכאב. 5. לניתוחים בעמוד השדרה הצווארי יתכנו סיבוכים, ביניהם החמרת כאבים, שיתוק של 4 הגפיים ואיבוד השליטה במתן שתן וביציאות. האנשים שקרו להם סיבוכים כאלה עשויים לראות את הגיהינום שתואר, כגן עדן עלי אדמות.
לכן: החשוב ביותר הוא לעבור בדיקה נוירולוגית ולדעת אם יש התדרדרות נוירולוגית, בעיקר: האם מופיעה חולשה שהולכת ומחמירה בגפיים. במקרה זה חשוב להגיע להערכת מנתח שדרה מהר ככל האפשר. אם אין התדרדרות כזו, צריך קודם כל לנסות למצוא טיפול שמרני שכן מפחית את הכאבים במידה מספקת, להתאזר בסבלנות ובהתאם למהלך לשקול בכובד ראש את המשך הטיפול. לא בטוח שמחיר כלשהו ישיג את התוצאה המקווה ועבור כל טיפול שייבחר נדרשת הערכה זהירה של הסיכויים להשיג באמצעותו את הפחתת הכאבים והאפשרות לחזור לרקוד מול הסיכונים האפשריים שלו.
יעלה9
03/02/17 17:51
תודה לתשובתכם.בנתיים אני בוכה על מר גורלי, לא רק מהכאב, יותר מכעס ואומללות, החיים נעצרו, תכניות, הופעות, פעילויות התנדבותיות בקהילה, עבודה, אני כועסת , כל כך כועסת, מפוצצת במשככי כאבים ודמעות, אין לי ...
תודה לתשובתכם.
בנתיים אני בוכה על מר גורלי, לא רק מהכאב, יותר מכעס ואומללות, החיים נעצרו, תכניות, הופעות, פעילויות התנדבותיות בקהילה, עבודה, אני כועסת , כל כך כועסת, מפוצצת במשככי כאבים ודמעות, אין לי כבר יחסי משפחה נורמאליים עם הבעל והילדים, חיי חברה, נכנסתי לשבוע הרביעי של כאב ואין לי כח יותר, אני רוצה את החיים שלי בחזרה, דווקא עכשיו כשהכל הסתדר והצליח.
הכאב מתרכז בצוואר מאחור, במקום הנמוך, זרמים חדים וחיים, אין לי חולשה בגפיים אך הזרוע כואבת, הראש כבד, הצוואר עייף מנסיונות להחזיקו. מנוחה מכאיבה. פעילות מקלה, השרירים בשכם ימין כדוריים מכיווץ, עשיתי סי טי בחמישי, טרם נצפה, אני מותשת מוזנחת כואבת ועייפה כבר לא דומה למה שהייתי, אישה רקדנית זוהרת רעיה אם פעילה אלא שבר כלי, הפיזיוטרפיסט חושב שלא מדובר בפריצת דיסק כמקור הכאב בגלל כח והתנגדות שווים בזרועות אלא קבוצת שרירים שתפוסה ככ חזק על עצב, מי יודע, נמאס לי
גסיקה-36
14/02/17 18:03
היי. אני כל כך מזדהה איתך ומרגישה כאילו אני כתבתי את הדברים. תוכלי לקרוא שאלות שלי פה. לפני שנה וארבעה חודשים החלו לי כאבים בצוואר בשכם שמאל ויד שמאל. אובחנה פריצת דיסק צווארית עם לחץ על השורש (בדיעבד...
היי. אני כל כך מזדהה איתך ומרגישה כאילו אני כתבתי את הדברים. תוכלי לקרוא שאלות שלי פה. לפני שנה וארבעה חודשים החלו לי כאבים בצוואר בשכם שמאל ויד שמאל. אובחנה פריצת דיסק צווארית עם לחץ על השורש (בדיעבד גיליתי שהפריצה הענקית הייתה שם במשך שנים מעיון בבדיקת אםאראיי שנעשתה לי לאחר לידת בתי הבכורה). כשזה קרה בתי הקטנה הייתה רק בת חצי שנה. לא הרמתי אותה מאז ועד היום. פיזיותרפיסטית בטיפול רשלני החמירה את כאביי עד שגיליתי את הגיהנום כפי שכתבת. שום תרופה לא עזרה. חיי נקטעו בבבת אחת. מאשת קריירה, אמא ואשה הפכתי לשבר כלי. לאחר 5 חודששים החלטתי שזהו. שאני חוזרת לחיות ובעצת ד"ר דוידוביץ עברתי ניתוח. הניתוח לא עזר והכאבים רק הגיעו לתהומות עמוקים יותר. מאשה צעירה ומצליחה שמג'נגלת כל היום הפכתי לאשה כאובה טמוגבלת. גם לי פיזיותרפיסט אמר שהכאבים הם מלחץ שרירים על העצב אך כל עיסוי שעשה לי בצוואר(חודשים אחרי הניתוח) החמיר את המצב. ניסיתי ליריקה ושאר ירקות. דיקור סיני. הידרותרפיה ופלדנקרייז. . אין לי מושג מה לעשות. ממתינה כבר לייעוץ שלישי עם נוירוכירורג. משך הזמן מתסכל יותר. כשהכל התחיל לא חשבתי שזה יקרה. לך אני מאחלת שיחלוף במהרה. מניסיוני רק אעיד שכל טיפול או מגע במקום (למעט דיקור) רק החמיר את מצבי. אני מתגעגעת ככ למי שהייתי ומקווה שיימצא טיפול כלשהו שיחזיר לי איכות חיים. תשמרי על עצמך ואני מאחלת לך שאצלך יהיה אחרת. אל תמהרי לניתוח.
פרופ--עמירם-כ--ץ
מומחה כמוני
03/02/17 22:16
תוכלי לקבל ייעוץ במרפאה לשיקום שדרה בלוינשטיין.
איציק-66
14/02/17 19:14
הדבר הכי מדהים הוא שרבים - ואני ביניהם - מתפתים ל"חצי ניתוח" בשיטת ד"ר דוידוביץ ו"אוכלים אותה" פעמיים. הפיתוי הוא בקלות הניתוח, בשחרור המהיר מבית החולים, כשעתיים אחרי הניתוח, ...
הדבר הכי מדהים הוא שרבים - ואני ביניהם - מתפתים ל"חצי ניתוח" בשיטת ד"ר דוידוביץ ו"אוכלים אותה" פעמיים. הפיתוי הוא בקלות הניתוח, בשחרור המהיר מבית החולים, כשעתיים אחרי הניתוח, בהיעדר הצורך להתהלך עם הצווארון המעיק וכו'

