מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ערן ברקוביץ
ערן ברקוביץ
פסיכולוג רפואי מומחה.
פרופ'-איתן-אוריאל
פרופ'-איתן-אוריאל
מומחה בנוירולוגיה, בעל תואר שני במחלות כלי דם של המוח. מנהל המחלקה הנוירולוגית מרכז רפואי בלינסון. מזכיר האיגוד הנוירולוגי בישראל.
ד
ד"ר יובל כרמון
רופא בכיר במחלקה הנוירולוגית ביה"ח מאיר.מנהל מרפאת טרשת נפוצה.
ד
ד"ר אסתר גנלין
רופאה בכירה במכון הנוירולוגי בביה"ח שניידר ומנהלת המרפאה הנוירואימונולוגית בו. בוגרת רפואה בטכניון בהצטיינות. בעלת תואר שני באימונולוגיה בהצטיינות יתרה (אוניברסיטת תל אביב) ותואר דוקטור בביוכימיה (הטכניון). משלבת מחקר קליני ובסיסי בתחום טרשת נפוצה בילדים. חברה בקבוצת המחקר הבין לאומית לטרשת נפוצה בילדים- International Pediatric Multiple Sclerosis Study Group (IPMSSG)

מובילי קהילה

פזית
פזית
הייתי בריאה ורופאת שיניים. כיום , חולה בטרשת נפוצה ואומנית קרמיקה, מציירת ומטפלת באמצעות אומנות. קודם כל אמא לשני ילדים נפלאים וחברה עם כמה אנשים חמים וחכמים. יש מתנה ביכולת ליצור ... זה מאפשר נתינה הלאה וידיעה שגם מי שלא מכיר אותי אישית יוכל לקבל משהו ממני שישמח ויגרום לו הנאה. זו הסיבה שאני כותבת פה. לעזור ולהשיא עצה וגם לקבל ידע ממי ששותפים לדרך הטרשים של טרשת נפוצה בדרך זו או אחרת. 
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן - MS ישראל
לביא שיפמן הוא ממיסדי חברת MS ישראל בע"מ (חל"צ) ומכהן בה, בהתנדבות, כדירקטור. חברת MS ישראל יוזמת ומנהלת מגוון רחב של פעילויות לחולים בטרשת נפוצה, תוך שהיא מעלה את המודעות הציבורית למחלה, להשלכותיה ותופעות הלוואי שלה. בהשכלתו, הוא מוסמך של הטכניון בחיפה בהנדסת מחשבים, עם התמקדות בתחום רשתות תקשורת ונתונים וכמו כן בוגר, בהצטיינות, של התוכנית לניהול עסקי בכיר של האוניברסיטה העברית בירושלים. בשנת 1990, לאחר שירות קבע בממר"מ, לביא היה ממקימי הסניף הישראלי של חברת מיקרוסופט בישראל (עובד מס. 2) והמנהל הטכני הראשון שלה. בהמשך כיהן גם כסמנכ"ל השיווק והמכירות של מיקרוסופט ישראל ללקוחות גדולים במשק הישראלי. בנוסף לפעילות ההתנדבותית ב-MS ישראל לביא מכהן מזה כ-4 שנים כחבר ועד בעמותת איגוד האינטרנט הישראלי. כמו כן, לביא הוא המקים, הבעלים והעורך הראשי של האתר www.netcheif.com - המספק ידע נרחב ביותר על תחום האינטרנט והתקשורת, תוך התמקדות בסביבה הביתית. לביא נשוי לאורלי שאובחנה כחולת טרשת נפוצה לפני כ-20 שנה, הוא מתגורר בבת-ים ואב לבן ולבת.
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
עירית לוזון - הבית לחולי טרשת נפוצה
קהילת הבית לחולי טרשת נפוצה ו-CARE GIVERS הגדולה בישראל של אלפי חולים ובני משפחות, בני זוג וחברים מהמעגלים הקרובים. קהילה תומכת, המפגישה בין חולים וותיקים לחדשים, ומעניקה "במה" להעברת הסיפור האישי, באמצעות ראיונות טלוויזיה, רדיו, ותקשורת כתובה. קהילה שבה אנו מפעילים מערך של תכנים רלוונטיים המתחלפים מידי חודש, סדנאות והרצאות בלייב של אנשי מקצוע ברי סמכא ושל חולים המעניקים מהידע ומסיפורי החיים שלהם ונותנים השראה, מתוך רצון להשפיע, לחולל שינויים, לתמוך ולהנגיש מידע חיוני ומשמעותי לחולים ולסובבים אותם. המלצה נכונה, של חולה וותיק או של איש מקצוע, כאן ועכשיו, יכולה לשנות מהלך חיים של חולים אחרים! הצטרפו אלינו לקהילה חזקה ומשפיעה – הבית לחולי טרשת נפוצה - בפייסבוק

