מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
14 תגובות





(פורסם ב-26.10.2010 ב-Mail Online)



מחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה בראשותה של פרופ\' סינתיה קניון, חוקרת בתחום הגנטיקה מלמד על כך, שעתירי פחמימות משפיעים במישרין על הקוד הגנטי השולט בנעורים ובזיקנה.



מומחים מתחום הגנטיקה מאמינים שפרופ\' קניון תזכה בפרס נובל על מחקרה המהפכני המנפץ באיבחה אחת את כל המיתוסים שעליהם מושתת מדע התזונה מזה ארבעה עשורים.



קניון תוקפת את הגורמים המציגים עצמם \"מומחים\", המתריעים על מסוכנותה של הדיאטה דלת הפחמימות, שלטענתם סותמת את העורקים בכל סוגי השומנים, הורסת את הכליות עקב צריכת יתר של חלבונים וחושפת את הציבור לסכנת סרטן בגלל צריכת בשר אדום. הדיאטה דלת הפחמימות היא אופנה בת-חלוף, פוסקים אותם \"מומחים\" מלגלגת קניון.



מחקרים מטעם האקדמיה מפריכים טענות אלה ועל פי מימצאיהם הדיאטה דלת הפחמימות תורמת בריאות איתנה ותוחלת חיים ארוכה, תקינות מדהימה של רמת הסוכר בדם, לחץ דם תקין וכל הביקורות של האינסולין, רמת הטריגליצרידים וה-HDL מעידות על בריאות תקינה, אנרגיה מדהימה ועור צח ושופע בריאות.



ברור לי, אומרת קניון, שתעשיית המזון רואה עצמה נפגעת מצמצום צריכת הפחמימות והוא הדין לגבי גישתם של הצמחונים והטבעונים.



קניון איתנה בדעתה שנאשמת אחת אחראית למחלות הכרוניות המשתוללות כפי שלא קרה בהיסטוריה והיא הפחמימה.



פרופ\' סינתיה קניון היא בת 55 ונראית בת 35 . היא נמנעת לחלוטין מסוכר, מקמח ומעמילנים. אין בתפריטה תפוחי אדמה, אטריות, אורז, לחם ופסטה. במקום אלה, מפרטת קניון ממה היא ניזונה: סלטים ללא רוטב, הרבה שמן זית ואגוזים, טונות של ירקות עם גבינות, עופות וביצים, המבורגר ללא לחמניה, דגים, ופירות במשורה.



פרופ\' סינתיה קניון הוזמנה לטקס הענקת פרס באוניברסיטת ת\"א



פרס כספי נכבד ע\"ש דן דוד, מטעם אוניברסיטת ת\"א הוענק לפרופ\' סינתיה קניון על חקר תהליך ההזדקנות. בטקס שהתקיים ב-15.5.2011 במעמד נשיא המדינה שמעון פרס.




תגובות

רינה-1951
25/04/13 16:17

אני מבקשת לדעת את התפלגות האחוזים המשפיעים על חיים ארוכים. אני יודעת שלגנטיקה יש משמעות רבה, אבל איני יודעת עד כמה. אבי בן 90 וסבתי ז"ל נפטרה בגיל 96- היא אגב לא היתה בחוג צפרות:) לא עשתה התעמלות , אם כי הפעילות הקשה שלה היתה במטבח, כשהכינה בורקסים, כיאה ליווניה אנינת טעם:) אין לי ספק שמה שמכונה "דיאטה ים תיכונית," תרמה לא מעט לאריכות ימיה וגם החברה הצעירה שהיתה סביבה- נכדים ונינים. ובכל זאת., כיום מדברים על השפעות אחרות.

ד--ר-יעקב-בן-שאול
מנהל קבוצה
25/04/13 16:28

רינה, עלית באמת על אחד הפרדוקסים והוא שלא רק שהגנטיקה היא מרכיב דומיננטי ככל שעולים בגיל, אלא שמתברר שבמקרה הקיצון, כלומר מעל גילאי 100, הגנטיקה הינה כה ייחודית ש"חברי הקבוצה" הגיעו אליה, הגם שלא היו "בקורסי צפרות" (אני מקווה שיש חוגים כאלה...) ואפילו במקרה עודף שומן או עישון.
בעתיד הקרוב הרפואה תדע לנטרל את השפעות המרכיב הגנטי יותר ויותר. אולם, תסכימי עמי שלקבוצה הזו יש מכנה משותף שכן המטען הגנטי שלנו הוא מולד.
ולבסוף, לגבי הורייך. כמובן שישנה משמעות לגילאי אביך וסבתך. אבל, אם את רוצה להיות יותר משוכנעת תבדקי במשפחה המורחבת. מתברר מחקרית שמי שנולד למשפחה שרוב צאצאיה היו מאריכי חיים - גם לו באופן אישי סיכוי כזה.