מאז אותו ניתוח אני שומע עוד ועוד ועוד עדויות, גם מרופאים וגם מחולים ש"לא הצליח" להם, כמו שכותבת גם ג'סיקה. גם הרב פירר אמר לי שאין לד"ר דוידוביץ מספיק הוכחות להצלחת שיטתו.

לא אכפת לי שהוא עושה כסף, ואין לי רגשות נקם, אבל לדעתי חשוב להפיץ את הדברים, כדי שכל אחד יעשה את השיקול שלו, ואולי הצלנו עוד אחד מניתוח מיותר, שאחר כך ממילא צריכים לתקן אותו...
עדי-12
14/02/17 22:25
בהמשך  למה שכתבו כאן איציק 66 ואחרים: שימעו בתשומת לב רבה את כל אלה שהתנסו ונותחו על ידי דר דוידוביץ, שעסק הרבה בפרסום עצמי, שטוען שיש לו "שיטה" שרק הוא והמורה של מכירים (אין דבר כזה בר...
בהמשך  למה שכתבו כאן איציק 66 ואחרים: שימעו בתשומת לב רבה את כל אלה שהתנסו ונותחו על ידי דר דוידוביץ, שעסק הרבה בפרסום עצמי, שטוען שיש לו "שיטה" שרק הוא והמורה של מכירים (אין דבר כזה ברפואה). בידקו אצל אורטופדים ונויוכירורגים והקשיבו להם, וגם בהר"י ...  ואפילו עם הרב פירר...

אם יש לכם בעיה אמיתית בחוליות הצוואר - שומר נפשו ירחק...



 
יעלה9
15/02/17 20:01
אני יודעת דבר אחד. אין סיכוי ואין מצב שאסכים לאיכות חיים ירודה,כואבת ופגועה. אין שום סיכוי שאסכים לקבל להיות לעול על בעלי. הילדים או המשפחה. אם הרפואה הישראלית המתהדרת ביכולות המופלאות שלה מול העולם...
אני יודעת דבר אחד.

אין סיכוי ואין מצב שאסכים לאיכות חיים ירודה,כואבת ופגועה. אין שום סיכוי שאסכים לקבל להיות לעול על בעלי. הילדים או המשפחה.

אם הרפואה הישראלית המתהדרת ביכולות המופלאות שלה מול העולם ולא מסוגלת לתקן פגיעה שכיחה, אני מוותרת על החיים האלה, אין שום סיבה שאסכים לכאוב עוד יום ועוד יום ועוד יום . לחיות על רעל של כדורים. למרר לכולם את החיים. ובכלל להפסיק לחיות לחוות לאהוב להרגיש לרקוד לשיר לבלות לשמוח. אראה בהמשך מה קורה. מה מייעצים לי. באמת הרמתי ידיים. אני עייפה מלכאוב, לבכות, לדעוך

 
פרופ--עמירם-כ--ץ
מומחה כמוני
15/02/17 20:26
את צודקת, אין סיבה שתסכימי לדברים שציינת. אולם תרופות, כשניתנות המתאימות, במינון נכון ובצורה נכונה, עשויות דווקא לעזור כדי לשפר את כל אלה, או לפחות את רובם. לסבלנות, הימנעות מפעולות פזיזות ונקיטת פעול...
את צודקת, אין סיבה שתסכימי לדברים שציינת. אולם תרופות, כשניתנות המתאימות, במינון נכון ובצורה נכונה, עשויות דווקא לעזור כדי לשפר את כל אלה, או לפחות את רובם. לסבלנות, הימנעות מפעולות פזיזות ונקיטת פעולות נכונות יש סיכויים טובים להשפיע לטובה.
קישור:
כינוי:
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב:
קישור:
הקלד כתובת לסרטון יוטיוב: