מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר יעל בר-זאב
רופאה, מומחית בבריאות הציבור, עם מיקוד בתחום קידום בריאות ורפואה מונעת.  אני יועצת לגמילה מעישון, ויו"ר החברה הרפואית למניעה ולגמילה מעישון בהסתדרות הרפואית בישראל. במרץ 2019 סיימתי דוקטורט מאוניברסיטת ניו-קאסל באוסטרליה שהתמקד בשיפור הטיפול לגמילה מעישון שניתן לנשים הרות אבוריגיניות מעשנות. עם חזרתי לארץ השתלבתי כחוקרת ומרצה בכירה בבית הספר לבריאות הציבור, הפקולטה לרפואה באוניברסיטה העברית
נילי בראון
נילי בראון
מטפלת בהתמכרויות, יועצת ומנחת קבוצות מוסמכת לגמילה מעישון, מדריכה במיומנויות הראיון המוטיבציוני. עובדת במוקד הלאומי הטלפוני לגמילה מעישון של משרד הבריאות. בעלת תואר ראשון בלימודי התמכרות (BSc Addiction Studies) מאוניברסיטת לידס באנגליה. 

מובילי קהילה

מוג'ו
מוג'ו
מאובחן עם טרשת נפוצה אבל הוחלט ביני לביני לא לתת לזה להשפיע עלי. התחלתי לרוץ, הפסקתי לעשן (דבר שמתגלה כאתגר לא קטן) ובוחר בחיים. 
Yael Ya
Yael Ya
שלום, שמי יעל, ואחד הדברים שאני הכי גאה בהם בחיי הוא שהפסקתי לעשן לפני 8 שנים עישנתי קופסה וחצי ליום, עישנתי הרבה מעבר למה שבכלל רציתי ואפשר בהחלט לומר שהעישון השתלט לי על החיים- על הארנק, על מע' העצבים, על האישיות, ולמרבה הצער גם הרס בגופי מספר חלקות טובות לאחר מהפך בכל צורת החשיבה שלי- יום אחד הצלחתי לנתק את השלשלאות ולצאת לחופשי - וואוו- זה התגלה לי כדבר הכי טוב שאי פעם עשיתי עבור עצמי, ואני עדיין נהנית מהתגמולים הרבים של היותי לא מעשנת וחייבת לזה תחושת שפע, בריאות ושגשוג אז כן, יש כזה דבר להפסיק לעשן בהצלחה, מוזמנים להצטרף אליי. זה תענוג אמיתי :-)

חשק פתאומי.

07/02/17 23:58
3 תגובות

היי חברים, אני בן 30 עישנתי במשך שמונה שנים, ומבחינתי חזרתי להיות "לא מעשן" כבר כחודש וחצי, לאחרונה כשאני רואה חבר מעשן מולי או סיגריה בסרט, יש איזה חלק בי שמתחשק לו סיגריה, למרות שבאמת ובתמים נכון להיום אני מרגיש שאין דבר מגעיל מתופעת העישון. אני נורא מאושר מהמצב החדש ורק מקווה שהרגעים האלה שמתחשק יפסיקו. למישהו יש ניסיון עם זה?


תגובות

היי דודו,

כל הכבוד על קבלת ההחלטה לחזור להיות "לא מעשן". אין דבר יותר טוב לבריאות מאשר לא לעשן. yes

התופעה שאתה מתאר נורמלית לחלוטין. גמילה מעישון היא תהליך, תהליך שלוקח זמן. כחלק מהתהליך הזה אנחנו לומדים איך להתמודד במצבים שונים שהתרגלנו להשתמש בסיגריה בלי הסיגריה. הרבה פעמים התהליך מלווה בחשק לסיגריה במצבים שונים, כאשר לפעמים החשק מתעורר כשרואים או מריחים את העשן. יש אפילו אנשים שמתארים חלומות של עצמם כמעשנים למרות שבמשך היום הם לא חווים חשק. כל זה נורמלי לחלוטין.

