מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה

מנהלי קהילה

ד
ד"ר אילן וולקוב
פסיכיאטר פרטי מומחה, מנהל רפואי MindMe המרכז לטיפול פסיכיאטרי מתקדם, בקניון רמת אביב, מגדל הקניון קומה 4, תל אביב. https://mindme.co.il/
אורית זאבי יוגב
אורית זאבי יוגב
מ.א בפסיכולוגיה קלינית – רפואית מן האוניברסיטה העברית בירושלים ותואר מ.א קליני בעבודה סוציאלית מאוניברסיטת חיפה. זוכת פרס האוניברסיטה ע"ש קלנר על הישגים יוצאי דופן בטיפול במשפחות רב בעיתיות. עבדתי הרבה עם הריונות בסיכון ובמחלקות פסיכיאטריות סגורות. בשנים האחרונות בעקבות עבודה במרפאה אנדוקרינולוגית עוסקת רבות בהשמנה קיצונית של מבוגרים, נוער וילדים ואף כתבתי על כך ספר, "רדו ממני", שמשפיע על אופן ראיית הנושא והטיפול בו.
כמונידיכאון וחרדההתחלת טיפול בציפרלקס

התחלת טיפול בציפרלקס

10/03/17 9:21
17 תגובות

היי לכולם
אני בן 28, לפני 4 ימים התחלתי טיפול בציפרלקס 5 מ"ג, עקב חרדות.
איך עוברים את תחילת הטיפול בקלות?
אתמול חוויתי התקף חרדה שהגיע משום מקום. וגם הופעת חרדה סביב תחילת הטיפול- האם הכדורים יעזרו לי? איך ישפיעו עליי? מה יהיו תופעות הלווי? האם אהיה תלותי בכדורים? ועוד ועוד ועוד מחשבות טורדניות בקשר לעצם נטילת הכדור.
תודה רבה.


תגובות

אורח
11/03/17 22:57

שלום לך יקר. נטילה של כדור היא אף פעם לא עניין של מה בכך ומעלה הרבה שאלות וספקות. יחד עם זאת אם כבר החלטת ליטול את התרופה כנראה שהכף לזכות הנטילה כבדה על הסבל מן החרדה. הטיפול הטוב ביותר הוא זה שמשלב בין טיפול נפשי לתרופתי כך שבזמן שהכימיה עובדת ניתן באופן רגוע יותר ללמוד כלים להתמודד עם החרדה ולהבין ולפתור את מקורותיה. כאשר תחוש חזק יותר ובהתייעצות עם הרופא המטפל תוכל כעבור מספר חודשים להפסיק ( עם הכוונה מתאימה) את התרופה ולקוות שהחרדות כבר יהיו מאחרייך... כל גוף מגיב אחרת לטיפול התרופתי ישנם אלו שזה עובד נהדר וללא תופעות לוואי ואחרים שעוברים מסע קצת פחות ״חלק״ בדרך לטיפול המתאים. כתבתי על זה כאן פוסט אתה מוזמן לקרוא.
האם אתה יודע ממה החלה החרדה?, שתף אותנו בתהליך שלך..

אברהם1952
23/06/17 23:12

הכדורים מתחילים להשפיע אחרי 30 יום

אורית יוגב

שלום לך יקרה. מה שלומך היום?

eladae
22/03/17 13:02

היי יקרה, כתבתי לך בפרטי

LeaveAriAlone
22/03/17 15:05

5 מ"ג זה חצי כדור?

eladae
22/03/17 15:25

כן

LeaveAriAlone
22/03/17 15:27

רק עוד שאלה לפני שאתחיל לחפור, ציפרלקס זה כדור ורדרד כזה?

eladae
22/03/17 15:31

לא. לבן קטן בצורת אליפסה.