עכשיו לאן

אנונימי
אנונימי
19/02/17 15:39
18 תגובות

היי רציתי לשתף בהתלבטות.המחלה שלי לא עוצרת וכל פעם יש הפתעה/מתנה חדשה.יצא שהקריירה גם לא עוצרת והציעו לי תפקיד בכיר יותר.אני לא יודעת מה להחליט מפחדת לשרוף אנרגיות יותר מדי על העבודה ועל חשבון המשפחה שהיא בעדיפות ראשונה מבחינתי.אף אחד לא מדבר על פרוגנוזה ואני מרגישה אפילו שמתחמקים.אם הייתי יודעת מה צפוי לי אולי היה לי יותר קל להחליט.


תגובות

רונן-חן
19/02/17 15:47

גם אני חולם לדעת מה צופן העתיד. לצערי אני מתקשה... אז אני נוקט בכלל האצבע: "נותנים - תיקח, מרביצים תיברח". אולי הלחץ עוזר לך לתפקד יותר טוב? היום לא לחוץ? ועדיין לא דיברנו על כסף. מה בעלך אומר?

שחרית
19/02/17 16:58

תודה רונן.כן זה יותר לחוץ ויותר נסיעות ויותר אחריות וגם מעמד וכסף .פתאום הבנתי שיהיה לי קשה אם מישהי אחרת תקבל החלטות שם ולא אני,אבל בכל זאת...בעלי אומר שאני אדע בוודאות את התנאים ואז נחליט ושהמחלה לא צריכה להיות פקטור אבל בכנות אני רואה לאן הדברים הולכים כלומר למטה ואני לא יודעת כמה זה שווה פתאום הכל נראה שולי

עינת-מילר
מוביל קהילה
19/02/17 19:07

הי שחרית
נראה לי שבעלך צודק, חכי לקבל את כל הפרטים ואז, תחשבי שאין טרשת ותשאלי את השאלה: האם בתנאים האלו וביחס למצבי המשפחתי / כלכלי / עניין אישי / רצון וכו, האם אני רוצה את התפקיד?
צודק רונן, אולי הלחץ והעניין מביאים אותך למקום טוב, אולי ברגוע הטרשת הייתה נכנסת יותר.
אנחנו לא נביאים ולכן אין לדעת מה יהיה.
לדעתי, אחרי שתעני על השאלות שרשמתי קודם ועל עוד נוספות שלא חשבתי ואת בטח תחשבי. רק אחרי זה , אם תרגישי צורך, תוסיפי את משתנה הטרשת.
אגב, האם בעבודה יודעים על הטרשת?

ערן-ברקוביץ
מומחה כמוני
פסיכולוג רפואי מומחה.
19/02/17 19:11

שלום שחרית,
את מתארת דילמה מורכבת מאוד שרבים מתמודדים עימה ואני שמח שהעלאת את הנושא.
ממליץ לקרוא את הכתבה על החיים עם מחלה כרונית - האם להישאר בעבודה: http://www.camoni.co.il/index.php?idr=400&p=210106. הכתבה אמנם מתייחסת למחשבות על לעזוב את העבודה, אך ישנן הרבה נקודות למחשבה שמתאימות גם לדילמה הנוכחית.

לפני הכל אני חושב שיש פה עוד צד שחשוב להביט עליו, את מתארת הפתעות והתדרדרות הדרגתית של המחלה ויכולותייך, ולצד זאת שמציעים לך תפקיד בכיר יותר לאור תפקודך עד כה (כמובן לצד התקדמות המחלה והשפעותיה). האם במקום העבודה לא הבחינו בהתדרדרות? האם נכון להגיד שביצעת את תפקידך על הצד הטוב ביותר ולכן מחכה לך קידום? אולי ללחיות עם טרשת נפוצה יש יתרונות אנושיים וניהוליים שמתאימים לתפקידים בכירים יותר (דעתי האישית כפי שאני מוצא אותה במקרים מסויימים)?