הרגעים הללו ילכו ויפחתו עם הזמן. אם עכשיו כשאתה בשיא התהליך (התהליך עצמו נמשך 3-6 חודשים) זה קורה כל הזמן, בהמשך זה יקרה רק פעם בכמה ימים ואז פעם בכמה שבועות ובסוף פעם בכמה חודשים... זה לעולם לא יעלם לגמרי וגם שנים אחרי יכול להיות מצב שפתאום החשק יבוא אבל לרוב הוא יהיה חלש ויותר מחשבה חולפת מהירה.

נילי-בראון
09/02/17 16:21

היי דודו

ברוך הבא לקהילתנו :) אני מצטרפת לברכות על כך שחזרת למצבך הטבעי. מקווה שאתה כבר מרגיש את היתרונות הגופניים והנפשיים של הפסקת העישון. מניחה שכן כי כתבת שאתה נורא מאושר מהמצב החדש.
השאלה ששאלת מעסיקה כל מעשן לשעבר. כולם חווים רגעים של חשק לסיגריה, לפעמים מעט ולפעמים יותר. חשוב לזכור - כמו שכתבה לך ד"ר יעל, שעוצמת החשק תפחת עם הזמן ותהפוך למחשבה חולפת.

כדי לעזור לתהליך הזה לקרות, חשוב שתנסה לזהות מתי החשק הזה מתעורר. אני מבינה ממך שזה קורה כשאתה רואה מישהו מולך מעשן סיגריה. חשוב להבין שמה שאתה רואה זה רק חלק מהתמונה, החלק הנוסטלגי שלך שזוכר שהסיגריה מילאה תפקיד כלשהו בחייך משתלט על הדרך שבה אתה רואה את המעשן. תזכיר לעצמך שהיו שם גם דברים רעים שבעצם הביאו אותך להפסיק לעשן.

כשזה קורה - תנסה רגע לנתח את מה שאתה רואה: יש מולך מעשן שלא הפסיק לעשן. הוא עדין סובל מכל התופעות של העישון (העישון פוגע בבריאותו, בכושר הגופני שלו, גורם לו לליחה בבוקר ולשיעול, אולי לוויכוחים במשפחה, הריח של העישון נדבק לו לשיער, לבגדים, לידיים ולריח הנשימה שלו, והוא מבזבז כסף על הסיגריות שאפשר היה לנצל לדברים אחרים).... אתה רואה אותו מדליק סיגריה ונרגע.... אבל זאת לא כל התמונה. רק האשליה. 

במילים אחרות, המחשבות האוטומטיות שאתה רגיל לחשוב כמעשן צריכות להשתנות, זה דורש שינון, בהתחלה אפילו מכני קצת, עד שזה יחלחל ויהפוך למחשבות אוטומטיות חדשות: העישון מיותר לי, העישון מזיק לי, העישון מוסיף בעיות ולא פותר אותן... מזמינה אותך לנסח את המחשבות שהיית רוצה שילוו אותך בתהליך הזה. 

נשמח לשמוע האם הטיפים עזרו ואיך הולך לך. 

אמנון-אביעד
19/02/17 10:27

היי דודו,
אין ספק שעם הרצון העז שיש לך אתה תצליח להיגמל מעישון.
עדכן אותנו בהמשך ותזכור שאנחנו כאן לעודד, לשמוע , ולתמוך בך בכל שלב ושלב.
אני כבר לא מעשן ולא מריח עשן של סיגריות מעל 5 שנים.
אם אתה רוצה להיות כמוני שנגמלת סופית אחרי 44 שנות עישון -
אז כנס לקישור של הכתבה  שנערכה ע"י אפרת זיו מהאתר כמוני:-
  http://www.camoni.co.il/index.php?idr=400&p=211108
גם אני מצטרף לכל צוות האתר ומאחל לך -
ב  ה  צ  ל  ח  ה  ! ! !