LeaveAriAlone
22/03/17 15:36

אה, נכון. טעות שלי. ובכן, כשאני התחלתי עם זה התחלתי עם חצי כדור וההשפעה הייתה אחרי כמה דקות. זה לא היה הירגעות פתאומית, זה לא שפתאום חשבתי שהעולם הוא מקום מדהים. מה שכן, זה כאילו עמעם את החרדות. בפעם הראשונה זה חמישה או שישה חודשים אני הרגשתי רגועה באמת, כמו שהייתי לפני החרדות. ואני זוכרת שנורא חששתי לפני שלקחתי את הכדור, אבל הייתה תקופה של התקפים איומים ונכנעתי לזה. אני לא זוכרת תופעות לוואי נוראיות, אלא אם כן נמנום נחשב, אבל אני חוששת שבמקרה הזה זה כל אחד והגוף שלו. בנוגע להתמכרות, זה לא ממכר לדעתי, וגם לא תהיה תלותי בזה. אני הפסקתי אותם אחרי שבוע, מצד שני לא הייתי בטיפול עם כדורים, זה היה יותר SOS.

eladae
22/03/17 15:43

היי, תודה רבה על התגובה! כן, זה מה שאני מרגיש אחרי שבועיים- עמעום של החרדות, והפחתה שלהן, אבל ממש לא היעלמות שלהן. כל שנותר לי זה להמתין לזמנים טובים יותר:)

LeaveAriAlone
22/03/17 15:47

כשהייתי בת עשר היו לי חרדות נוראיות מאוד, אז זה היה מסובך יותר כי זו הייתה רק הפעם השנייה שלי עם חרדות ולא היו לי ככ הרבה כלים להתמודדות, וגם לא יכולתי לקחת כדורים. אני חושבת שזה היה טיפול קוגניטיבי-התנהגותי שהציל אותי, החרדות נעלמו (כמובן שעם עבודה) אחרי מספר מפגשים. זה לא היה אחד, גם לא שתיים או ארבע או שבע, זה היה משהו כמו עשרים או אפילו יותר, זה נמשך משהו כמו שנה, אבל זה באמת עזר. אני חושבת ששילוב של טיפול יחד עם הכדורים אצלך יועיל מאוד. אל תחכה שהן יעברו מעצמן, תילחם בהן, אתה יותר חזק מזה.

שניקי
24/03/17 16:46

היי לך יכולה להרגיע שהציפרלקס כדור נהדר.. לי זה ממש הציל את החיים. הייתי עם מחשבות אובדניות בלי סוף שלא נדבר על ההתקפים חרדה שלא הפסיקו להגיע. .הכדור הזה עשה לי סדר בראש.. נתן לי רגיעה כזאת סוף סוף יכולתי לחזור להיות אני.. תופעות לוואי היו לי קצת בחילות בהתחלה ונמנום .. בעלי אומר שיש אותי לפני הכדורים ואחרי.. ממש השתניתי..ראיתי דברים הפרופורציות..פחות התקפי זעם.. בקיצור עד שלא תנסה לא תדע.. והיא חשוב להתמיד!!! ליטול לפחות חודשיים כדי לראות שיפור.. בהצלחה !

eladae
26/03/17 7:23

היי שינקי, תודה לך! אחרי שבועיים אני בהחלט חש בשיפור, אך עדיין ״זה לא זה״. אחרי כמה זמן חשת ש״חזרת לעצמך״?

שניקי
26/03/17 19:16

לפחות חודש חודשיים עד שמרגישים ממש בהבדל...

role999
22/06/17 23:56

יש לי שאלה ...מה אתם מרגישים בהתקפי חרדה ? לפני , אחרי ומה קורה בהמשך . אצלי זה התחיל לפני חודשיים , מרגישה כמו לפני שנתיים . זה מלחיץ ..

יהלית
31/07/17 19:40

כמה עצות מועילות ויעילות שקיבלתי בנוגע להתקף חרדה. לא להילחם בה לא לכעוס עליה אלא להכיל אותה ולקבל אותה. פשוט לשבת במקום בטוח ונוח כשהגוף נוגע במושב בכמה שיותר נקודות מגע עם המושב. ( גב, ראש ,ידיים ,רגליים על הקרקע/רצפה..)לנהל שיח קטן מרגיע עם החרדה לשאול מה מציק לה. לתת לה תשומת לב. לשאול את עצמך מהו האזור בגוף הכי מלחיץ מהו האזור הכי נוח ובטוח..זה עוזר מאד מאד. משדר לגוף שהוא בעצם לא במצוקה ,שמקשיבים לו. כמובן לא לשכוח נשימות אבל לא עמוקות מדי. נשימות "כלב " קצרות עוזרות מאד.נשים הרות לומדות זאת.