מידעהצהרת נגישות
תצוגת צבעים באתר(* פועל בדפדפנים מתקדמים מסוג chrome ו- firefox)תצוגה רגילהמותאם לעיוורי צבעיםמותאם לכבדי ראייהא+ 100%א-סגירה
03/05/13 20:59
11 תגובות

תזונה בריאה, יש עשרות תאוריות תזונתיות חלקן נוגדות וכולן מביאים \"מחקרים\" כגיבוי , אדם כמוני עומד אובד עצות ,כי כפי שאמרתי כל גישה מביאה כגיבוי \"מחקרים\"

היום קראתי על \"גישה \"טיפולית תזונתית הטוענת לפתיחת עורקים חסומים בעזרת שינויי תזונה שעיקרם ,הפסקת הסוכרים בדיאטה ,כולל סוכרים מורכבים כגון דגנים, אכילת הרבה ירקות ירוקים וצבעוניים ,הפחתה בירקות פחמימתיים כגון סלק או תפוחי אדמה, אכילת שומנים בריאים ובשר מחיות אוכלות עשיו לא של אוכלות גרעינים לסיכום האנרגיה תתקבל משומנים ולא מפחמימות ,האם אדוני מסכים עם טיעוני השיטה בדבר \"ניקוי העורקים\"


תגובות

ד--ר-יעקב-בן-שאול
מנהל קבוצה
04/05/13 10:14

תוחלת חיים ארוכה תלויה בתזונה נכונה. עבורי מדובר ראשית בתזונה מאוזנת, במשקל גוף נמוך, מעט ככל שניתן מוצרים מהחי ושומנים והרבה ירקות.
האם במסגרת הכללית אני מייעץ להפסיק לאכול סוכרים? חד משמעית כן. האם להפסיק לאכול מוצרים בריאים ומומלצים כמו תפוחי אדמה (על קליפתם ולא בשמן) או בננה? כן, אם אתה המוגדר כסוכרתי ולא אם אתה אדם בריא. למה שאדם בריא, רזה ומאוזן יחדל לאכול סוג של ירק או מנת פרי ביום?
ולבסוף, דיאטה המבוססת על שומנים? על בשר? "ניקוי רעלים", "ניקוי עורקים" חוקנים, רחמנא ליצלן, וכדומה. להלן תשובתי: אם ההצעה הזו מגיעה מהרופא המטפל שלך, עשה כדבריו או תבקש חוות דעת שניה מרופא, ובתנאי שגם הוא מוכר על ידי ההסתדרות הרופאית בישראל.

ליז47
07/03/20 11:43

דר' בן שאול שלום, שמי ליזה בת 72 , סוכרתית מזה 20 שנה, לפי מה שידוע לי, בעלת עודף משקל ,גובה 1.60 משקל 82 . האם אוכל לבקש ממך הדרכה בסיסית לאכילה נכונה? מבולבלת קצת - לדוגמא- תפוח אדמה מותר ? אסור? אילו ירקות מותר? אילו פירות מותר? אילו קטניות? מהם ירקות עמילניים מותרים? אודה מאד אם תוכל להדריך אותי בתזונה צמחונית מותרת, תזונה מותרת לסוכרתיים וכדומה. אשמח לקבל ממך קצת הנחיה והדרכה. מקווה שזו לא טירחה גדולה מדי עבורך. תודה מראש ליזה בלאו טל. 054-8112348 מייל lsbl66@gmail.com

אני תמיד ממליצה להיות החוקר של עצמך... תנסה...
אותי הכי הדהים מה שקרה לי אחרי שהפסקתי חלב ומוצריו ועוד בניגוד להבנתי... שיפור בריאות דרמטי.
עכשו יצאו עם גימיק חדש VB6 שמעתם? http://www.camoni.co.il/index.php?idr=27&theme=12&v=12460
אז תתחיל לחקור, זה תמיד מעניין בייחוד אם תמצא לך חבר לדרך הניסויים.


