מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר גרשון פינק
מנהל יחידת הריאות במרכז הרפואי קפלן.
דר-ניסים-אריש
דר-ניסים-אריש
בוגר הפקולטה לרפואה האוניברסיטה העיברית, ירושלים. מומחה ברפואה פנימית ובמחלות ריאה . רופא בכיר ביחידה למחלות ריאה במרכז הרפואי שערי צדק.
אורנה יריב
אורנה יריב
www.PhysioClick.co.il יועצת בכירה לפיזיותרפיה. פיזיותרפיסטית משנת 1989. בעלים, מנכל״ית ויזמית של פיזיוקליק- PhysioClick : המרכז הארצי לייעוץ מהיר, לווי והתאמה של פיזיותרפיה פרטית, מתוך מאות פיזיותרפטרפיסטים פרטיים בכל הארץ ובכל התחומים. טיפול בקליניקה, ביקור בית או יעוצי פיזיותרפיה און ליין . www.PhysioClick.co.il מרצה בכנסים וקורסים בארץ ובחו״ל למדתי באוניבסיטת תל-אביב ובית חולים "אסף הרופא".  מאז עוסקת בעיקר בחולי ריאות בגילאים השונים. בעבר 10 שנים במכון פיזיותרפיה ב"מכבי" בתחום האורטופדי, ובבית חולים ״ לניאדו״ בשיקום ריאות ובמחלקת ילדים בתחום הנשמתי. כל 30 שנות עבודתי עשיתי אלפי ביקורי בית למטופלים שסבלו מבעיות מכל הסוגים: בעיות אורטופדיות, נשימתיות, תפקודיות ועוד. שנים רבות טיפלתי בחולי CF כולל ליווי לחו"ל להשתלת ריאות. השיתתפתי בקורסי ריאות וכנסים רבים בארץ ובבלגיה. חברה באירגון ERS האירופאי למחלות ריאה. מוזמנים: https://physioclick.co.il
כמונינשימה פתאום בגיל 50 - אסתמה...

פתאום בגיל 50 - אסתמה...

01/02/17 14:27
0 תגובות

אני אדם בריא, עוסק בספורט, משתדל להקפיד על תזונה נכונה וכיו"ב והנה, "פתאום" לכבוד גיל 50 חטפתי אסתמה.

בתור התחלה חשוב לציין כי בעבר עישנתי on&off, אמנם מעולם לא חרגתי מגבולות סיגריה-שתים ליום (וגם זה אף פעם לא לתקופות רצופות וארוכות) אך חשוב לציין זאת כבר בתחילה.

כמו רבים מאד מהאוכלוסיה נבדקתי לפני המון שנים ואובחנתי כמי שאלרגי לקרדית האבק. למעט עיטושים פה ושם מעולם לא חוויתי סימפטומים "קשים" של אלרגיה כמו גרד, אדמומיות וכיו"ב. לפני כשנתיים, בעקבות תחושת צרבת מדי פעם אני נוטל נקסיום 400. לפני שנה בוצעה בדיקה כפולה של גסטרוסקופיה וקולונוסקופיה ללא שום ממצאים.

באותה תקופה פחות או יותר ביצעתי בדיקת לב במאמץ והתפקוד הקרדיולוגי מצוין.

לפני כחצי שנה הופניתי על ידי מומחית ריאות לבצע תגר מטכולין שבו כבר אחרי שלב 3 שוחררתי עם אבחנה של אסתמה. קיבלתי משאף ונטולין ששמתי בתיק ושכחתי מהעניין. לאחרונה (בחודשיים האחרונים) אני מוצא את עצמי משתמש כל ערב לפני השינה במשאף אחרת אני פשוט לא יכול להרדם בשל קוצר נשימה.

לפני יומיים התחלתי טיפול הומאופתי מכוון אסתמה, כמובן שבשלב זה אני לא יכול לדווח על שום שיפור.



מאחר ומדובר מבחינתי ב"חוויה" חדשה הייתי שמח לקבל תשובות לכמה תהיות...



1. האם הופעת אסתמה בגיל כזה אצל אדם עם פרופיל כשלי שכיחה? 



2. האם עצם הופעתה בגיל כזה מעידה על אופייה ועל מאפייניה העתידיים?



3. אני סולד מתרופות והמחשבה שאאלץ להיות תלוי בתרופות, כל שכן סטרואידים, מדירה שינה מעיני. הייתי שמח לדעת האם אני עדיין בשלב מוקדם שמאפשר לי לעשות משהו כדי להירפא ממנה לחלוטין או שמרגע שהגיעה, "היא פה להישאר"?



4. מהו הטיפול המומלץ עבורי לאור הנתונים שציינתי...?



סליחה על החפירה ותודה מראש.



אילון.



 


תגובות