מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
6 תגובות

כמה אנחנו רוצים לחיות?

אני מהרהרת בעקבות הנושאים שהעלת...אם היו מציעים לנו לחיות לנצח -היינו רוצים? לא נראה לי שאני הייתי רוצה אז למה אני כל כך רוצה לחיות עד גיל 120 שנה? מזה המספר החזק הזה 120?


תגובות

ד--ר-יעקב-בן-שאול
מנהל קבוצה
24/04/13 11:12

אני אמקד את התשובה שלי לעיקר: מי ששואף לחיות יותר, גם בריא יותר לאורך הדרך. לדוגמא, אצלכם, באוניברסיטת בר אילן, הצליח פרופ' חיים כהן להאריך חיי עכברים ב 17% (אגב, מניפולציה על sir6). מה שחשוב לטעמי במחקר שהזכרתי, שהעכברים שחיו יותר, בניסוי - היו בריאים יותר. אז בואו ננסה לחיות יותר - כדי להיות בריאים יותר ולהינות מהדרך.

ד--ר-יעקב-בן-שאול
מנהל קבוצה
24/04/13 11:17

ועכשיו, לתשובה השניה: "עד מאה ועשרים". ההנחה שזה הגיל המבטא את מקסימום החיים האפשריים מבחינת גוף האדם. ז'אן לואיז קלמנט, שחיה 122 שנה היא היוצא מהכלל - שככל הנראה מוכיח שהמספר נכון. מה צריך לקרות כדי שנחיה "מגה חיים" - טרם נשאלתי.

אפרת_זיו
24/04/13 11:17

אני לא חושבת שזה המה (מספר) אלא האיך. אני מעדיפה לחיות פחות שנים אבל איכותיות - ללא כאב/מגבלה/תלות.


למה לא שניהם?
למה לא, חיים ארוכים וטובים?
אנחנו רואים את הזקנה כפי שהיא קיימת כיום.
לא משהו שמושך להאריך ימים.
זה לא חייב להיות כך.
בעבר, האנשים הזקנים (זקני-העם) היו האנשים המכובדים, החכמים והחשובים ביותר.
היום אנחנו רואים את הזקנה כהתדרדרות בלתי-נמנעת בכל תחום של החיים.
זה לא צריך להיות כך.
זה גם יכול בהחלט לא להיות כך.
אני, למשל, בגילי המופלג, נהנה מכל רגע בחיים.
מבריאות מעולה, מאושר, מהמשפחה, מסיפוק במה שאני עושה...
אבל.
לכל אחד מאיתנו יש יעד בחיים.
ברגע שאדם הגשים במלואו את יעודו על פני האדמה, אין כבר צורך שיחיה יותר.

בסקר קטן בין חברי הסכימו אלה לחיים לנצח רק בתנאי של פוטנציאל שינויי צורה ויכולות אינסופיות להתחדש ולהיות במקומות שאין לנו הזדמנות בחיינו הקצרים לחוות.

ד--ר-יעקב-בן-שאול
מנהל קבוצה
24/04/13 22:08

אנחנו קוראים לנקודה שממנה נשנה צורה "נקודה סינגולרית". רי קורצוויל היה שמח להרחיב. אך גם אז, אני הקטן, עדין לא מאמין שנחיה חיי נצח. עדיפה עלי פרשנותו של היינליין הגדול בשנות החמישים של המאה הקודמת לפיה אי שם בגילאי 200 נמות בכל מקרה. אבל, התשובה שלי כבר מזמן חצתה את ההווה למחוזות אחרים. וסליחה, אוברי... אני לא קונה הכל.