ישנם מרכיבים בעבודה שמהווים חיסרון או עול לאנשים עם טרשת נפוצה כמו לחץ והתגברות העייפות, ישנם מרכיבים בעבודה שמהווים יתרון וניתן לראות בהם כחלק טיפולי כנגד התקדמות מחלת הטרשת הנפוצה כגון: אימון קוגניטיבי (חשיבה, קשב, זיכרון, שליפה, מהירות עיבוד המידע), משמעות, יחסים חברתיים, אימון גופני (לפעמים עצם היציאה), סדר יום וכדומה.

אין פרוגנוזה בטרשת נפוצה. גם כאשר מדברים על ממוצעים - השונות כל כך גבוהה עד שאין המדד הזה רלוונטי במחלה זו (לאוהבי הסטטיסטיקה). כאשר בכל זאת מצליחים לשכנע נוירולוגים לדבר על פרוגנוזה ניתן לשמוע שכנראה (עם המון הסתייגיות) 5 שנים הקודמות יעידו על קצב התקדמות המחלה ב- 5 שנים הבאות. רבים יתנגדו למשפט הזה ובצדק: כי בטרשת נפוצה לטובה ולרעה - הכל יכול לקרות.

אני מסכים שכדאי לדעת כמה שיותר פרטים לפני קבלת ההחלטה, כדי להיות שלמים עימה עד כמה שניתן.
תודה על השיתוף. אני יודע שעוד רבים התלבטו ומתלבטים בסוגיות דומות ומקווה שיסכימו לשתף מניסיונם.

רונן-חן
19/02/17 19:18

הי, בעלך צודק וגם ערן צודק. הצורך יוביל לפיתרון. ההתמודדות עם טרשת נפוצה הופכת את כולנו ואותך למומחים במציאת פתרונות. בכל מקרה יש סיכוי להידרדרות ובכל מקרה אנחנו לא יודעים מה ילד יום אז קחי את ההזדמנות. 

שחרית
19/02/17 19:33

וואו תודה רבה.בעבודה יודעים על המחלה ממזמן.למעשה התפקיד הנוכחי שלי ממש מתאים לי מבחינת המגבלות ואני יודעת שנעשו מאמצים להתאים לי אותו .מובן שאני גם במקביל מביאה תוצרים שהם כנראה טובים.אני עובדת בחברה מאוד גדולה שהסמנכל שלה הוא נכה צהל,ברמה לא קלה.זה וודאי מחלחל למטה.יש לי באזור שלי גם פקידה מדהימה וסופר מוכשרת עם שיתוק בחצי גוף אחרי תאונה כך שבאמת הולכים לקראת העובד ולוקחים בחשבון את היכולות שלו ולאו דווקא הפיסיות.

רונן-חן
19/02/17 19:40

את פולניה, נכון? כאילו הכל טוב. ממש טוב. זה נשמע שהתנאים ממש מותאמים ושאת מצליחה להביא את עצמך ואת היכולות שלך. ואפילו הממונים עליך רואים את זה. והם מכירים את נתוני הבסיס שאת מגיעה איתם. 
דברים טובים מפחידים לעיתים. אבל נראה לי שאת יודעת להתמודד עם רע. אז קחי את הטוב ותעשי כמו שאת יודעת ויכולה. אם יקרה רע - את זה את מכירה, ויודעת מה לעשות.

עינת-מילר
מוביל קהילה
19/02/17 19:47

אם כולם יודעים ומרוצים ואם, כמו שאמר בעלך, התנאים יהיו טובים ו מתאימים אז קחי אוויר וקפצי למים.

שחרית
19/02/17 20:12

חחח אני לא פולנייה בכלל אבל כולם יודעים שפולניות חיות לנצח....

שחרית
19/02/17 20:16

ורונן הכל כל כך ״טוב״ שאני חיה באיזה סרט בדיוני שאני מביימת נהדר.אבל מה בסרט יש הפסקות והוא גם נגמר אז המציאות נחשפת והאמת אין לי מנוחה ומטריד אותי המון המצב הפיסי.גם האינטימי אני מעיזה לומר.מן הצפה מטורפת של הכל למרות שאני מבינה שהדברים בעצם פשוטים וברורים

רונן-חן
19/02/17 20:22

זה באמת מפחיד הרגשה שאני חי בסרט. ואז אני מזכיר לעצמי שאת העונש קיבלתי והטוב מותר לי. וזאת באמת הקלה לדעת שאפשר טוב בלי ייסורי מצפון. עכשיו בטח כל מי שקורא חושב שכנראה ממש פגעו בי כשהייתי ילד... אבל - זה המצב ואני מנסה להוציא את הטוב ביותר מהסיטואציה שנקלעתי אליה.

