מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
כמוניתוספי תזונה - כן או לא,כמה, למה ואיך?היי רונית, אשמח לקבל חוות דעת ממך

היי רונית, אשמח לקבל חוות דעת ממך

29/03/17 13:08
2 תגובות

היי רונית! מקווה ששלומך טוב. מצבי ממש בקיצור
בן 31, חולה לופוס מזה 13 שנה. מטופל בפלקוויניל ואספירין בגלל קרישיות בדם. לאחר הדרדרות במצבי בשנה האחרונה, ניסיתי לשנות תזונה לתזונת רואו טבעונאית (לא מבושלת הכוללת המון פירות ירקות אגוזים וזרעים), שלאחר שבה לא הרגשתי טוב והמצב אף הדרדר, עשיתי צום מים ממושך.
בחודשים שלאחר הצום חלו שיפורים רבים במצבי, אך לאחר כמה חודשים קרתה הדרדרות נוספת וכעת אני סובל מנשירת שיער, פריחות, ציפורניים חלשות ונסיגת חניכיים.
אני בבירורים כרגע אם זה קשור ללופוס, אך בהתחשב בעובדה שבשנה האחרונה צמצמתי את התזונה מאוד ולאחריה עשיתי גם צום ארוך, אני מניח שרבים מהתסמינים קשורים לחוסרים של ויטמינים ומינרלים חיוניים.
הלכתי למומחה באורתומלקולריה והוא המליץ לי לקחת תוספים בכמות מאוד גדולה (בעיקר גם בגלל המצב שבו אני נמצא כעת)
השאלות שלי בעצם הם:
1) לפני שאני בכלל לוקח משהו, אני רוצה לעשות בדיקות דם של רמות אבץ, נחושת, ויטמין C ובכלליות בדיקת מפורטת ומקיפה של כל המצב שלי בגוף מבחינת מינרלים וויטמינים חיוניים לגוף. יש לך מושג היכן ניתן לעשות זאת? (אני במכבי)
2) האם לדעתך יש קשר בין התסמינים האלו לחוסר באותם ויטמינים ומינרליים? ואם כן, האם לקיחת כמות גדולה (לדוגמא 5000 יחידות בנ"ל של ויטמין D ליום) היא קריטית למצב שבו אני נמצא? (בעיקר עקב הקשר בין ויטמין D למחלות אוטאימוניות)

תודה רבה רבה!
אסף


תגובות

avsk
09/04/17 2:44

5000 יחידות ליום זה הנורמל (לא תשמע זאת מרופא משפחה) יש מעבדה בת"א וראשון ששולחות בדיקת שתן לחו"ל, הרבה יותר מדוייק מבדיקת דם.

שלום רב אסף, אכן – יש צורך בברור אלו תסמינים עלולים לנבוע מהלופוס ממנו אתה סובל ואלו תסמינים הם תוצאה של תת תזונה ממושכת . אך ככלל- תזונה נאותה ומספקת עשויה להשפיע גם על מהלך מחלת הלופוס. לדעתי יש צורך דחוף בהתוויית תוכנית תזונה אופטימלית על מנת להבטיח אספקת כל מרכיבי התזונה החיוניים . מוטב שתוכנית שכזו תתבצע על ידי דיאטנית שגם תנהל מעקב במהלך היישום. בדיקות לרמות בדם של אלבומין, חלבונים, ויטמין D3, ברזל, פריטין, ח.פולית, ויטמין B12 יוכלו למפות את דרגת החוסרים. בדיקות אלה ניתן לבצע במסגרת קופת החולים שלך . תוספי תזונה להשלמת חוסרים – רצוי שיינטלו בנוסף לתוכנית תזונה ולא במקומה . אשמח לייעץ לך בתחום תוספי התזונה הנחוצים והראויים בנוסף ליעוץ הדיאטני . יעוץ שכזה צריך להתבצע באופן אישי ולא מעל גבי האתר . לא הייתי מאמצת המלצות לתוספי תזונה לפני התייצבות על תזונה מתאימה !!! לכל מרכיבי התזונה יש תפקיד בתרומה לבריאות התקינה שלנו וחוסן מערכת החיסון הוא חלק ממנה !!!! המסר החשוב ביותר שלי אליך הוא שכדאי לך להפסיק לטפל בעצמך לבד ולמצוא אנשי מקצוע בעלי הכשרה ומיומנות מתאימה שיוכלו ליטול חלק באחריות לבריאותך – כמובן ביחד אתך . בהצלחה , חג שמח , בהצלחה, בברכה, מג"ר רונית מינקוב שפר שרותי פרמקולוגיה ורפואה בע"מ ייעוץ רוקחי קליני משולב - תרופות, תוספי תזונה והרגלי חיים קורסים מוכרים לגמול השתלמות 098995187 0528803696 ronitminkov.consult@gmail.com