מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
ד

ד"ר יעקב בן שאול

מנהל קבוצה
29/04/13 21:15
0 תגובות





מעת לעת נביא כאן כמה נושאים הקשורים לרפואת העתיד הקרוב. ונתחיל היום עם

המערכת החיסונית שלנו, זו מצליחה להגן עלינו ביעילות כה רבה בצעירותינו. עם השנים, ובעיקר באחרית ימינו, ישנה ירידה תפקודית במערכת ההגנה הטבעית שלנו. כך אנו נחשפים הן למזיקים מבחוץ, אך גם למחלות פנימיות כסרטן. פרופ\' דורון מלמד מהטכניון הוא הראשון שמתבטא במונחים של להישאר \"צעירים לעד\" מבחינת המערכת החיסונית. עבורו מדובר בצעד המקדים ליכולת להתמודד עם המחלות הדגנרטיביות ותהליכי ההזדקנות הפיזיולוגיים:

\"מערכת החיסון שלנו חייבת להיות מאוזנת\" מסביר פרופ\' מלמד, \"אלא שבזיקנה יש תת פעילות שמתבטאת בעובדה שבמוח העצמות של הזקנים מיוצרים פחות ופחות לימפוציטים מסוג B עבור הפריפריה.

השאלה מבחינת המערכת החיסונית היא האם ניתן על ידי חיסול התאים הזקנים ויצירת ביקושים לתאים צעירים לא רק למנוע הזדקנות של מערכת החיסון אלא אף \"להצעירה\" אצל זקנים? והתשובה של פרופ\' מלמד היא: \"אפשר להצעיר את מערכת החיסון!\".

ובתרגום שלי לחברי הקבוצה, אם המחקר של פרופ\' מלמד, שפורסם בעלית של הספרות המדעית בעולם בשנה שעברה, יעבור בהצלחה מעכברים לבני אדם, הרי נוכל לשחזר בזיקנתנו מערכת חיסונית יעילה – כזו שהיתה לנו בילדותנו.


תגובות