רינה-1951
25/04/13 16:33

תודה להתיחסותך. לאחרונה שמעתי שגם כולסטרול בערכים גבוהים אינו מהווה בעיה כשלעצמו, אלא רוחב העורקים הוא המשפיע , במקרה של רובדי שומן וסידן ששוקעים בדפנות העורקים. ראה מקרה וינסטון צ'רצ'יל..הוא היה ידוע בתאוות הבשרים שלו, בשתיה ובמשקלו הגבוה בנוסף לעישון סיגרים, ונפטר בשיבה טובה.

רינה-1951
25/04/13 16:38

ועוד משהו..
תהליך ההזדקנות ובסופו המוות , נגרם מתהליכים דלקתיים שמתרחשים בגוף. לכן אולי חשוב לקחת תוספי ויטמינים המונעים חימצון ודלקות, מה דעתך?

ד--ר-יעקב-בן-שאול
מנהל קבוצה
25/04/13 16:44

אז בואי נבהיר, לפני שחברי הקבוצה ירוצו לאכול בשר, ואגב כך יקצרו את תוחלת החיים שלהם: אף אחד לא הטיל ספק שכולסטרול "רע" LDL הוא מנבא של אירועי לב. הוא כן!.
מה שנמצא שמי שכבר קשיש ויש לו כולסטרול גבוה, דווקא חי יותר מהאחרים, באותו מחקר. ההסבר הסביר הוא שדווקא מי שכבר זקן מאד (ואני ממליץ לחברי הקבוצה להיות עם BMI נמוך 18 - 25) היו לו יותר רזרבות לשרוד במשקל גבוה יותר. זאת בדגש על אובדן משקל בזיקנה.

רינה-1951
25/04/13 16:55

ומה לגבי בדיקת דם של הומוציסטאין שמנבאת מי עלול ללקות במחלות לב? קופות החולים לא מבצעות בדיקה זאת כבשיגרה וחבל..
ועוד..קראתי באיזה מקום שעדיף להיות שמן ושרירי מאשר קזה ורפוי..
אם כך, יש באמת פרדוקסים רבים ומשונים בעניין המדדים השונים שגורמים לאריכות ימים.
העיקר הבריאות והתסרוקת..:)

ד--ר-יעקב-בן-שאול
מנהל קבוצה
25/04/13 17:04

נכון, המכונה האנושית מורכבת ו"הוראות ההפעלה" לא ברורות לנו עד תום. עם זאת, אני מקפיד כאן לייעץ רק עצות כלליות, שיש להם תוקף מחקרי ומקובלות בזרמים הקונבנציונליים. דגש מיוחד על העובדה שאין כיום תרופת פלא אחת נגד הזדקנות, ולכן ישנו צורך לאמץ אסטרטגיה כוללת, לה אני קורא "אסטרטגיה של הישרדות".

ד"ר בן שאול הנכבד,

נא התייחסותך למחקר שציטטתי לעיל שתמציתו להלן :-

מחקר שנערך באוניברסיטת קליפורניה בראשותה של פרופ' סינתיה קניון, חוקרת בתחום הגנטיקה מלמד על כך, שעתירי פחמימות משפיעים במישרין על הקוד הגנטי השולט בנעורים ובזיקנה.

23 שנה אני ניזון ממה שניזונה פרופ' סינתיה קניון,
היא בת 55 ונראית בת 35 .

בחג השבועות הבא עלינו לטובה יהיה גילי הכרונולוגי 81
ואולם 20 ק"ג שהישלתי ממשקלי הצעירו אותי ב-20 שנה,
בסתירה למה שמצויין בתעודת הזיהוי שלי .

23 שנה אני בדיאטה דלת פחמימות. 60 גרם פחמימות
ליום משמרים את משקלי 60 ק"ג ללא שינוי ורמת ה-BMI
שלי היא 22 ללא שינוי מגיל 58.

שמעון פרס העניק לפרופ' קניון פרס כספי על השגיה בחקר תהליך הזיקנה ועם חברות כמו קניון אין פלא שהוא צעיר מכפי גילו ב-20 שנה.