אותי הכי מדהים איך עם חלב ומוצריו, עם גלוטן, עם גלידות ויצר סוכרים, עם בצקים שונים, כשהגוף מסוגל לעכל אותם היטב, וליצור מהם רק מרכיבים שמועילים לו, איך ניתן עדיין לשמור על בריאות מושלמת.
גם בגיל מתקדם.
מאוד חשוב שהתודעה תיתן לגוף את מלוא הגיבוי כדי ש-מ-כ-ל דבר יוכל להפיק את מקסימום התועלת.
אם אין גיבוי כזה, אכן, טוב יהיה להימנע מכמעט 95% מהאוכל שבני-אדם בדרך-כלל אוכלים.
עמית-אלתם
04/05/13 18:14

האם ניתן להתייחס לשאלה??.
מדובר במצב אקוטי של עורקי לב חסומים חלקית,על הפרק התערבות פולשנית הכרוכה בסיכונים שונים כולל קרינה ברמות עצומות(צינטור נעשה על ידי כך שעושים סרט וידאו המראה את העורק ,רק שמשתמשים בקרני רנטגן להסרטה ובדיו מזיק כחומר ניגוד ותנועת הצנטר בתוך העורקים מחבלת בהם,
האלטרנטיבה- אימוץ שינוי דרסטי בתזונה ובסגנון חיים המיועד לפתיחת העורקים,
תזונה ללא סוכרים כולל מורכבים מעבר לגרם על כל קילו משקל גוף ,הכוללת הרבה ירקות(ללא הגבלה)בשר(מחיות במירעה חופשי אוכלות עשב)
,דגים וקטניות מונבטות במידה הדרושה לאספקת חלבון
ושומנים בריאים במידה ,שמן קוקוס,אבוקדו,שמן זית כתית,
הנושא קיבל גיבוי מחקרי בפאבמד(האתר הרפואי של ממשלת ארה"ב
סברתי שהמומחה כמומחה לתזונה ,מכיר את הנושא ,צר לי על הזלזול

עמית-אלתם
04/05/13 18:17

הנשיא פרס ,העניק פרס לחוקרת ,החוקרת כבר שנים רבות את הגישה התזונתית הנ"ל ואמר שהיא מועמדת לפרבס נובל על הוכחת הגישה,כך שלא כדאי לזלזל ,זה מעיד על חוסר ידע

עמית-אלתם
04/05/13 18:22

סוכרים זה פחמימות, פחמימות זה סוכרים,הגישה ממליצה בתוקף על ירקות ללא הגבלה למרות שהם מכילים מעט פחמימות ,תפוח אדמה גם עם הקליפה הוא מחסן סוכר ,בנוגע לאדם בריא ,לידיעת המומחה,רוב אוכלוסית המערב אינם בבריאות מושלמת ולרובם נגעים טרשתיים המתקדמים עם הגיל ,בבריאות מושלמת אין נגעים טרשתיים בכל גיל,הדיאטות דלות השומן נכשלו כישלון חרוץ ,גם עקב כך שהאוכלוסיה אינה מסוגלת להתמיד בהן, הדיאטה שאני מציג כאן הרבה יותר נוחה ליישום לאוכלוסייה הכללית,

ד--ר-יעקב-בן-שאול
מנהל קבוצה
04/05/13 20:34

לעמית, אין לי יומרה להכנס כאן לחוות דעת על דיאטה זו או אחרת. אתה מאמין בדיאטה שאימצתה לך. נהדר. להלן כמה הערות: לכתוב שפחממות זה סוכרים ותפוח אדמה הוא מחסן סוכר" אינו מקובל עלי. נכון, לתפוח אדמה ערך גליקמי גבוה מאד, זה פוסל אותו לסוכרתי, אך לא לאדם בריא. למעשה כל המזון שאנחנו אוכלים יהיה בעקרון חלק מהליך הגליקוזיה שתפקידו להביא למיטוכנדריה גלוקוז מחד וחמצן משם וכך לתת לנו אנרגיה. ומה המסקנה שלך? לאכול שומנים? אני נגד!
לפסול צינתורים מביא אותנו למחוזות שונים, רק אבהיר כאן שהיכולת לצנתר היא אחד הגורמים העיקריים להעלאת תוחלת החיים הממוצעת בעשור האחרון.
ולבסוף, מה הקשר לפרסים שקיבלה חוקרת, שכבודה כאן נשמר. אני תומך בכל הוראה שתקבל מרופא המטפל שלך, ובלבד שהוא חבר בהסתדרות הרפואית. האם אני נגד רפואה אלטרנטיבית/משלימה? חס וחלילה, גם הרפואה הקונבנצינאלית מבינה שאינה יודעת הכל. זה עדין לא אומר שבכל פעם שמגיע טיפש חדש לשכונה ומציע אנטריקוטים לילדים כי "כך אכל האדם הקדמון" - אנחנו נרוץ לטרנד החדש. זו עמדתי האישית בלבד. בהצלחה.