רונן-חן
19/02/17 20:27

המצב האינטימי- מסובך גם אצל בריאים אז בטח אצלנו... קשה להיות אינטימי כשיש מין חוסר ודאות לגבי המצב (הבריאותי) שלך מחר... וכמה נובע מהמצב הבריאותי - היום היה לי יום טוב ואיך יהיה מחר... לא יודע. אין לי משהו חכם להגיד. זה קשה.

שחרית
19/02/17 20:44

הכי קשה זה להשלים עם העובדה שאין תשובות ברורות ואין דרך להחזיר את המצב לקדמותו אבל בעיקר בעיניי חוסר הידיעה,אפילו השערה לגבי מה הולך להיות.כן הייתי רוצה להסתכל במראת קסם ולראות את עצמי בעתיד .

רונן-חן
19/02/17 21:00

כו, גם אני מרגיש ככה. החוסר ודאות הוא הגרוע מכל.

עינת-מילר
מוביל קהילה
19/02/17 21:25

אני דווקה מרגישה שלפחות משהו אחד אני יודעת
גם מחר תהיה לי טרשת

לפני עשרים משהו שנים, כשאמרתי למי שהיום בעלי שהוא לא חייב להישאר הוא ענה: " אצלך אני כבר יודע מה דפוק"
אז אנחנו, צבחינת מחלות, יודעים קצת יותר מהבריאים ;)

יולו
19/02/17 21:42

שחרית אני ממש מזדהה עם ההתלבטות של הקידום/שינוי בעבודה...
אני גם הייתי בצומת של להמשיך בעבודתי כחוקרת או "להתקדם" ולנהל את מעבדות המחקר החדשות שלנו. בשנה האחרונה התעסקתי בעיקר בהקמה והארגון של זה, זה היה כמו ניהול וזה לא היה לי בריא, ובקושי הצלחתי לעשות את המחקרים שלי. ובגלל/בזכות הטרשת הבנתי שאני צריכה חיים יותר רגועים ולהבנתי ניסיוני הניהול היה מכניס לי הרבה לחץ כי צריך להיות תלויים בכל מיני מנהלים אחרים ופוליטיות שונות ובחרתי לא להיכנס לתפקיד, יחסית בלב שלם. ועכשיו הביאו משהיא נחמדה שלקחה את התפקיד, אחרי שעשיתי כבר המון ממנו ויש קצת צביטה בלב, אבל אני יודעת שזה לטובה... לי לחץ לא בריא וכל אחד צריך לדעת מה טוב לו. למשל דוגמא הפוכה, יש לי חברה גם עם טרשת שהיא חיה על האדרנלין והלחץ, היא מנהלת פרויקט מקסים וזה ממש עושה לה טוב.
שחרית זו החלטה לא פשוטה, אבל להיות בצומת בלי החלטה זה ממש לא פשוט, כדאי לצאת מהצומת מהר.
וכדאי בלילה שתיכף עולה לפני שאת נרדמת לדמיין את סרט חייך באופן הכי חיובי שאת יכולה... עוזר להכיר חולי טרשת כבר מעל 30 שנה במצב מעולה ועל חולים שכן החזירו את המצב לקדמותו... שמעתי על כמה כאלו. גם אנחנו יכולות להיות בסרט הזה :-)

קוביי
05/05/17 16:22

שחרית היקרה , את צריכה לייצור לך "מוטו" "זה מה יש ועם זה ננצח " , לא ניתן להשיב את הגלגל לאחור ואין טעם לחשוב , אם לא הייתי חולה מה היה , את צריכה להפנים שאת חולה , עפ נכות מסויימת , ולהבין שאנשים שרואים את הנכות שלנו , מתרחקים מעגל החברים מצטמצם , ורק החברים "האמיתיים " נשארים בסביבה . תמשיכי להתאמץ ולעשות כל מה שאת יכולה וגם להתאמץ מעבר למה שיכולה , ותמשיכי להאמין בעצמך . והכי חשוב .....תלמדי להפיק את המירב גם מהמעט ולהנות מייתרת חייך

Rene2
06/05/17 13:48

אני מריחה שאת יותר מוכשרת בעבודתך מחולה ובעלת כישורים נפלאים יותר מהתקפים..לכי עם היכולות שלך...עם חוסר היכולת שתגיע יהיה מספיק זמן לפתח דיאלוג לכשיגיע...בינתיים תני לעולם ליהנות מכישורייך