אשמח לתגובתך.

בברכה,
ברוך הלוי-סגל

ד--ר-יעקב-בן-שאול
מנהל קבוצה
25/04/13 20:12

כבר לפני 80 שנה מצאו קלייב מקיי ומרי קרוול קשר לא מובן בין תזונה לזיקנה. עכברים מזדקנים לאט יותר במשטר תזונה שאמנם כולל את כל החומרים החיוניים אך למעשה הינו משטר הרעבה. או במילים אחרות ישנם בעלי חיים רבים שגיל התמותה שלהם עולה כשמרעיבים אותם בצורה מבוקרת. הבעיה ששיטת ההרעבה הזו לא ישימה על בני אדם, אלא במונחי משקל בלתי נסבלים (שיגרמו לדיכאון, לצורה לא אנושית, לאימפוטנציה ועוד) BMI 22 ללא שינוי מגיל 58 הוא רצוי מאד - במסגרת תזונה מאוזנת ויתר ראשי הפרקים שהבאנו.
עכשיו לחלק האחרון. "קוד גנטי השולט בנעורים" - זה אינו מונח אקדמי ו/או מקצועי ונדמה לי שבכך אני מביע את דעתי.

ד"ר בן שאול הנכבד,
על מנת שלא יהא ספק שאני מרעיב את עצמי על מנת לשמר את משקלי היציב ואת ה-BMI ברמה של 22 מגיל 58 הינך מוזמן להתארח בבלוג שבאתר שלי
www.fatgetslim.com שם תמצא את ברכת שר הבריאות לשיטתי, ורשימה של 100 מתכונים שגורמים לי להיות שבע ושבע-רצון למרות שאני שבע-ימים. באשר לאיזון קיבלתי את ברכתו של פרופי
יונתן הלוי שקרא את ספרי "השמן והרזה מדריך עוקף קלוריות" וכך כתב לי:
"אכן נראה לי שהמדריך מציג איזון נכון בין דיאטת אטקינס הקיצונית והפופולרית לבין הדיאטות השמות דגש על קלוריות בלבד ובכוונתי להשתמש במידע הכלול בו".
ד"ר אילן קיציס, חברי הוירטואלי ב"כמוני" מזדהה איתי ולכבוד תהיה לי חברותי איתך אם תקבל את
הזמנתי לחברות ב"כמוני".
בברכה,
ברוך

ד--ר-יעקב-בן-שאול
מנהל קבוצה
25/04/13 21:32

אני אקבל את בקשת החברות. אני מאחל לך בריאות ואריכות ימים. אני אפילו מאשר שהניסיון לפעול על אותם גנים המשמשים "שומרי סף" נגד הזדקנות תאית נמצאים בחזית המחקר בתחום עיכוב הזיקנה. וכאמור, יש קשר ישיר בין הרעבה לאריכות ימים. אולם, מפה ועד המלצה שלי לחברי הקבוצה להרעיב את עצמם - רב מאד המרחק.

תודה לך ד"ר בן שאול היקר
על הענותך לבקשתי להצטרף לחברות לבריאות.
קראתי בויקיפדיה את הרקע המכובד שלך ואני
ממליץ לכל חבריי ברשת לקרוא בויקיפדיה ולקבל
בתודה ובברכה עצות פז מחברנו היקר ד"ר בן שאול
שהוא חסר פניות ואוזנו קרויה לכל פניה של חברות
וחברים הזקוקים לעצת מומחה.
בכבוד רב,
ב ר ו ך

ד--ר-יעקב-בן-שאול
מנהל קבוצה
30/04/13 11:16

כגרונטולוג, חטאתי כלפיך, ברוך. אני עניתי לך עניינית מהפן הרפואי והחמצתי את התמונה המלאה: אתה בן 81 ("נשוי לצעירה בת 76") המרוכז בנושא שמעניין אותך, ושיש בו יעוד ברור לטובת הכלל. אני אתך.

ד"ר יעקב בן שאול היקר באדם,
אני מזהה בדבריך נימה של התנצלות והיא מיותרת
לאור הידידות המופלאה שנרקמה בינינו. אין כמו
גרונטולוג המבין לנפש האדם הצועד בביטחה
בראשית העשור התשיעי של חייו, עדיין מאוהב
באישה שאיתו ותודה לאל שהדרך לליבה אינו דרך המעקפים.
ב ה ו ק ר ה ,
ברוך