מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
3 תגובות

מה דעתך על האזהרות מפני תוספת סידן ומחלות לב?


תגובות

sharon62
13/02/13 16:09

מדוע יש לי התכוצויות בשוקיים באמצע הלילה מידי כמה חודשים למרות שאני צורכת מידי יום מגנזיום 500 מ"ג . האם יש קשר למיעוט בצריכת חלב ומוצריו או חוסר באשלגן, מה שלא חסר לי בדם, או מגנזיום שגם לא חסר בדם, אבל אולי בעצמות???. ידוע לי שסידן ומגנזיום מתחרים זה בזה, אך אני משלימה סידן בטחינה שקדים אגוזים וכו'. אודה על תשובתך.

כדאי לבצע ברור מעמיק ולא להיאחז בהשערות שאין ביכולתך לבסס.
ברמה עקרונית אנשים הנוטלים סידן ממקורות תזונה שאינם מוצרי חלב צריכים להגביר את צריכת המזונות הצמחיים האלה משום שזמינות הסידן נמוכה בהשוואה למוצרי חלב.

תשובה ל ד"ר דינה ראלט :
מה דעתך על האזהרות מפני תוספת סידן ומחלות לב?
שלום ד"ר ראלט , הקישור שאת מפנה אליו הוא מחקר גדול שהתפרסם לפני יומיים והקיף קרוב ל- 62000 נשים אחריהן עקבו קרוב ל20 שנים. המחקר מצא שנשים שצרכו סידן (מהתזונה ומתוסף ) בכמות יומית העולה על 1400 מ"ג הראו סיכון מוגבר לפתח מחלות לב ולמות מכל סיבה.
מחקרים קודמים שעסקו בנושא כבר הראו תוצאות דומות בגברים (2010) אך קיימ ים גם מחקרים שלא הדגימו עליה בסיכון.
עניינית חשוב להדגיש שקיימות המלצות לצריכה יומית של סידן לקבוצות גיל שונות ולנשים ולגברים , הוועדה לאמריקאית ל מזון ותזונה FNB ישבה על המדוכה מספר שנים לפני שהוציאה את ההמלצות המעודכנות לצריכה יומית של סידן . המלצות הצריכה מתייחסות לסיכום של צריכה ממזון ומתוסף תזונה .
המלצות לצריכה יומית הגבוהה ביותר הן לנשים מעל גיל 70 - 1200 מ"ג ליום . כפי שאת רואה המינון היומי שגרם לעליה בסיכון מחלות לב ולמוות עולה על זה . !
ככלל , לנטילת סידן בעודף השפעות לא רצויות נוספות כמו פגיעה בכליות , הסתיידויות ועוד.
יש להעדיף ככל האפשר צריכת סידן מהתזונה , להשלים כאשר יש צורך וכן להקפיד על רמות נאותות של ויטמין D שמשפרות מאד את יכולת הספיגה שלנו של סידן.
בהצלחה ללא בהלה מיותרת !!