סימה-לבני
04/05/13 23:21

ניסיתי למצוא את המאמרים בפאבמד שעמית אלתם הזכיר בתגובתו, ניסיתי גם לחפש את החוקרת שקבלה פרס על גישה טיפולית תזונתית הטוענת לפתיחת עורקים חסומים בעזרת שינויי תזונה שעיקרם ,הפסקת הסוכרים בדיאטה, ולא מצאתי.

אשמח לקבל הפנייה למאמרים.

לעומת זאת, במהלך חיפושי, מצאתי בפאבמד 2 פרסומים של מטה-אנליזות חדשות שבדקו 20 ו 24 מחקרים (בהתאמה) שבהם השתתפו למעלה מ 3000 נבדקים במטרה למצוא את הדיאטה הטובה ביותר להורדת משקל ולהפחתת סיכון לסוכרת ומחלות לב.
ב"תחרות" השתתפו הדיאטה הים תיכונית, דיאטה עם אינדקס גליקמי נמוך, דיאטה דלת פחממות ודיאטה עשירה בחלבונים. מהמסקנות עולה שכל הדיאטות היו יעילות בהורדת משקל, ובהורדת סמנים למחלות לב בחולי סכרת. האפקט הגדול ביותר היה דווקא של הדיאטה הים תיכונית. לתקצירי המאמרים:http://www.ncbi.nlm.nih.gov/pubmed/23364002
וגם באותו מקום Am J Clin Nutr. 2013 Mar;97(3):584-96.

ממש חיפשתי את המחקרים שמוכיחים שדיאטה יכולה לנקות את כלי הדם, ומצאתי דיווח על מחקר שנעשה בישראל, שבו מצאו שדיאטה ים תיכונית יעילה כמו דיאטה דלת שומן ודלת פחממות בהפחתה במשקל, ולנסיגת הטרשת בעורק הראשי המוביל למוח. לא מצאתי את המקור, אלא רק את הכתבה בקישור הבא:
http://www.ygn.co.il/page.asp?aID=72&PageID=91
מכאן שאני מצטרפת לדעתו של דר' בן שאול ש"תוחלת חיים ארוכה תלויה בתזונה נכונה... בתזונה מאוזנת, במשקל גוף נמוך" אני אוסיף שפעילות גופנית קבועה חשובה לא פחות, והכי חשוב" "מודעות", כפי שעולה מהמחקר הגדול של פרויקט אריכות החיים: http://www.howardsfriedman.com/longevityproject/ . וזוהי גם דעתי האישית לאורך כל הדרך, סימה

ד--ר-יעקב-בן-שאול
מנהל קבוצה
05/05/13 7:31

סימה סיכמה את דעתי בעניין דיאטה טוב ממני, תודה. אוסיף הערה: יש הבדל בין תזונה נכונה לבין הצלחה של דיאטה. במובן של ירידה במשקל. הנה ד"ר ראלט הפנתה בשאלת מנחה לדיאטה חדשה שמורכבת מטבעונות עד 6 בערב. האם זה יעיל כדיאטה, יתכן מאד. האם ישנה משמעות תזונתית לשעה בה אתה אוכל את מנת הבשר שלך? משאיר לאחרים לענות. ולבסוף הערה על מחקרים ומומחים. תמיד ניתן למצוא מחקר מסוים ולעשות בו או במקטע ממנו שימוש לא ראוי. תמיד ימצא מומחה מטעם, גם עבור שרלטנים. חברת אג'ל מהשיווק הרשתי הזכורה לרע, העסיקה מומחית בעל שם עולמי שאמרה דברים לא רלוונטים תמורה כסף. הבקשה שלי כאן: בואו נעבור מהמלצות על דיאטה לשאלות שבאמת נוגעות לאריכות חיים. תזונה נכונה היא שאלה כזאת. סוג הדיאטה לא.

עמית-אלתם
07/05/13 13:20

אני אחזור עם הפניות למחקרים
אני לא סגור בכיוון, כרגע אני מסיק שכל הדיאטות המוקפדות עובדות בתנאי שמצליחים לעמוד בהן

דוקא הדיאטה הצימחונית דלת השומן כחלק משינוי סגנון חיים הכולל ,הרפייה,,הליכה, יוגה, פגישה קבוצתית לתמיכה, של דין אורניש ,אשר קבוצות שלה רצו בארץ על ידי בית חולים אסף הרופא ודר דן קרת
הוכחה מדעית ,כפותחת חסימות בעורקים-2 מחקרים עם מעט משתתפים
, הגישה בוכחה לכן מוכרת על ידי הביטוחים הרפואיים בארה"ב